Ray schreef:Stefan schreef:toevallig van katten houden
Maar daar maar van "toevallig van alle levensvormen houden".
Muggen? Sluipwespen? Spinnen? Ratten? Eet je vlees?
Wat me voor nu even opvalt is dat je woorden gebruikt die ik niet gebezigd heb, over dood en zo/knuppels en zo.
ik heb het niet enkel over jou, maar ook over anderen. Ik gooi "hetzelfde meemaken als hij de kat heeft laten ervaren", "een leven als de hel" en "doodknuppelen" maar even op een hoop. Mijn standpunt veranderd niet met de exacte bewoordingen en mij lijkt doodknuppelen, stenigen, een hel op aarde of anaal opgeblazen worden plus minus even erg.
Wat ik overigens schokkend vind is dat je het doodmartelen of opblazen van een dier door een 'bewuste levensvorm' als de mens vergelijkt met een roofdier die met een prooidier speelt.
Ik snap niet waarom je dat schokkend vindt.
Sommige dieren doden voor de lol, sommige mensen doden voor de lol. Dat moet dan "humaan" maar de basis is gewoon hetzelfde.
En als je het helemaal zwart/wit wilt maken zeg ik 'ja laat heer katopblazer maar hetzelfde meemaken als hij de kat heeft laten ervaren', dat is mijns inziens niet anders dan rechtvaardig te noemen. Ik praat monsters niet recht omdat ze menselijk zijn en ik vergelijk ook geen dieren met mensen waar het gaat om dit soort misdaden vs het natuurlijk gedrag van een roofdier.
Wie praat er hier iets recht?
Ik dacht jij: als iemand een rotje in een kat stopt, mag ik een rotje in hem stoppen" geweld rechtgepraat.
Als je me gegeven de instelling die ik heb gelijk wilt scharen aan iemand die andere(n) laat lijden, dier of mens, is er niets wat ik daar aan kan veranderen, iedereen heeft recht op een eigen mening.
'ja laat heer katopblazer maar hetzelfde meemaken als hij de kat heeft laten ervaren'
Ik zou eigenlijk juist willen stellen dat je
erger bent dan de katopblazer, omdat je willens en wetens geweld gebruikt om
niks meer dan je eigengevoel voor rechtvaardigheid en boosheid te bevredigen. De nabestaanden van de kat, het voorkomen van nieuw geweld.. het lijkt nieteens in je op te komen...
Geen idee waarom je het hebt over "recht op een mening" dat werd nergens weersproken.