Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Re: Hoe maak ik onderscheid tussen invloed van God of de Dui

Wat ik nooit zo gegrepen heb is waarom er een god zou moeten zijn die je gecreëerd hebt met de vrije wil om in hem te geloven en die je vervolgens eeuwig martelt als je besluit dat niet te doen. Als ouders dat doen bij hun kinderen kun je het meldpunt kindermishandeling bellen maar hier moet je er maar op vertrouwen dat het allemaal goed voor je is. Tel daar de andere vormen van kindermishandeling, verkrachting, slavernij en genocide bij op en je zit met een buitengewoon akelig plaatje. Fijne gedachte om je kinderen bij te brengen; bij elke foute gedachte en blinde twijfel in god zul je branden in de hel.

Bij mij gaat de vlag uit wanneer religie als kindermishandeling en geloof als psychiatrische aandoening wordt geduid.

Maracaka
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Physeric schreef:Wat ik nooit zo gegrepen heb is waarom er een god zou moeten zijn die je gecreëerd hebt met de vrije wil om in hem te geloven en die je vervolgens eeuwig martelt als je besluit dat niet te doen. Als ouders dat doen bij hun kinderen kun je het meldpunt kindermishandeling bellen maar hier moet je er maar op vertrouwen dat het allemaal goed voor je is. Tel daar de andere vormen van kindermishandeling, verkrachting, slavernij en genocide bij op en je zit met een buitengewoon akelig plaatje. Fijne gedachte om je kinderen bij te brengen; bij elke foute gedachte en blinde twijfel in god zul je branden in de hel.

Bij mij gaat de vlag uit wanneer religie als kindermishandeling en geloof als psychiatrische aandoening wordt geduid.
Inde bijbel staat dat wie sterft tot stof zal terugkeren. Dat er geen herinnering of gevoel overblijft na de dood. Wie sterft is gewoon dood. Dat is het verschil met wat veel valse religies leren.

Maracaka
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Eva schreef:Nee, dat is me echt te makkelijk. Jij probeert mijn vragen aan jou terug te spelen door te zeggen dat ik er maar eens over na moet denken. Ze werkt dat niet. Denk jij maar eens na over wat ik zei en geef er dan eens écht antwoord op.
Ik heb nu weer even tijd, maar heb wel meer te doen dan internetten.
Lees mijn berichten beter en ook die aan anderen. En lees de bijbel beter, en als je daar geen zin in hebt, best, maar dan ook geen discussie erover.
De mens is geschapen met voortplanting, dus erfelijkheid. Kan alleen doorgeven wat die geërfd heeft.
Heeft ook vrije wil. Met de verantwoordelijkheid om die goed te gebruiken.
Heeft niet de mogelijkheid gekregen om onafhankelijk van een leider zich te besturen. Kon kiezen God als leider te gehoorzamen, of Satan, toen hem die mogelijke keus werd geboden. Voor Satan gold trouwens hetzelfde: Was volmaakt geschapen met vrije wil en koos om zelfstandig tegen God in te gaan.
Adam koos Satan als heerser en dat LIET GOD TOE. Het was zijn vrije keus. Door erfelijkheid hebben wij dus dezelfde heerser gekregen. Wat het resultaat van die keus is, hebben we kunnen zien.
Nu komt binnenkort het tijdstip dat Jezus het koningschap op zich neemt om Satan te verwijderen en de regering over te nemen om de schade te herstellen. Vrijwel iedereen krijgt dan een opstanding en mag kiezen of hij dan onder die nieuwe omstandigheden wil leven of niet. Wie daarna toch liever een andere leider kiest, kan dan definitief verwijderd worden. Daar heeft God als Schepper van alles het volste recht toe.
Daarna is bewezen dat Satan als leider ongeschikt is, en hoeft dat nooit meer bewezen te worden. hij heeft ruim 6000 jaar de kans gehad te laten zien wat hij kan en heeft gefaald.
Op de eeuwigheid maakt 6000 niet veel uit. Er kan nooit gezegd worden dat hij geen tijd genoeg heeft gehad.
En in het paradijs zullen de geleden dingen niet meer gedacht worden.

Is het zo iets duidelijker?

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Volgens mij heeft god 6000 jaar lang laten zien dat hij heeft gefaald. Al die tijd gehad om alle ellende te stoppen maar gewoon met popcorn op schoot toekijken en duimen draaien. En nee, dat alle ellende vergeten wordt is binnen dit idiote denkraam geen excuus, want als je het leed niet in dank afneemt blijf je dood. Nou, bedankt. Geweldig systeem.

Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Maracaka schreef:Is het zo iets duidelijker?
Nee, je geeft nog steeds geen antwoord op wat ik zeg. Je bent alleen maar je eigen retoriek aan het herhalen.

Maracaka
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Dan sluit ik nu de discussie

Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Dat is wederom makkelijk. Wel hier jouw denkbeelden komen spuien, maar zodra iemand daar een vraag bij stelt en je aanspreekt op het niet beantwoorden van die vraag, loop je weg voor de discussie.

Ik weet genoeg. Je kan het gewoon niet uitleggen, omdat het niet klopt wat je zegt.

Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Overigens vind ik dit denkbeelden van het baking soda kaliber... Maar dat zal wel aan mij liggen.

Stefan
Beheerder
Beheerder

Eva schreef:Overigens vind ik dit denkbeelden van het baking soda kaliber... Maar dat zal wel aan mij liggen.
Nee hoor, ik sluit me daarin aan bij physeric.
Maracaka schreef:Wat geestelijken in een kerk beweren is hun eigen mening. Ik zie de bijbel als Gods Woord, al is die soms moeilijk te begrijpen, maar dat Woord is altijd superieur aan dat van mensen.
De heer als schepper, meester, straffer en alleenheerser is voor mij een volkomen achterhaald idee. Er zitten zoveel fouten en rariteiten in de bijbel dat de meeste gelovigen het eigenlijk al niet meer lezen, en als ze het wel doen het zo ontzettend figuurlijk maken dat er van de originele tekst eigenlijk weinig overblijft. Om die teksten aan te hangen moet je de wetenschap in de wilgen hangen, en überhaupt al het geluk hebben gehad in het juiste werelddeel geboren te zijn. Maar ik verval weer in discussie, met redenatie, terwijl maracaka er al duidelijk in is geweest dat onze meningen en zelfs haar mening niet belangrijk zijn, enkel het boek is de waarheid.
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Jamie
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

wat dat aan gaat ben ik het ook eens met Maracaka, voor mij is de bijbel de waarheid. :mrgreen:

Hoe moeilijk ook voor niet christenen te snappen, afwijkingen van de bijbel,toevoegingen zie ik als een valse leer. :wink: bewust,maar heel vaak onbewust.

Tesselschade
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Jamie schreef:wat dat aan gaat ben ik het ook eens met Maracaka, voor mij is de bijbel de waarheid. :mrgreen:

Hoe moeilijk ook voor niet christenen te snappen, afwijkingen van de bijbel,toevoegingen zie ik als een valse leer. :wink: bewust,maar heel vaak onbewust.
Jamie, ik kan dus echt -met alle respect- niet begrijpen hoe mensen dat kunnen volhouden. Het is een feit dat de Bijbel, in haar min of meer definitieve vorm, zoals die nu ook nog is, pas eind 4e eeuw is samengesteld door de toenmalige leiders van de vroegchristelijke kerk. Het oude Testament namen ze bijna letterlijk over van de Joden, de Thora dus, behoudens een paar kleine wijzigingen zoals Lilith er eentje is. Niet zo vreemd, want dit was ook de achtergrond van Jezus.
Van de verhalen over het leven van Jezus, de Evangeliën, kozen zij alleen diegene die zij passend vonden. Wat hen niet uitkwam, zoals een leidende rol voor vrouwen, zoals dat tot dan toe zeker wel was geweest, hielden zij buiten de bijbel. Dat waren keuzes door mensen, gebaseerd op macht en politieke overwegingen......
Het is toch gewoon een bekend feit, dat bijvoorbeeld 'het feest van Kerstmis 'geplakt' is op een ouder, Heidens feest van midwinter? Jezus is toen helemaal niet geboren, want ook de heldere ster van Betlehem is geïdentificeerd als komeet, die in februari van het jaar 4 idd is verschenen...en Pasen wordt elk jaar op een ander tijdstip gevierd, wat te maken heeft met de stand van de maan.... dus dat valt niet samen met een werkelijk tijdstip van kruisiging en opstanding van Jezus....

En zo zijn er tal van feiten die de verhalen uit de bijbel weerleggen als letterlijk, precies zo gebeurd. Ik kan niet begrijpen hoe een intelligent mens dan toch kan blijven volhouden dat het naar de letter waar is. Ik zou het willen begrijpen, maar ik kán het echt niet. Feiten zijn nu eenmaal feiten. Heel lang dachten we dat de aarde plat was, en dat was prima, tot feitelijk aangetoond kon worden dat het niet zo was. Dan kun je toch niet stug blijven volhouden dat het wél is? In mijn ogen verwordt dan de bijbel ook tot een soort sprookjesboek, vol tovenarij en magie. Wat zonde! (ehh, figuurlijk :roll: )Terwijl ik denk dat het zoveel méér is, en er zoveel wijsheid in staat. (Die -Ja!!! Stefan en Psyseric-, vaak misbruikt werd en wordt voor eigen doeleinden en macht....).

En over welke bijbel hebben we het dan, want de protestanten hebben duidelijk verschillen met de katholieken, en ook de orthodoxe kerken hebben weer verschillen...... De katholieke, of wellicht zelfs orthodoxe, zijn ouder dan de protestante versie van de bijbel. Toch heb ik de indruk dat jij, en ook Macaraka, de protestante versie De Statenbijbel, aanhangen.......? Wat dus feitelijk de 'minst originele' is...
~~~Elck syn Waerom~~~Tesselschade
~~~Misschien moet je eerst jezelf tegenkomen, voor dat je het kunt zijn~~~Loesje

Jamie
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

:mrgreen: ik blijf bij waar ik sta. Ik de nk dat het goed is om zelf hier verder niet meer op in te gaan.Er is genoeg wel bewezen en ik leef met dit geloof en ja ik geloof dat de bijbel voor 100% waar is.

Dit onderwerp startte met een ander doel,daar wil ik het best over hebben,maar niet waar het nu in verzand is.

Succes voor degenen die er wel mee door gaan. ik ben voor mezelf klaar met het onderwerp.

Tesselschade
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Jamie schreef::mrgreen: ik blijf bij waar ik sta. Ik de nk dat het goed is om zelf hier verder niet meer op in te gaan.Er is genoeg wel bewezen en ik leef met dit geloof en ja ik geloof dat de bijbel voor 100% waar is.

Dit onderwerp startte met een ander doel,daar wil ik het best over hebben,maar niet waar het nu in verzand is.

Succes voor degenen die er wel mee door gaan. ik ben voor mezelf klaar met het onderwerp.

Ik vind het jammer dat je hier niet op in wilt gaan. Want ik zou het echt graag begrijpen. Wat Eva ook al zegt, áls het te bedreigend lijkt te worden, komt er geen inhoudelijke reactie meer. Terwijl het -van mijn kant in elk geval- totaal niet bedreigend bedoeld is. Jammer!

Je zegt dat je het nog wel wilt hebben over het oorspronkelijke doel van dit topic. Maar als je de bijbel naar de letter gelooft, en daar niet over wilt praten, dan wil je toch ook helemaal geen andere standpunten over de invloed van God of de duivel horen? Want ook dat ligt dan vast in de bijbel en is zoals jij - en ook Maracaka- zegt dat het is......
Dan is geen enkele discussie mogelijk, hoe respectvol ook.........
~~~Elck syn Waerom~~~Tesselschade
~~~Misschien moet je eerst jezelf tegenkomen, voor dat je het kunt zijn~~~Loesje

Jamie
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

daar ga ik idd geen discussie over verder nee. Het ligt vast,punt. :mrgreen:

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Zolang je niet oordeelt over anderen, en je de bijbel uitdraagt zoals duidelijk gelezen kan worden, dan is er niets aan de hand, dan doen we allemaal het goed.. :mrgreen:
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

cosmo volente
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Physeric schreef:Ik had vroeger ook veel migraine en dat zal ongetwijfeld wel iets psychosomatisch geweest zijn. Ik denk (weet) dat er een hele reeks van klachten is die geen directe lichamelijke aanleiding hebben, maar ik zoek er zelf geen dieperliggende betekenis achter. Is dit wat je bedoelt met een spirituele impuls? Zo ja, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Dat is wel ongeveer hoe ik het bedoelde ja. Maar ook met de gedachte in m'n achterhoofd dat er een astrale realiteit voorafging, en de bouwsteen was van de gehele fysieke realiteit, die onscheidbaar met elkaar verbonden zijn, en wat niet te zien is als verschillende dimensies, of, die dubbele realiteit zou dan samen één dimensie vormen(ben zelf ook niet van de 4edim,5edimblabla, omdat dat naar mijn mening niet relevant is), maar dat dàt de volgorde van creatie was, en alles in creatie die volgorde aanhoud. De mens is de verbindende factor tussen die twee werelden, gelijktijdig levende in heb allebei.

mooie maar duidelijke herkenning voor mij over die gedachte was onder andere van Hermes Trismegistus "Heaven is the first element"
Maracaka schreef:LIEFDE ONDER ELKAAR!
Is, naast de verbondenheid van alle dingen in creatie, wat Christus zijn ware religie was. Maar dat dit niet simpelweg gewoon te denken is, en het dan allemaal goed komt, nee, om dit te integreren in je bestaan is veel meer nodig dan alleen je eigen gedachten dat je dat wilt doen en probeert te doen, maar een hele transformatie ven mens naar MENS is. En dat dit wel degelijk een potentie in de mens is, en zeer zeker de mooiste, want, die liefde die je dan ervaart, is de schoonheid van het mysterie Gods.

Zo zal standvastig in de bijbel geloven vast en zeker niet slecht zijn, denk ik, maar let wel; vooral Lucas maar ook Matheus spreken nog steeds soms met een ondertoon van haat, wat voor mij aantoont dat zij de Christusliefde nooit gesmaakt hebben.
Het mooiste wat een mens kan ervaren is het mysterie, want dat is de bron van alle wetenschap
A. Einstein

Ken uzelf en ken het al
Hermes Trismagistus

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Mee eens!
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Maracaka schreef:
TB schreef:
Maracaka schreef: er is geen oppermachtige en goedwillende regering van mensen mogelijk.
Hoe is dit via god anders? Ik zou zeggen integendeel, door in naam van god te spreken, is de kans op een oppermachtig gevoel vanuit mensen nog groter. Daar waar we het wel eens zijn is daar waar mensen macht hebben, loert corruptie om de hoek. Rijkdom van de christelijke kerk, misbruik in de kerk, kruistochten, om het maar even kort te houden en bij 1 godsdienst te houden. Anders zou er 1 posting op 1 pagina staan.
Christenen bidden het onze vader: UW KONINKRIJK KOME. Hoeveel christenen weten wat ze eigenlijk vragen? Of de dag mag komen dat Jezus als koning over de aarde gaat regeren. Om vanaf dat moment er 1000 jaar aan te werken om de schade door Satans regering, (die nu dus de macht heeft) te herstellen.
Wie zijn werkelijk discipelen van Jezus? Ze zouden herkenbaar zijn aan LIEFDE ONDER ELKAAR! Dus de RKK zeker niet!
wie wel? Ga maar zoeken.
En wat moet er dan gebeuren zolang jezus niet teruggekomen is? Nu is er satans regering dus naar de kerk gaan is eigenlijk luisteren naar satans regering?

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Jamie schreef:wat dat aan gaat ben ik het ook eens met Maracaka, voor mij is de bijbel de waarheid. :mrgreen:

Wat dan voor christenen die ongelovig geworden zijn? Je retoriek is niet echt sluitend, enkel ontwijkend en a la spaghetti monster.

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Oorsprong van de bijbel. Hoe een riedeltje voor de boer uitgroeit tot een volwaardige en wereldgodsdienst.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/mytho ... negod.html

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”