Qua stoorzenders zijn er heel wat gekende fenomenen op te sommen die aan de basis kunnen liggen, ondanks een IQ van 140 +150,+160,+170...Terence schreef:De keuze om gelovig te zijn is aan ieder, dus daar begin ik niet over.Maracaka schreef:Adam. Hij werd 930 jaar
Maar Maracaka, het is mijn wel volledig onbegrijpbaar hoe een hoogbegaafd iemand iets als jouw bovenstaande opmerking kan aannemen voor waarheid.
Dat er met een IQ van 140 en hoger gewoon geen alarm gaat rinkelen als er in een door mensen geschreven boek staat dat er ooit iemand was die 930 jaar oud werd.
En dat is slechts één punt. De Bijbel staat natuurlijk bol van dit soort vermeldingen. Je kunt met een zeer hoge intelligentie toch niet simpelweg roepen "het staat in de Bijbel, dus het is zo. Punt." ?
Ik vind het ook ontzettend oneerlijk dat als er vandáág nog iemand publiekelijk bekend maakt dat God aan hem/haar is verschenen en heeft verzocht om de Bijbel aan te vullen met een paar nieuwe hoofdstukken, dat dit dan wordt afgedaan als klinklare onzin. Hoe is dat niet het Woord van God?
Ik vrees, zoals Sylvia, eerder die richting en niet zozeer de externe richting. een god kan perfect voor iemand verschijnen, in iemand verschijnen maar zodra dit individu dan extern begint te projecteren en/of op te leggen vrees dat die schadelijk is voor anderen.