Terence schreef:En dat is slechts één punt. De Bijbel staat natuurlijk bol van dit soort vermeldingen. Je kunt met een zeer hoge intelligentie toch niet simpelweg roepen "het staat in de Bijbel, dus het is zo. Punt." ?
Ik vind het ook ontzettend oneerlijk dat als er vandáág nog iemand publiekelijk bekend maakt dat God aan hem/haar is verschenen en heeft verzocht om de Bijbel aan te vullen met een paar nieuwe hoofdstukken, dat dit dan wordt afgedaan als klinklare onzin. Hoe is dat niet het Woord van God?
Dit vind ik een redelijke vraag. Maar het antwoord is wat lang om in alle onderdelen te behandelen. De bijbel bewijst zichzelf. en dat is voor jullie natuurlijk geen antwoord. kort een paar puntjes: Waar het de wetenschap raakt is het nauwkeurig, Geschiedenis waar te verifiëren kloppen de feiten, hij spreekt zichzelf niet tegen, en er staan profetieën in, die nauwkeurig in vervulling zijn gegaan en die de mensen in die tijd niet konden weten of vermoeden. Veel profetieën zijn zelfs zo nauwkeurig dat critici beweren dat ze helemaal niet zo oud kunnen zijn omdat ze nauwkeurig vervuld zijn. Maar daar zijn ook profetieën bij die in deze tijd in vervulling gaan of al gegaan zijn. Zelfs de profeten die het geschreven hadden, snapten er vaak niks van, maar toch gebeurde het zoals zij geschreven hadden.
Een voorbeeld. Alexander de grote werd erin genoemd, nog voor Griekenland bestond en dat zijn rijk in 4 stukken zou worden verdeeld.
Maar als je hier meer van wilt weten, kijk dan eens op
www.jw.org
Ik ben inderdaad een getuige van Jehovah geworden, na lange studie, omdat ik katholiek ben opgevoed, maar met een moslim getrouwd. Dat gaf veel redenen om over geloof te gaan nadenken. Ik heb geprobeerd een soort intergeloof te vinden, maar dat bleek niet mogelijk. Dat klopte gewoon niet.