mefmdv schreef:Nee en ik snap ook niet waarom dat zou moeten. Er is een link naar een specifiek deel van mijn site. Dus een advertentie voor hb begeleiding komt daar terecht en die voor huiswerkbegeleiding op de pagina met informatie daarover.
Je huidige pagina's zijn vrij kort en de pagina voor de plusgroep bevat niet het woord huiswerk. Als lezer snap ik prima wat er staat en vind ik de tekst prima maar Google cq. Adwords is een computeralgoritme. Ik schat dus in dat de kwaliteitsscore van die pagina niet heel hoog is en dus de kosten per klik hoger dan nodig.
In het algemeen is het voor de conversie het effectiefst om een heel concreet en smal aanbod te hebben. Als je aan pagina maakt waarin de nadruk ligt op faalangst en je maakt een advertentie met in de keywords faalangst dan is de kans dat je een klant krijgt groter.
Een derde reden kan zijn dat je de bezoeker die via adwords op je site komt een directere manier voor het maken van contact wilt geven. Of in het algemeen een 'call to action' (iets waardoor ze een stap verder zijn bij wat jij wilt) Dus direct onderaan de pagina een formulier om contact op te nemen of iets dergelijks. Dat kan hinderlijk zijn op je reguliere site. Voor een adwordscampagne een stuk minder en is wel effectief.
Als voorbeeld: als ik zoek op autoverzekering dan is de eerste Adwordsreclame van Ohra en dan krijg ik alleen een kort overzicht van voordelen en daarna direct een formulier om mijn premie uit te rekenen. (Deze pagina dus
https://www.ohra.nl/autoverzekering/berekenen.jsp)
Nu is dat behoorlijke aggresieve commercie. Dat is ook niet mijn ding. Ik heb een aantal klanten wiens ding het wel is en die krijgen door breed maar heel specifiek te adverteren wel de meeste klanten binnen.