Ik reageer even op je artikel als ondernemer.
Ik heb in NL een goed lopend bedrijf verkocht. Vanuit het niets opgebouwd en verkocht op het moment dat ik 25 man personeel had. Om je een indruk te geven.
Het bedrijf weer opgezet in een ander land, Denemarken. Mijn werkgebied is Denemarken, Noorwegen, Zweden en Noord Duitsland. De basis is management.
De belangrijkste reden om weg te gaan uit Nederland zijn de regels, voorschriften en bepalingen. Ze blokkeerden de dynamiek, de inventiviteit en creativiteit dat een bedrijf nodig heeft om marktgericht te kunnen functioneren. Dat was en is in Nederland niet/nauwelijks mogelijk. De politiek en het gedrag van -1.000.000- ambtenaren bepalen teveel, zijn te dominant aanwezig.
Wat cijfers ter ondersteuning over de gevolgen:
In 2013 zijn er 129.000 bedrijven dichtgegaan.
In 2014 zijn er 115.000 bedrijven dichtgegaan.
Het werkloosheid % 2014 is in NL 8,1%
http://www.dichtbij.nl/amsterdam-oost/r ... =Telegraaf
De Kamer van Koophandel heeft 1000 man ontslagenen en gaan nu opnieuw nog eens 400 man ontslaan. De KvK is vooral afhankelijk van de economische ontwikkeling van het bedrijfsleven
Mijn visie is dat Nederland geen banentekort heeft maar een werkgeverstekort.
Dat kan ik zelf ook nog eens bevestigen daar ik regelmatig wordt benaderd door NL mensen die weg willen en elders willen beginnen. En ook daadwerkelijk weggaan. Desgevraagd aan het CBS hoeveel Nederlanders elders beginnen wordt niet beantwoord. Ze willen er geen antwoord op geven.
Uit je tekst maak ik op dat de ambtenaren een dikke vinger in de pap hebben bij jouw organisatie. En dat is de reden waarom ik je dit schrijf.
Maak je vooral onafhankelijk van deze ambtenaren en ontwijk een toenadering in die richting. Het gaat te koste van je energie en het continueren van je organisatie. Op hun beurt zullen ze er alles aan doen om je 'vast te houden'. Niet uit belangstelling maar uit het behoud van hun baantje. Goede ambtenaren worden namelijk weggekocht door het bedrijfsleven.
Je vertraagt de ontwikkeling van je jezelf en die van je organisatie. Succes met je zelfstandigheid. Dat is de sleutel van het succes.