mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Re: Eigen bedrijf

Die 5,4% is wettelijk vastgesteld en is alleen voor ziektekosten. De 42% reken ik voor de zekerheid, omdat mijn uitkering, postinkomsten en dit samen nog niet duidelijk zijn. Ik zou ook best lager uit kunnen vallen, dat is dan mooi meegenomen. Dat het op lange termijn niet slim is snap ik, daarom wil ik ook zo weinig mogelijk zakken in prijs, maar sommige mensen kunnen niet meer betalen door restricties uit pgb. Dit is een plek wat me veel extra werk kan opleveren, waar ik natuurlijk wel een meer regulier bedrag voor ga vragen.

Volksverzekeringen hoef ik niet extra te betalen, omdat ik ook niet de voordelen heb van ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting. Ik betaal dat via mijn uitkering en werk als postbezorger. Wanneer dit mijn hoofdinkomst zou zijn dan wordt alles anders, daar wil ik natuurlijk graag heen, maar daar zijn nu eerst concessies voor nodig.

Wat betreft de belastingdienst, ik heb geen regeling getroffen, ik val onder onderwijs en mag dus zelf kiezen of ik wel of geen btw reken. En ik heb gekozen voor niet.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

De volksverzekeringen betaal je dus wel. De 42% is inclusief volksverzekeringen. (zie bv de opdeling in het tabelletje op de wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Box_1#Schijventarief_2014)

Het bepalen van de prijs moet je misschien ook meer als een onderhandelaar benaderen. Uiteraard moet je je minimum weten, maar dat bedrag is niet wat de uiteindelijke prijs bepaalt. Het gaat erom wat men wil betalen. Dit schrijf ik neer omdat het toevallig nog in mijn hoofd zit van de laatste aflevering de rekenkamer (wat is de prijs van een keuken). Heel grappige weetjes en je kunt er vast meer opzoeken. Je kunt bijvoorbeeld beter een bedrag als 41,37 euro per uur vragen dan 40 euro per uur.

Het lijkt mij overigens dat je ook nog wel alle kosten kunt aftrekken (bv website) van je inkomsten (niet dat ik weet of dat van groot belang is voor de uiteindelijke rekening), ook al ben je geen ondernemer. Die 42% moet gaan over de winst.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ok dat wist ik niet dat dat in de 42% zat. Verder klopt het van de aftrek van mijn aangeschafte dingen. Het gaat over de winst, maar doordat ik dat bewust niet meereken blijft er uiteindelijk meer over.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

mefmdv schreef:maar sommige mensen kunnen niet meer betalen door restricties uit pgb
De prijsregeling van Barbera's praktijk (van t forum) vindt ik overigens een mooie. Zij rekent de prijzen afhankelijk van het inkomen van de client.

Ik heb zelf tijdens mijn studententijd huiswerkbegeleiding gegeven (maar op veeel kleinere schaal) en deed dat in principe gratis, maar de meeste mensen gaven alsnog wel een ruime vergoeding. Het lijkt mij heel erg rekbaar hoeveel je vraagt en hoeveel men wilt geven. Je zou een hoge standaard prijs kunnen rekenen en dan, een soort van, pro bono werk daaraan toevoegen. Dat zou gelijk ook enorm veel respect geven. Reken wat je waard bent en laat mensen ook weten als ze een korting hebben. (dat korting geven komt overigens ook voor in die rekenkamer aflevering over de prijs van keukens)
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

:stumm: ik heb in mijn slechtste jaar als zelfstandige (winst < 20k) een paar tientjes betaald aan IB....

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb een heel goed gesprek gehad van wel 2 uur. De prijs is wel mijn absolute minimum geworden, helaas viel er niet meer uit te slepen, maar de uren zijn fantastisch. Ik krijg morgen te horen hoeveel het precies zullen worden, maar het kan wel oplopen tot 10 per week. Dat voelt geweldig en ik ben dan nu ook al heel blij.

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

ben ook heel blij voor jou! :banan:
LEEF!

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Felies, Mef! :)
Give me a break!

inge mulder
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Wat fijn, Kanjer!

:kuss:
de zon schijnt altijd

Stefan
Beheerder
Beheerder

:respekt:
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Het wordt komende week al bikkelen. 10 uren al aan de slag. De week daarna is nog niet helemaal duidelijk, maar er zitten nog meer uren aan te komen zoals het nu lijkt. Ik zie tegen de drukte op, omdat het ineens een grote omschakeling is, maar ben er ook heel blij mee. Heeft vast tijd nodig om weer te wennen aan zoveel werk.

Sunny
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Gefeliciteerd! leuk!

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Zo ik zie dat het al tijden geleden is dat ik in dit topic gepost heb. De tijd vliegt ook, ik heb het behoorlijk druk. Ik heb nu zo'n 20 uur per week begeleidingsuren. Daar komt nog wat administratief werk bij en het postlopen, wat betekent dat ik ongeveer weer net zoveel werk als voor de ziektewet. Tevens heb ik ondertussen mijn diploma gehaald waardoor ik contracten aan kan gaan met gemeenten. Dit betekent dat ik nu misschien ook vanuit de wmo of awbz betaald kan gaan worden. Ik heb al de paperassen ingestuurd (wat een bureaucratie), nu afwachten en geduld hebben.

Daarnaast liggen er nog wat mogelijkheden te wachten voor volgend schooljaar. Ik wil dan sowieso verder studeren en een hbo-master gaan doen die perfect aansluit bij mijn eigen bedrijf. Allemaal positiviteit dus hier en dat is ook de reden dat ik wat minder schrijf op het forum. Drukdrukdruk.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik reageer even op je artikel als ondernemer.

Ik heb in NL een goed lopend bedrijf verkocht. Vanuit het niets opgebouwd en verkocht op het moment dat ik 25 man personeel had. Om je een indruk te geven.

Het bedrijf weer opgezet in een ander land, Denemarken. Mijn werkgebied is Denemarken, Noorwegen, Zweden en Noord Duitsland. De basis is management.

De belangrijkste reden om weg te gaan uit Nederland zijn de regels, voorschriften en bepalingen. Ze blokkeerden de dynamiek, de inventiviteit en creativiteit dat een bedrijf nodig heeft om marktgericht te kunnen functioneren. Dat was en is in Nederland niet/nauwelijks mogelijk. De politiek en het gedrag van -1.000.000- ambtenaren bepalen teveel, zijn te dominant aanwezig.

Wat cijfers ter ondersteuning over de gevolgen:
In 2013 zijn er 129.000 bedrijven dichtgegaan.
In 2014 zijn er 115.000 bedrijven dichtgegaan.

Het werkloosheid % 2014 is in NL 8,1% http://www.dichtbij.nl/amsterdam-oost/r ... =Telegraaf

De Kamer van Koophandel heeft 1000 man ontslagenen en gaan nu opnieuw nog eens 400 man ontslaan. De KvK is vooral afhankelijk van de economische ontwikkeling van het bedrijfsleven

Mijn visie is dat Nederland geen banentekort heeft maar een werkgeverstekort.

Dat kan ik zelf ook nog eens bevestigen daar ik regelmatig wordt benaderd door NL mensen die weg willen en elders willen beginnen. En ook daadwerkelijk weggaan. Desgevraagd aan het CBS hoeveel Nederlanders elders beginnen wordt niet beantwoord. Ze willen er geen antwoord op geven.

Uit je tekst maak ik op dat de ambtenaren een dikke vinger in de pap hebben bij jouw organisatie. En dat is de reden waarom ik je dit schrijf.

Maak je vooral onafhankelijk van deze ambtenaren en ontwijk een toenadering in die richting. Het gaat te koste van je energie en het continueren van je organisatie. Op hun beurt zullen ze er alles aan doen om je 'vast te houden'. Niet uit belangstelling maar uit het behoud van hun baantje. Goede ambtenaren worden namelijk weggekocht door het bedrijfsleven.

Je vertraagt de ontwikkeling van je jezelf en die van je organisatie. Succes met je zelfstandigheid. Dat is de sleutel van het succes.
don't hide what you have !

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Je begrijpt het verkeerd Plato. Ik ben zelfstandig en zal dat ook blijven. De jeugdwet hier is veranderd. Als je ouder bent en je wilt hulp voor je kind dan gaat dat niet meer via de zorgverzekering, maar moet je bij de gemeente aankloppen. Wanneer ik contracten op kan stellen met de gemeente heb ik meer kans op werk en kan ik meer verdienen, omdat ouders mij nu zelf moeten betalen. De gemeente stelt verder alleen algemene kwaliteitseisen, ze bepalen niet hoe ik mijn werk moet doen. Al met al dus een extra kans voor mij, maar één met extra papierwerk. Ik wil verder ook geen mensen in dienst, ik wil voldoende werk voor mijzelf hebben en daar ben ik op dit moment al aardig naar op weg. Verder wil ik kinderen begeleiden die dat nodig hebben en de kinderen die dat het hardst nodig hebben gaan via de gemeenten.

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Je leest lekker Mef, goed bezig joh! :D
mefmdv schreef:Daarnaast liggen er nog wat mogelijkheden te wachten voor volgend schooljaar. Ik wil dan sowieso verder studeren en een hbo-master gaan doen die perfect aansluit bij mijn eigen bedrijf. Allemaal positiviteit dus hier en dat is ook de reden dat ik wat minder schrijf op het forum. Drukdrukdruk.
You go! :flower:
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Superrrrrr mef!!!! Je ziet wel weer dat de aanhouder wint hé?! Goed dat je er een master achteraan wil gaan doen! Je zit nu nog in de flow, dus die master ga je ongetwijfeld ook halen!!
Heel veel succes!!!

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”