Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Over de Mensa-test en andere IQ-testen

lindar76 schreef:146. Vond hem best lastig en had last van afleiding (en op foon is t niet handig) dus had lager verwacht. (Ik weet dat Internet testjes vaak vals hoog zijn natuurlijk)
Ik scoorde maar 132. Deze is vele malen moeilijker dan de Mensa-test, naar mijn mening.
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

O? Ik vond de vouw opdrachten moeilijk. En mensa makkelijk. Maar reeksen zijn volgens mij mijn sterke kant.

Ik merk dat ik nog steeds weinig vertrouwen heb in mijn beoordelingsvermogen met dit soort dingen.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Wortel staat tot aarde ?

tja.
Gezakt .
Ik kon het ook haast niet zien op mijn mini telefoon . En de cijfer reeks gegokt . En de logica dingen vond ik gewoon erg vaag.
t !!!@#$???

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik had sinaasappel en koolraap. Of wat was het andere wortel gewas.

Gedoe hè op zo'n foon. Aanstippen werkt dan niet direct enzo. Gelukkig ben ik kippig ;)

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ja die met die rondjes waar je 5 moest kiezen met zwart wit of wit zwart was gokwerk . Normaal ben ik daar best goed in. Volgende keer op groter scherm .

Peer groeit aan boom wortel groeit in aarde vind ik als tuinder wel logisch . Maar die andere had ook wel gekund . Dat vind ik het vervelende van dat soort dingen .
Die met warm en.koud ook.
De rest ben ik weer vergeten met mijn hoofd als een zeef .komt morgen wel weer terug .
Zebra en paard en hyena en hond ?
Ga er nu over wakker liggen malen over betere antwoorden :lol:
t !!!@#$???

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

nathalie schreef:Wortel staat tot aarde ?

tja.
Gezakt .
Ik kon het ook haast niet zien op mijn mini telefoon . En de cijfer reeks gegokt . En de logica dingen vond ik gewoon erg vaag.
Je kunt niet zakken voor een iq-test. Dat is het fijne, je kunt verkeerde antwoorden geven, maar toch niet falen. Hooguit voor jezelf, maar dat doe je jezelf dan aan.

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Bij mij ging deze juist beter dan de Mensatest, hier zitten onderdelen bij waar ik beter in ben dan die patroonherkenning.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Nee ik ben ook niet gezakt maar wel ondermaats deze keer. Ik vond het wel een leukere test dan mensa inderdaad .
t !!!@#$???

danser
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ik vond deze echt verbluffend makkelijk. Een hele zooi vragen die volgens precies hetzelfde principe beantwoord konden worden (die matrix opgaves: op elke regel staat bijvoorbeeld een driehoek, een vierkant en een cirkel, je hoeft niet eens alle gegevens die je krijgt mee te nemen). En de logica (idd, zebra staat tot paard als hyena tot hond geloof ik), die antwoorden kon ik soms al gissen vóór ik de mogelijke antwoorden had gelezen. Maar voor de intermediair test scoorde ik dan weer één keer niks, omdat ik maar 13 vragen had beantwoord binnen de tijd, en één keer 100, met 16 vragen goed van de 26... Ik vond de intermediair test heel moeilijk. Vandaar dat ik ook vroeg hoe jullie scoren, want ik had echt het idee dat die test van mij een lachertje was. Maar goed...

Ik vraag me ook nog steeds af of ik de mensatest moet gaan doen. Rianne heeft me een keer gezegd: doe het nou gewoon, maar ik twijfel omdat ik vermoed dat juist de mensatest een stukje test dat niet mijn sterkste punt is. ik heb de toegangstest lang geleden gedaan, en werd uitgenodigd. Heb zelfs het geld betaald om deel te nemen. Maar ja...

danser
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Tinus schreef: Bij het tweede raadsel kun je de regel 'twee dezelfde eigenschappen per kolom' gebruiken. (de vorm:rondje-vierkant-rondvierkantje en de hoekjes: rechtsboven-linksonder-tweetegelijkengekanteld)

Enzo, nu is het IQ van ons allen hoger, voor het geval we dit ooit eens in een test krijgen.
Bedoel je 'twee dezelfde eigenschappen per rij', ipv kolom? Dan snap ik het wel en ik kom op het bovenste (het rood gekleurde antwoord) uit. Maar dat is toch het foute antwoord? Dan snap ik m nl nog steeds niet... :oops:

danser
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Nou, net de deense en de noorse proeftesten gedaan, en daar scoor ik 120 op ongeveer (met inperking van de tijd... maar vermoedelijk zou meer tijd mij ook niet ver brengen haha, op n gegeven moment zie ik het gewoon niet meer). Als dat dus vergelijkbaar is met de mensatest, dan zal ik die niet redden. Toch maar wachten op de nieuwe test die meer verscheidenheid laat zien?

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

danser schreef:
Tinus schreef: Bij het tweede raadsel kun je de regel 'twee dezelfde eigenschappen per kolom' gebruiken. (de vorm:rondje-vierkant-rondvierkantje en de hoekjes: rechtsboven-linksonder-tweetegelijkengekanteld)

Enzo, nu is het IQ van ons allen hoger, voor het geval we dit ooit eens in een test krijgen.
Bedoel je 'twee dezelfde eigenschappen per rij', ipv kolom? Dan snap ik het wel en ik kom op het bovenste (het rood gekleurde antwoord) uit. Maar dat is toch het foute antwoord? Dan snap ik m nl nog steeds niet... :oops:
Ja je hebt gelijk, indien je per kolom gebruikt dan is het inderdaad het rode antwoord, Weer een mogelijkheid om het foute antwoord als juist te zien. Een andere dan, per rij is de ene eigenschap steeds twee dezelfde en de andere eigenschap is steeds alles verschillend (ik kan me nog voorstellen dat met dit soort regeltjes je bijna alles wel een juist antwoord kunt maken).
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Bij mij was het zwart wit dacht ik of ben ik echt kleuren doof
t !!!@#$???

seenoevil
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

danser schreef:Ik vond deze echt verbluffend makkelijk. Een hele zooi vragen die volgens precies hetzelfde principe beantwoord konden worden (die matrix opgaves: op elke regel staat bijvoorbeeld een driehoek, een vierkant en een cirkel, je hoeft niet eens alle gegevens die je krijgt mee te nemen). En de logica (idd, zebra staat tot paard als hyena tot hond geloof ik), die antwoorden kon ik soms al gissen vóór ik de mogelijke antwoorden had gelezen. Maar voor de intermediair test scoorde ik dan weer één keer niks, omdat ik maar 13 vragen had beantwoord binnen de tijd, en één keer 100, met 16 vragen goed van de 26... Ik vond de intermediair test heel moeilijk. Vandaar dat ik ook vroeg hoe jullie scoren, want ik had echt het idee dat die test van mij een lachertje was. Maar goed...

Ik vraag me ook nog steeds af of ik de mensatest moet gaan doen. Rianne heeft me een keer gezegd: doe het nou gewoon, maar ik twijfel omdat ik vermoed dat juist de mensatest een stukje test dat niet mijn sterkste punt is. ik heb de toegangstest lang geleden gedaan, en werd uitgenodigd. Heb zelfs het geld betaald om deel te nemen. Maar ja...
Deze test laat veel aan toeval over en vragen kunnen van zoveel kanten worden beredeneerd. Paard staat tot boerenland als hyena tot savanne... Nintendo tot ... en PlayStation tot... Heeft weinig met intelligentie te maken.
Heb hem op het werk gemaakt, drukke omgeving met muziek en na 17u dus score was niet al te best ^_^
~ veranderlijk als de wind ~

Birdman
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Vond em best pittig, moest soms goed nadenken. Maar al met al goede score (149). Gezien het officieuze karakter ervan helaas niet heel veel waarde aan te hechten vermoed ik zo.

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik krijg net een mail van Mensa, blijkbaar ga ik in het nieuwe jaar de nieuwe test krijgen. Wel is mijn huidige afspraak geannuleerd omdat invoering langer duurt dan gepland.

danser
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

oh dat is interessant. Dan g ik het misschien ook nog een keer proberen. Zal jouw test even afwachten..

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Is wel op zijn vroegst april, ik weet nog niet wanneer het in de buurt is.

MissJ
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ja joh. Wat een teleurstelling. Hadden ze dat niet eerder kunnen aangeven zodat ik ten minste de optie had gehad de test eerder af te nemen? Ik had hem expres twee maanden later gepland zodat ik na mijn tentamenweek de test kon gaan afleggen (29 januari). Nu is alles geannuleerd en moet het wachten tot na maart! Eigenlijk heb ik er niet meer zo'n trek in. Was het nu mogelijk geld terug te krijgen bij annulering (wat Mensa dus eigenlijk al voor me gedaan heeft)?

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

JieJie schreef: Hadden ze dat niet eerder kunnen aangeven
lindar76 schreef:omdat invoering langer duurt dan gepland.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Terug naar “HB in het dagelijks leven”