Ik heb vanochtend de WAIS gedaan!!! Wat ik als een enorme persoonlijke overwinning zie want ik heb er lang tegenaan gehikt. En ik ben ook nog niet eens helemaal hersteld van mijn burnout dus ik vind het knap van mezelf dat ik het heb aangedurfd. Spannend wat eruit komt maar ook als dat niet hoogintelligent is, denk ik dat ik daar wel mee kan leven. Ik heb evengoed het gevoel dat ik hb ben namelijk, en als dat er niet uitkomt ga ik met de psych bespreken hoe dat komt, maar niet meteen mijn zelfbeeld helemaal omgooien of zo.
Reden dat ik de test heb gedaan is dat ik laatste tijd me afvraag of ik ADD heb en of dat de reden is dat mijn burnout zo lang duurt, en ik eigenlijk al minstens 10 jaar last heb van vermoeidheidsklachten en al mijn hele leven erg labiel ben.
Verbale dingen gingen volgens mij allemaal goed. Algemene kennis en zo ook. Ik vond het wel grappig wat ik allemaal nog bleek te herinneren van wat ik ooit op school heb geleerd en nergens voor gebruik

Ik kon alleen bij het uitleggen steeds niet op woorden komen, ik zag het steeds wel voor me maar kon de formulering niet vinden, maar de testpsycholoog was heel geduldig.
Patroonherkenning ging ook goed volgens mij, bij internettestjes ging dat altijd heel slecht maar hier zag ik het allemaal wel, misschien omdat er geen tijdsdruk op zat. Ik vond het zelfs heel leuk om te doen.
Hoofdrekenen ging rampzalig. Cijferreeksen herhalen en cijfer-lettercombinaties uit mijn hoofd herhalen en ordenen ging ook slecht, de cijfertjes en lettertjes renden steeds weg uit mijn hoofd. Dan had ik bijvoorbeeld de eerste 5 cijfers/letters in mijn hoofd zitten, maar als er een zesde bij kwam, waren de eerste 5 allemaal alweer weg. Dat was bij het hoofdrekenen ook het probleem, dat de cijfertjes wegrenden, en op een gegeven moment had ik er gewoon echt de concentratie niet meer voor.
Woensdag krijg ik de uitslag en ik ben blij dat hier een topic is waar ik die kan delen zonder me ongemakkelijk te voelen, wat er ook uitkomt

I have no face. Other people have faces; they are here. Their world is the real world. The things they lift are heavy. They say Yes, they say No; whereas I shift and change and am seen through in a second.
(Virginia Woolf ~ The Waves)