Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Fouten op het forum

Omdat je ooit aangaf ze te sparen tbv diagnose:

op forum:
Ray ID: 23b8d2d356ab147f • 2015-10-26 20:13:59 UTC
Error 522 Connection timed out

Ray ID: 23b928ccd9ee147f • 2015-10-26 21:12:41 UTC
Error 522 Connection timed out

en op de chat (op beide tijden) een rits:
(22:11:48) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 522
en opnieuw inloggen tot gevolg. (1e keer zelf maar alvast, 2e keer gedwongen)
Alleen al dat ik me weer stoot aan dezelfde steen, bewijst dat ik geen ezel ben ;-)

Matjur
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Het lijkt wel of ik sinds de laatste forum-update de "onzichtbaar" functie niet meer ingesteld krijg. Iemand anders daar ook problemen mee?
En in de chat krijg ik deze: Error-Report: Access denied for user ''@'localhost' (using password: NO) Error-Code: 1045. Iemand anders ook?
En is er iemand die me kan vertellen hoe dit opgelost kan worden?
Dank alvast.
Wat, waarom en hoe?

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Matjur schreef:Het lijkt wel of ik sinds de laatste forum-update de "onzichtbaar" functie niet meer ingesteld krijg. Iemand anders daar ook problemen mee?
Ja. Maar nog geen tijd gemaakt erover te schrijven.
Matjur schreef:En in de chat krijg ik deze: Error-Report: Access denied for user ''@'localhost' (using password: NO) Error-Code: 1045. Iemand anders ook?
De mensen 'met wie ik wat had' zijn er niet/nauwelijks meer, dus al tijden niet meer op chat geweest, nu expres ff gekeken en idd, identieke melding.
Maar ik kon eerder vandaag (en recent al vaker) überhaupt niet op het forum, dus ik vermoed dat er hard gewerkt wordt en eea 'vanzelf' oplost. En anders zien de gewaardeerde techniek-tovenaars deze meldingen en dan alsnog, is mijn ervaring.
Matjur schreef:En is er iemand die me kan vertellen hoe dit opgelost kan worden? Dank alvast.
Voor de meeste spoedklussen werkt zoutzuur best aardig, behalve op plastic. Maar daar schijnt de oceaan wel raad mee te weten als je de google-resultaten over plastic soep mag geloven ;-)
Alleen al dat ik me weer stoot aan dezelfde steen, bewijst dat ik geen ezel ben ;-)

T (vertrokken lid)
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker
Contacteer: Facebook

Plastic soep, yummy!
もなちゃん。いつか結婚しようね :)

Matjur
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Aha, de techniektoveraars. Welnu, dan wachten we af. Ben allang blij dat ik niet de enige ben. Twijfelde ernstig aan mijn inzicht. Niet heel ongewoon, maar toch.
Nog meer zuur in de oceanen? Volgens mij hebben die oceanen al behoorlijk de buik vol van ons. Als ik mijn, soms/vaak niet geringe zuurgraad zou toevoegen zouden de gevolgen wel eens ernstig onoverzichtelijk kunnen blijken. Gelukkig is dit geen spoedklus.
Wat, waarom en hoe?

Stefan
Beheerder
Beheerder

Matjur schreef:spoedklus.
Tovenaar :magic: i wish.. maar ik ken de problemen en ga er zsm mee aan de slag. De update heeft veel verbetert, maar moet nog wel e.e.a. bijschaven :)
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Stefan
Beheerder
Beheerder

Ik ben dit gaan testen maar heb dit probleem niet kunnen nabootsen. Kan je me laten zien of duidelijk maken wat er precies niet goed gaat?
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell

Matjur
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Het probleem in de chat manifesteert zich door de al eerder genoemde melding. Verder dan dat kom ik niet, sorry.

Ondanks het feit dat ik voor de update als 'onzichtbaar' geregistreerd stond lukt het me nu met geen mogelijkheid om dat terug in te stellen. Opnieuw aanmelden, afmelden, verzenden etc. niks helpt. Ik heb de door jou aanbevolen wijze van aanpassen meermalen gevolgd, zonder resultaat. Dit geldt overigens alleen voor het algemeen forumoverzicht. Daar blijf ik zichtbaar als 'aanwezig' naast de Chatbot en andere forumdeelnemers die dat geen bezwaar vinden. Op de individuele fora doet dit probleem zich niet voor.

Veel meer dan dit kan ik niet maken van de diagnose. Ik hoop dat je hier wat mee kunt voor de patiënt. :?
Wat, waarom en hoe?

Stefan
Beheerder
Beheerder

Matjur schreef:Het probleem in de chat manifesteert zich door de al eerder genoemde melding. Verder dan dat kom ik niet, sorry.
De chat is bekend; na de update van de forumsoftware bleek de chat het niet meer te doen (de chat is eigenlijk onafhankelijke software die zó is aangepast dat hb-forumleden er in kunnen ipv iedereen. Dat laatste werkt dus niet meer. Zodra ik eraan toekom kijk ik hoe, en of, ik dat kan oplossen.

Ondanks het feit dat ik voor de update als 'onzichtbaar' geregistreerd stond lukt het me nu met geen mogelijkheid om dat terug in te stellen. Opnieuw aanmelden, afmelden, verzenden etc. niks helpt. Ik heb de door jou aanbevolen wijze van aanpassen meermalen gevolgd, zonder resultaat. Dit geldt overigens alleen voor het algemeen forumoverzicht. Daar blijf ik zichtbaar als 'aanwezig' naast de Chatbot en andere forumdeelnemers die dat geen bezwaar vinden. Op de individuele fora doet dit probleem zich niet voor.
Dat helpt veel: dat het alleen op het forumoverzicht gebeurt is al een hint. Het is altijd jammer als ik het niet kan reproduceren hier, omdat ik dan dus vragen moet gaan stellen :) Als je me daarbij wil helpen heel graag!

--Dan zijn de vragen: wanneer je wil inloggen, zie je dan de checkbox met de tekst " Verberg mijn online status tijdens deze sessie" wel staan?

--Zie je in een individueel topic jezelf wel staan, of staat er "Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten"?

--Sta je bij het forumoverzicht in het rijtje geregistreerde gebruikers, en rechtop (zoals Jan hieronder) niet cursief (als Karel)?

Geregistreerde gebruikers: Karel, Jan, Bing [Bot], Google [Bot]

Veel meer dan dit kan ik niet maken van de diagnose. Ik hoop dat je hier wat mee kunt voor de patiënt. :?
Afbeelding
James Russell Lowell

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik heet geen Matjur, maar zit waarschijnlijk met hetzelfde (en anders zegt ie het wel), vandaar nu vast wat puzzelvoer:

bij zowel posting.php?mode=reply&f=12&t=268 als viewtopic.php?f=12&t=268&start=420 (hetgeen niet verwonderlijk is ;-)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten
Ik weet niet of ik daar vroeger tussen gestaan zou hebben, vermoedelijk niet.

op index.php
Geregistreerde gebruikers: Google [Bot], Leo71
Hier zou ik vroeger niet (ook niet cursief) tussen gestaan hebben. Ik denk ook dat DAT de bron vd verwarring is.

of als je het completer wilt:
In totaal zijn er 3 gebruikers online :: 1 geregistreerd, 1 verborgen en 1 gast (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 1 minuut)
De meeste gebruikers ooit online was 84 op Vr 31 Okt 2014, 17:34

Legenda: Beheerders, Algemene moderators

(voor de volledigheid: ik heb hier zelf mijn naam en en legenda: Beheerder enz... weer cusief gemaakt omdat dat bij copy-paste verloren ging)

Ik zet mezelf even op zichtbaar en meld me na herinlog opnieuw met een aanvullende opmerking...

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Joepie!

Even tussendoor want ik denk dat dit een cruciale hint is:

In totaal zijn er 5 gebruikers online :: 1 geregistreerd, 2 verborgen en 2 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 1 minuut)

TWEE verborgen gebruikers (Leo en iemand-maar-ik-zie-niet-wie**) en EEN geregisteerde: (nl google)

**hetgeen nou net de bedoeling is van het verborgen zijn.
Het vermoeden was al aan het ontstaan, maar ik kreeg het niet 'gevangen' (de enige keer dat ik nóg een verborgene dacht te zien, crashte mijn computer en was de andere verborgene gevlogen vOOr ik het geverifieerd had.)

Als mijn gedachte klopt, ziet die andere verborgene MIJ niet, maar zichzelf wel cursief op index.php

En ondertussen is de andere verborgene gevlogen, maar jij als techniektovenaar kunt vast in de logs zien wie dat was (waarmee je echter voor de navraag afhankelijk bent of hij er toevallig naar gekeken heeft. En anders arrangeren we een gelijktijdige 'verborgen' inlog)

zo nog meer tekst...

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

De 'meer tekst':

ik heb mezelf op zichtbaar gezet en heringelogd en ben zoals verwacht niet-cursief zichtbaar op index.php

In totaal zijn er 3 gebruikers online :: 3 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 1 minuut)

Geregistreerde gebruikers: AM, Google [Bot], Leo71

echter nog wel verbazend: op viewtopic.php?f=12&t=268 staat alleen:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten
(een paar minuut terug was AM even in die regel te zien, ik meen samen met google, maar ik niet. (hetgeen me verbaast omdat ik zowel op zichtbaar sta als hier aan het posten was en ben))

Maar het cursief of niet op de indexpagina hangt blijkbaar samen met de wel/niet verborgen status.

Waarbij mijn nog niet geverifieerde vermoeden (zie de joepie-post) is dat je jezelf wel ziet staan in de lijst online gebruikers, maar andere verborgenen niet. En er dus in feite geen probleem is. (alleen wel apart dat het in de vorige opmaak niet zo was)

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Voor zover je exactere tijden nodig hebt voor het vinden in de logs: Op DIT moment (ca 21u37) is er weer een verborgene actief.

In totaal zijn er 7 gebruikers online :: 3 geregistreerd, 1 verborgen en 3 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 1 minuut)

Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot], Google [Bot], Leo71

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

En een antwoord hierop zocht je ook nog:
Stefan schreef:Dat helpt veel: dat het alleen op het forumoverzicht gebeurt is al een hint. Het is altijd jammer als ik het niet kan reproduceren hier, omdat ik dan dus vragen moet gaan stellen :) Als je me daarbij wil helpen heel graag!

--Dan zijn de vragen: wanneer je wil inloggen, zie je dan de checkbox met de tekst " Verberg mijn online status tijdens deze sessie" wel staan?
Op https://hb-forum.nl/ kun je in de rechterkolom inloggen, daar staat de vraag niet.
Op ucp.php?mode=login heb je een veel grotere ruimte voor naam/wachtwoord en heb je die keuze wel (evenals 'onthoud mij' of woorden van die strekking)

(en idd, indien aangevinkt dan ben ik weer braaf cursief op index.php)

update: nu ik weer op 'standaard verborgen' sta, krijg ik die vraag nog steeds als ik inlog via ucp.php?mode=login , hetgeen vrij zinloos is, want ik BEN al verborgen op dat moment. (maar goed, dat was vorige maand ook zo, en maakt me weinig uit. Ik noem het alleen voor geval het bijdraagt aan je puzzel)

Matjur
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan Leo. Zeker niet zo volledig. Ik heb daar dus weinig aan toe te voegen.
Behalve dan misschien dank aan Stefan voor al z'n inspanningen. Bij deze.

Leuke foto overigens, kreeg bijna de neiging Dr. Seelenspitzer weer van stal te halen. Iemand?
Wat, waarom en hoe?

Stefan
Beheerder
Beheerder

Matjur schreef:Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan Leo. Zeker niet zo volledig. Ik heb daar dus weinig aan toe te voegen.
Behalve dan misschien dank aan Stefan voor al z'n inspanningen. Bij deze.

Leuke foto overigens, kreeg bijna de neiging Dr. Seelenspitzer weer van stal te halen. Iemand?
Hmmmm... ik mis de verwijzing. Maar hier heb je iets om het te gaan halen :
Afbeelding
James Russell Lowell

Matjur
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Had ik maar een Tardis... de stof waar dromen van zijn gemaakt. Helaas.

Dr. Seelenspitzer. In een niet zo grijs verleden is er op dit forum een poging gedaan tot een gezamenlijke creatieve inspanning. (zoveel genieën :mrgreen: bij elkaar, het project was geen lang leven beschoren) Het betrof het schrijven van een absurdistische soap genaamd Grythuizen. Dr. Seelenspitzer was hierin één van de meer verknipte personages. Zijn fysieke verschijning, een tikje manisch op z'n minst, doet denken aan die van Dr. Who. Vandaar.

Ik had graag een foto van dit illuster heerschap bijgesloten. Jammer genoeg schijnt me dat niet te lukken. Maar geloof me, de gelijkenis is frappant. Met dit verschil dat Who aan de happy pills zit en Seelenspitzer duidelijk meer van de anti-psychotica is.

e.e.a. valt op te zoeken in het forum-archief. Zelf net ook gedaan, moest best wel weer een beetje lachen.
Wat, waarom en hoe?

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

De chat ligt eruit.
Ik krijg de code " Error-Report: Access denied for user ''@'localhost' (using password: NO) Error-Code: 1045 ".

Edit: Ik ben ingelogd op het forum ten tijde van het binnenkomen op de chat.
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

Stefan
Beheerder
Beheerder

Selah schreef:De chat ligt eruit.
Ik krijg de code " Error-Report: Access denied for user ''@'localhost' (using password: NO) Error-Code: 1045 ".

Yep, is bekend.
Stefan schreef:De chat is bekend; na de update van de forumsoftware bleek de chat het niet meer te doen (de chat is eigenlijk onafhankelijke software die zó is aangepast dat hb-forumleden er in kunnen ipv iedereen. Dat laatste werkt dus niet meer. Zodra ik eraan toekom kijk ik hoe, en of, ik dat kan oplossen.
James Russell Lowell

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Stefan schreef:
Selah schreef:De chat ligt eruit.

Yep, is bekend.
Stefan schreef:De chat is bekend; na de update van de forumsoftware bleek de chat het niet meer te doen (de chat is eigenlijk onafhankelijke software die zó is aangepast dat hb-forumleden er in kunnen ipv iedereen. Dat laatste werkt dus niet meer. Zodra ik eraan toekom kijk ik hoe, en of, ik dat kan oplossen.
Hoi Stefan, ik heb dat niet meegekregen.
Dit zit idd in het systeem van Ajaxchat.
Succes met proberen het weer aan de praat te krijgen.
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

Terug naar “FAQ en Feedback”