WakeUp schreef:
Wat bedoel je met een reeks zware gebeurtenissen? Kan/wil je daar iets - wat dan ook - over kwijt?
Oh ja en wat "uitgevogeld" betreft: het deed me denken aan Birdman,
Dank trouwens voor het compliment.
Mijn vrouw heeft net kanker gehad en is herstellende de maand erop nadat mijn vader van een controle is geweest na WEER last te hebben van zijn buik. Mijn 2 zoontjes (waarvan er 1 meervoudig gehandicapt) zijn in de malle molen voor onderzoek. Het bedrijf waar ik werkte onderging een plotselinge bedrijfsovername; de klanten wisten het eerder dan wij. Heb ik gelukkig op de deadline wat anders gevonden, kon ik na een krappe maand weer vertrekken (eigenlijk 3 weken). Een typisch geval van... Ik was aangenomen om dingen te veranderen, werd aangemoedigd, dus ging ik daarvoor. Al heel snel had ik vele issues op tafel. En toen werd ik geïndoctrineerd door de teamleidster in tegenstelling tot het hoofd afdeling. Die twee kregen ruzie over mij en blijkbaar had de teamleidster hier veel (te veel) in te zeggen. Polarisatie van karakters is dodelijk voor een dynamische werksfeer, zo werd geconstateerd; alleen niet gegenereerd door mijn communicatie, maar ik leed daar zichtbaar onder. Toen ik het evalueerde met mijn connecties, zeiden ze bijna allemaal dat het "territorium drift" was en ze zich geïntimideerd voelde door mijn kennis en daardoor op alle slakken zout ging leggen. M.a.w: ze mocht me dus niet en het hoofd was er over eens dat zij dat tempo niet bij kon benen als wetenschapper. In het eindgesprek heb ik gelijk gekregen en het volle respect gehad, met opgeheven hoofd en rein geweten vertrokken en er komt nog een flink onderzoek naar het schandaal... Maar het resultaat is hetzelfde:
Ik ben nu werkloos!
Voor zover het UWV met de zogenaamde mogelijkheden en constructies:
Voor zover doorstuderen mij wel werd toegekend, maar ik er niet gebruik van kan maken vanwege financiële druk:
Voor zover een arsenaal aan referenten, connecties en sympathisanten tot dusver nog niet veel konden betekenen:
Voor zover ik door mijn MBO papieren in schil contrast is met het kennis, werk en denk niveau en ik daardoor tussen wal en schip val:
Ach ja... 3e keer bedrijfsovername, 2e keer werkloos. Zo nu en dan wordt ik een beetje moedeloos van het geheel, daar we al een jaar of 7 in een rusteloze aaneenschakeling zitten van: ziekenhuisbezoeken, consults, zeldzame ziektes en aandoeningen, burn-out/bore-out en dysthyme, werkloosheid, slechte werkatmosfeer en ver weg steeds, een paar dode dierbare familieleden, zware zwangerschappen, ik kom vrij recent achter TPD en blijk een zware kandidaat te zijn volgens een expert, maar helaas moet ik ook daar weer een (financiële) strijd leveren met naasten die er niet echt achter staan...

En heel soms wordt ik een beetje pissed-off als ze zeggen: alles positief benaderen en positief blijven

.
Gelukkig krijgen we nu hulp, want het is erg evident dat we ver boven ons kunnen functioneren en er een zware situatie en disbalans is in ons gezin.
Ik voel me een fokking ferrari motor in een Lada! Al die PK's en geen ruimte te galopperen.