Maar de rest van ons is niet jou en beschouwen het waarschijnlijk als interessant, of herkenning.

Geleerd van een HB scenarioschrijfster die mij op school begeleidde.
Who cares?northern lady schreef:
IQBeNnut (schrijf ik het goed??)
Informatie om op te slaan.northern lady schreef: Achteraf gezien ben ik dus ook blij (alweer) dat ik dit topic geopend heb.
yep, herkenbaarBarbara schreef:Je beseffen dat deze dominantere mensen misschien iets overschreeuwen en van binnen klein en onzeker zijn... Ik weet dat ik nogal eh flamboyant over kan komen, maar dat is voor een groot gedeelte een masker. Of misschien ook niet, misschien ben ik wel juist zo en doe ik alsof ik dat niet ben en het dan overschreeuw dat ik het wel doe... kan iemand het nog volgen?
Niet helemaal (meer), behalve het eerste stukje. Ze moeten toch ergens over roddelen? Dan ben je kennelijk belangrijk genoeg dat ze hun tijd aan jou willen verdoen.Wilko schreef:doe ik het wel goed, hebben ze het niet over me, waarom kijkt diegene me zo aan... klinkt bekend?
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John CageAmbrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John CageAmbrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
Alsjeblieft, hierbij je commentaarpyro schreef:Oef, wat herkenbaar. Niet uit je woorden kunnen komen, lappen commentaar schrijven om het vervolgens weer te verwijderen. En dan als je eens commentaar post, bloedt de hele discussie dood. Kennelijk kon niemand mij dan volgen (niet-HB gerelateerde fora). Dus dan reageer ik helemaal maar niet meer. Dus, please please please, geef commentaar op mijn reactie, anders durf ik niet meer (welke smiley past hier nou bij).
Het klein voelen bij andere, meer dominantere mensen en dan helemaal dichtklappen, ik had het geschreven kunnen hebben. Hoe pak je dat het beste aan?
dapper zijn...
gewoon jezelf de tijd gunnen om eerst goed na te denken, dan te gaan schrijven, nog eens nalezen, inkorten, aanpassen, overbodige details weghalen etc. het is gewoon iets heel moeilijks om een complexe gedachtegang op te schrijven zodanig dat een ander het begrijpt en vooral niet verkeerd begrijpt. dus wat jij hebt is echt niet zo raar. neem de tijd en veel oefenen zou ik zeggen...northern lady schreef:Ok, eng om een topic te openen, zat al te worstelen met de titel. Maar ik betrap mijzelf er vaak op dat ik topics lees, en wel wil reageren, maar dat de antwoorden dan door mijn hoofd buitelen. Soms geef ik dan antwoord, maar dan komt er totaal niet uit wat ik bedoel, of wat ik in mijn hoofd heb.
Er zijn hier mensen die zo mooi kunnen verwoorden wat er in zichzelf omgaat, ik kan dat niet. Al sprekende beter, maar niet op papier, of zoals hier. En ik vind dat jammer, want ik ben dan ook bang dat ik niet goed uit de verf kom![]()
Zelfs terwijl ik dit typ, zit ik te denken, en gooi ik er maar weer een kwinkslag uit.
Mijn vraag is eigenlijk, zijn er mensen die dit herkennen, en zo ja, heeft iemand tips hoe ik dit kan verbeteren?
Het gaat mij er eigenlijk meer om of mensen dit herkennen....
veegt zweetdruppels weg...