Nu zit ik er maar mooi mee
![banging [banghead]](./images/smilies/banghead.gif)

Als ik in de US had gewoond, had ik mijn scholen een proces aangedaan.
Wat mijn eigen verleden bedenk ik zelf handvaten en gebruik bekende handvaten die nuttig zijn om met mijn verleden om te leren gaan en met het feit dat ik anders ben dan de meeste mensen. Ik vraag mij af hoe jij met de teleurstellingen uit jou verleden omgaat. Misschien kunnen wij dan wat informatie uitwisselen.
Ik lees meePeach schreef: ↑di 30 mei 2017, 09:20Wat mijn eigen verleden bedenk ik zelf handvaten en gebruik bekende handvaten die nuttig zijn om met mijn verleden om te leren gaan en met het feit dat ik anders ben dan de meeste mensen. Ik vraag mij af hoe jij met de teleurstellingen uit jou verleden omgaat. Misschien kunnen wij dan wat informatie uitwisselen.![]()
Hallo deadlyke kom er gezellig bij. Mocht jij nog handvaten hebben, dan kun je die met ons delen. Graag zelfs. Hoe meer wel van elkaar kunnen leren hoe beter. (ons, als danser ook mee zou willen schrijven)deadlyke schreef: ↑di 30 mei 2017, 12:34Ik lees meePeach schreef: ↑di 30 mei 2017, 09:20Wat mijn eigen verleden bedenk ik zelf handvaten en gebruik bekende handvaten die nuttig zijn om met mijn verleden om te leren gaan en met het feit dat ik anders ben dan de meeste mensen. Ik vraag mij af hoe jij met de teleurstellingen uit jou verleden omgaat. Misschien kunnen wij dan wat informatie uitwisselen.![]()
![]()
Ik ben nog niet zover in het proces omdat ik het eventuele hb nog aan het aanvaarden ben. Het idee dat hb aan de basis ligt van mijn moeilijke verleden geeft voor mij eigenlijk ergens een soort rust. Die eindeloze zoektocht naar waarom ik toch anders ben valt eindelijk op zijn plaats... Eindelijk een lijstje eigenschappen dat volledig past. Maar tegelijk val ik telkens terug op het : maar ik dacht dat ik juist dom was. . idee..dus kan het wel?Peach schreef: ↑di 30 mei 2017, 17:46Hallo deadlyke kom er gezellig bij. Mocht jij nog handvaten hebben, dan kun je die met ons delen. Graag zelfs. Hoe meer wel van elkaar kunnen leren hoe beter. (ons, als danser ook mee zou willen schrijven)deadlyke schreef: ↑di 30 mei 2017, 12:34Ik lees meePeach schreef: ↑di 30 mei 2017, 09:20
Wat mijn eigen verleden bedenk ik zelf handvaten en gebruik bekende handvaten die nuttig zijn om met mijn verleden om te leren gaan en met het feit dat ik anders ben dan de meeste mensen. Ik vraag mij af hoe jij met de teleurstellingen uit jou verleden omgaat. Misschien kunnen wij dan wat informatie uitwisselen.![]()
![]()
![]()
Ik bestudeer zelf psychologie. Daarmee kan ik de menselijke verhoudingen beter begrijpen en mezelf handvaten bieden, hoe ik om kan gaan met mijn sterke en zwakke kanten. Hierdoor kan ik de gebeurtenissen uit mijn verleden ook beter begrijpen. Waarom de dingen zo gegaan zijn, zoals ze zijn gegaan. Wel jammer natuurlijk, want het had niet hoeven gaan. Maar helaas kan ik dat niet terugdraaien. Deze tip heb ik van andere hoogbegaafden gekregen. Ik heb ook de tip gekregen om meer te gaan onderzoeken over hoogbegaafdheid zelf. Er zijn ook een aantal hoogbegaafden die zelf een site's vol informatie hebben gebouwd. Er staat ook een aantal in over hoogbegaafden kinderen en hun gedragingen. Ik hoop dat jij/jullie er wat aan heb/hebben.
Ik heb zelf heel lang in cirkeltjes gelopen voordat ik voor mij zelf wilde accepteren dat ik ook hoogbegaafd kan zijn. Ondanks dat het mij rust gaf, zodra ik neigde het hoogbegaafd te aanvaarden. Dus het meer voor mezelf erkennen in plaats van dat anderen het erkende. Maar uiteindelijk durfde ik dat pas als anderen het erkende. Ook ik heb mij al die tijd afgevraagd waarom ik zo anders was. Mijn jeugd was redelijk en mijn puber en jong-volwassen tijd waren zwaar. Ik had altijd het gevoel dat ik anders was, maar wist niet waarom. Ik ben in het verleden vaak afgewezen in sociale interacties en bij het aangaan van vriendschappen. Want de mensen vinden mij "raar" De verschillen tussen mij en de anderen waren onduidelijk en kunnen nog heel onduidelijk zijn. ik moet nog wel even door leren om hen beter te begrijpen. Dan kan ik makkelijker in hen verplaatsen.deadlyke schreef: ↑di 30 mei 2017, 18:38Ik ben nog niet zover in het proces omdat ik het eventuele hb nog aan het aanvaarden ben. Het idee dat hb aan de basis ligt van mijn moeilijke verleden geeft voor mij eigenlijk ergens een soort rust. Die eindeloze zoektocht naar waarom ik toch anders ben valt eindelijk op zijn plaats... Eindelijk een lijstje eigenschappen dat volledig past. Maar tegelijk val ik telkens terug op het : maar ik dacht dat ik juist dom was. . idee..dus kan het wel?Peach schreef: ↑di 30 mei 2017, 17:46Hallo deadlyke kom er gezellig bij. Mocht jij nog handvaten hebben, dan kun je die met ons delen. Graag zelfs. Hoe meer wel van elkaar kunnen leren hoe beter. (ons, als danser ook mee zou willen schrijven)![]()
Ik bestudeer zelf psychologie. Daarmee kan ik de menselijke verhoudingen beter begrijpen en mezelf handvaten bieden, hoe ik om kan gaan met mijn sterke en zwakke kanten. Hierdoor kan ik de gebeurtenissen uit mijn verleden ook beter begrijpen. Waarom de dingen zo gegaan zijn, zoals ze zijn gegaan. Wel jammer natuurlijk, want het had niet hoeven gaan. Maar helaas kan ik dat niet terugdraaien. Deze tip heb ik van andere hoogbegaafden gekregen. Ik heb ook de tip gekregen om meer te gaan onderzoeken over hoogbegaafdheid zelf. Er zijn ook een aantal hoogbegaafden die zelf een site's vol informatie hebben gebouwd. Er staat ook een aantal in over hoogbegaafden kinderen en hun gedragingen. Ik hoop dat jij/jullie er wat aan heb/hebben.
Ik weet dat mijn ouders, de ene hyperintelligent, de ander hb , in mijn jeugd gewoon niet konden weten dat er ook onderduikers bestaan. En mijn ass broer vroeg veel meer aandacht zodat ze mijn hulproep gewoon niet zagen. ( ik was het normale maar een beetje maffe kind)
Ik kan dus wel boos zijn.... Maar zij deden wat zij dachten dat goed was.
Stapje voor stapje weet ik dat ik er wel kom... Uiteindelijk.
Wat grappig maar toch wel bizar hoeveel gelijklopende verhalen ik hier lees... Als je bedenkt dat ik al 29 jaar ( ok misschien 27 want als baby was ik nog niet raar);) een raar geval ben... En dan kom ik hier....Peach schreef:Ik heb zelf heel lang in cirkeltjes gelopen voordat ik voor mij zelf wilde accepteren dat ik ook hoogbegaafd kan zijn. Ondanks dat het mij rust gaf, zodra ik neigde het hoogbegaafd te aanvaarden. Dus het meer voor mezelf erkennen in plaats van dat anderen het erkende. Maar uiteindelijk durfde ik dat pas als anderen het erkende. Ook ik heb mij al die tijd afgevraagd waarom ik zo anders was. Mijn jeugd was redelijk en mijn puber en jong-volwassen tijd waren zwaar. Ik had altijd het gevoel dat ik anders was, maar wist niet waarom. Ik ben in het verleden vaak afgewezen in sociale interacties en bij het aangaan van vriendschappen. Want de mensen vinden mij "raar" De verschillen tussen mij en de anderen waren onduidelijk en kunnen nog heel onduidelijk zijn. ik moet nog wel even door leren om hen beter te begrijpen. Dan kan ik makkelijker in hen verplaatsen.deadlyke schreef: ↑di 30 mei 2017, 18:38Ik ben nog niet zover in het proces omdat ik het eventuele hb nog aan het aanvaarden ben. Het idee dat hb aan de basis ligt van mijn moeilijke verleden geeft voor mij eigenlijk ergens een soort rust. Die eindeloze zoektocht naar waarom ik toch anders ben valt eindelijk op zijn plaats... Eindelijk een lijstje eigenschappen dat volledig past. Maar tegelijk val ik telkens terug op het : maar ik dacht dat ik juist dom was. . idee..dus kan het wel?Peach schreef: ↑di 30 mei 2017, 17:46
Hallo deadlyke kom er gezellig bij. Mocht jij nog handvaten hebben, dan kun je die met ons delen. Graag zelfs. Hoe meer wel van elkaar kunnen leren hoe beter. (ons, als danser ook mee zou willen schrijven)![]()
Ik weet dat mijn ouders, de ene hyperintelligent, de ander hb , in mijn jeugd gewoon niet konden weten dat er ook onderduikers bestaan. En mijn ass broer vroeg veel meer aandacht zodat ze mijn hulproep gewoon niet zagen. ( ik was het normale maar een beetje maffe kind)
Ik kan dus wel boos zijn.... Maar zij deden wat zij dachten dat goed was.
Stapje voor stapje weet ik dat ik er wel kom... Uiteindelijk.
Er zijn verschillende oplossingen om erkenning te krijgen voor het hoogbegaafd zijn. De meest bekende oplossing is de IQ test. Maar is bij faalangst niet de beste oplossing. Daarnaast kan een HB-coach of/en een bezoek aan HB-cafe's herkenning geven. Dan kom je in contact met gelijkgestemden. Als je met deze mensen mee kan komen op hun niveau dan is dat ook een teken.
Bij mijn ouder is ook de ene hoogbegaafd en de ander hyperintelligent. Mijn ouders hebben besloten om mij zo "normaal" mogelijk op te voeden. Men wilde een diagnose voor ASS vermijden. Mijn symptomen voor een asperge label waren te licht. Ik merk achteraf dat ik de rol zo veel mogelijk op me genomen heb. Dit is voor mij heel dubbel en ik weet niet welke conclusie ik daar uit zou moeten trekken. Ik wil mijn ouders niet vooroordelen. Ik toevallig toch nog vastgelopen, ook al was dat juist niet hun bedoeling. Ik geef toe ik heb liever gehad dat ik het eerder had geweten.