Redbad
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Liedjes/films/romans/andere culturele uitingen over hb

Ik vond een tekenfilm van Far Side op Youtube...wel grappig, het is mijn smaak wel:

Dan wil ik hier ook even een link naar een van mijn favoriete tekenfilmseries plaatsen: Lava Lava

https://www.youtube.com/watch?v=trpoyIo ... oe-TROsuSY :mrgreen:

De waanzin van het dagelijks bestaan, de krankzinnige sleur, 'Groundhog Day gone mad', vind ik perfect weergegeven in "One Egg/Un Oeugh is Enough". [banghead]

Vlak voordat ik op vakantie ga bekijk ik "Bingo! Bongo! I Don't Want To Leave The Kongo" nog even..... :shock:

.....en met de idioterie rond de Kerstdagen kom ik weer helemaal 'tot rust' met het filmpje getiteld: "Whats Up Teddy Bear?" :roflmao:

Al met al een geweldige serie voor mensen zoals ik die leven in een samenleving die borderline heeft. :laugh:
Dispar Vulgo

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

de meeste wegen zijn in Rome

Aline
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Mijn nieuwe favoriete serie van 't moment, 'Mr. Robot', past zeker in het lijstje denk ik! Het hoofdpersonage, Elliot, is iedereen minstens een paar stappen voor, heeft een groot rechtvaardigheidsgevoel en zit nogal met zichzelf in de knoop. De serie gaat vooral over computers en technologie, wat mijn normaal minder aanspreekt, maar ze weten het toch interessant te maken! Absoluut verslaafd :biggrin:

WakeUp
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Al deze input doet me denken aan een heel speciaal boek, een boek uit de duizenden.
Ben zonet naar mijn boekenkamer gegaan en heb het uit een van de schappen gehaald.
Het is een huiveringwekkend boek, en het heet 'Een kille rilling' geschreven door Bernard Minier,
winnaar van diverse thrillerprijzen waaronder Prix Polar.

Politiecommandant Servaz is zeker hoogbegaafd om nog maar te zwijgen van seriemoordenaar Julian Allois Hirtmann.

https://www.hebban.nl/boeken/een-kille- ... ard-minier

Bojeva
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Lisbeth Salander uit de millennium trilogie van Stieg Larsson lijkt me ook in dit rijtje passen. Een eenling, gedreven, hoog intelligent.

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Als kind vond ik Olie B. Bommel altijd heel leuk samen met Zwelgje en Tom Poes.

Daarnaast sowieso alles van Disney.
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Omdat er laatst aangegeven werd om liever oude draadjes weer op te pakken dan nieuwe te beginnen, plaats ik mijn reactie hier.
Redbad schreef:
zo 10 jan 2016, 07:05
Temple Grandin (2010) - :biggrin:
Deze film, Temple Grandin, heb ik zojuist gekeken. En ik vond het een erg mooie film.
Ik ben niet zo goed in reviews schrijven, maar de film maakte behoorlijk indruk op me. Temple Grandin heeft autisme en HB en deze film verteld een groot deel van haar levensverhaal. En eigenlijk heeft ze best wel geluk gehad in haar leven om te kunnen bereiken wat ze bereikt heeft. Van een moeder die haar niet in een instituut wilde stoppen, een leraar die in haar geloofde en andere mensen die haar potentieel zagen.
Ik denk dat dat ook is wat mij aangreep. Ik hoop wel eens op een manager, of iemand in zo'n soort positie, die mijn potentieel ziet en dat ik daar dan eindelijk echt gebruik van en kan maken.
Maar terug naar de film en naar Temple. Ik had laatst ook al de documentaire, The woman who thinks like a cow, gezien en ik vind dit een mooie film en Temple een prachtvrouw!

geneaborg
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi Truus,

Omdat je die film noemt. Heb je zelf ook een dubbeldiagnose, dus HB met ASS?

Terug naar “HB links en recensies”