Bluesbabe
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: HB en liefde

plato schreef:
za 01 feb 2020, 17:39
Bluesbabe schreef:
za 01 feb 2020, 16:49
plato schreef:
za 01 feb 2020, 10:50
Tijdens het het gaatjes boren in de muur van een nog niet gebruikte slaapkamer vroeg ik mij af of er een verschil is tussen de behoefte van een totaal samen zijn, lees vaste relatie, van een alfa persoon en een beta persoon. Ik heb er zelf nog geen mening over als gamma persoon,
Ik denk dat er op genoemde overweging, wel een verschil zit tussen de behoefte van een alfa en beta persoon
ok...zeg eens meer over deze gedachten
Dan komen we wel op een persoonlijk vlak.
Mijn man was een beta man, we hadden een goede relatie, hij dacht in praktische oplossingen, maar passioneel en romantisch was hij niet. Hij was ook HB, maar scoorde op bepaalde vlakken beter dan ik en vv.
Ik heb voor hem nog een aantal relaties gehad, dus ik heb genoeg vergelijk.
Ik kan natuurlijk alleen antwoorden over de mannen.
De zelfreflectie... ben ik een alfa of beta vrouw......
Nu ik alleen ben heb ik de behoefte aan een leider, iemand die me de weg wijst. Maar is dat wel zo?
verwacht niets, dan valt het nooit tegen

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Het mechanisme binnen het beta gedrag, zekerheden, voorspelbaar,structuren en meer, remmen mij teveel af. Ik ben daar kennelijk te dynamisch voor. Als je 25 jaar lang op een kantoor zit als behoefte, dan heb je geen schijn van kans bij me.

Alfa gerichte mensen moeten voor mij vooral leuk zijn in gedrag en out of the box kunnen leven. Ik accepteer voluit dat Alfa van tijd tot tijd onderuit gaat, daar heb ik geen moeite mee, het levert iets op.

Als ik per definitie moet kiezen dan gaat alfa bij mij voor. Maar of de alfa dat wilt ??
don't hide what you have !

Bluesbabe
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik vraag me af of de combinatie van 2 alfa mensen kans van slagen heeft. De combinatie van 2 beta personen zal denk ik wel gaan, het zal een rustig, voorspelbaar leventje zijn. Saai, denk ik ook. Zonder veel hoogtepunten en dalen.
Is het niet juist de combinatie van 2 tegenpolen die een relatie kans van slagen geeft?

Als ik een relatie zou willen (wat ik niet wil) wil ik toch die leider, de avonturier, iemand die meegaat in mijn exploratie drang. Grenzen verleggen. Maar dat kan ook gaan botsen want tegelijkertijd laat ik me niet sturen. Hoe harder iemand me een kant op pusht, hoe groter de kans is dat ik juist het tegenovergestelde verkies.

Ik word nogal eens bestempeld als eigenwijs, dwars. Maar ik ben geen kudde dier, meer het afgedwaalde schaap dat zo nu en dan de beschutting van de kudde gebruikt.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

''Als ik een relatie zou willen (wat ik niet wil)''

Dit heb ik 186.439 keer gehoord en die zijn allemaal weer getrouwd, je bedoelt dus dat je het even uitstelt...bereidt je maar vast voor op het ergste. :)

Later meer...

Bluesbabe
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

plato schreef:
zo 02 feb 2020, 09:01
''Als ik een relatie zou willen (wat ik niet wil)''

Dit heb ik 186.439 keer gehoord en die zijn allemaal weer getrouwd, je bedoelt dus dat je het even uitstelt...bereidt je maar vast voor op het ergste. :)

Later meer...
Kan het niet laten te reageren.
Ik ben gescheiden, ex is dood, heb relaties gehad en alle smoezen voorbij weten te komen.
Hij: kan de binding niet aan, blijf liever vrijgezel, ga terug naar mijn ex, de kroegloper, extreme sporter...
Hertrouwt en nu weduwe. Ja ik zit nog in rouw, maar ik bedank (vooralsnog).
Wat ik niet heb, kan ik niet verliezen.
En ja, ik gebruik mannen voor mijn eigen plezier. Hoe fout is dat..... Wel de lusten (lees seks) en niet de lasten.
Zolang als ik er plezier aan beleef (de getrouwde man).....

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Blues babe
Ja gek he dat het okee is als een man alleen de lusten en niet de lasten, maar als een vrouw ervoor kiest dan wordt zenog steeds scheef aangekeken.

Ik doe het niet meer, one night stand of friends with benefits want ik merk dan toch dat het me emotioneel raakt.
Dus ik doe het gewoon Nief meer, Punt
. Een non ben ik niet vroom genoeg voor :laugh:
Tegenwoordig hebben minn tiener dochters een beter sex leven.

Ik vind het wel best.
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

*verscheurt zijn huwelijksaanzoek*

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

plato schreef:
zo 02 feb 2020, 10:33
Ahh never mind, plenty of fish in the sea
t !!!@#$???

Bluesbabe
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

plato schreef:
zo 02 feb 2020, 10:33
:laugh: :laugh: :laugh:

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Bluesbabe schreef:
zo 02 feb 2020, 06:40
Ik vraag me af of de combinatie van 2 alfa mensen kans van slagen heeft. De combinatie van 2 beta personen zal denk ik wel gaan, het zal een rustig, voorspelbaar leventje zijn. Saai, denk ik ook. Zonder veel hoogtepunten en dalen.
Is het niet juist de combinatie van 2 tegenpolen die een relatie kans van slagen geeft?

Als ik een relatie zou willen (wat ik niet wil) wil ik toch die leider, de avonturier, iemand die meegaat in mijn exploratie drang. Grenzen verleggen. Maar dat kan ook gaan botsen want tegelijkertijd laat ik me niet sturen. Hoe harder iemand me een kant op pusht, hoe groter de kans is dat ik juist het tegenovergestelde verkies.

Ik word nogal eens bestempeld als eigenwijs, dwars. Maar ik ben geen kudde dier, meer het afgedwaalde schaap dat zo nu en dan de beschutting van de kudde gebruikt.
Beta en beta zal een structuurstrijd worden, kansen liggen in het accepteren van regelgeving en het niet daar van afwijken. Alfa en alfa zal meer terecht komen in een wie heeft de leiding, dus niet wie is de baas. Ik denk dat IQ een belangrijke rol/voorwaarde dient te vervullen, daar zal een zekere overeenstemming en overeenkomst in moeten zitten. Meer de klemtoon op een wat kunnen we verliezen.

Over schapen gesproken:

Afbeelding

Onzichtbaar
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Bluesbabe schreef:

Hier een relatie met twee alpha's. Mijn man heeft een eigen bedrijf en leidt dat vol overgave. Thuis heb ik de boel in handen en zolang dat de verdeling is, gaat het goed. Heeft hij vakantie, dan is het lastiger ;-)
We hebben in het verleden behoorlijk wat strijd geleverd, maar ik vind het heerlijk dat hij in staat is om mij te dragen als dat nodig is. We zijn allebei enthousiast over de plannen en projecten van de ander en kunnen, als het voor die ander teveel wordt, elkaar er ook bij helpen. Even de leiding overnemen.
Ik denk dat een samenleven met een niet-alpha voor mij waarschijnlijk met minder aanvaringen gepaard zou gaan, maar het zou me ook het gevoel geven dat ik mijn vangnet mis. Ik hou wel van deze dynamiek, voel me heel gezegend dat ik iemand tegengekomen ben die met mij samen wil leven.
Be the change you want to see in the world

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Onzichtbaar schreef:
di 04 feb 2020, 09:59
Bluesbabe schreef:

Hier een relatie met twee alpha's. Mijn man heeft een eigen bedrijf en leidt dat vol overgave. Thuis heb ik de boel in handen en zolang dat de verdeling is, gaat het goed. Heeft hij vakantie, dan is het lastiger ;-)
We hebben in het verleden behoorlijk wat strijd geleverd, maar ik vind het heerlijk dat hij in staat is om mij te dragen als dat nodig is. We zijn allebei enthousiast over de plannen en projecten van de ander en kunnen, als het voor die ander teveel wordt, elkaar er ook bij helpen. Even de leiding overnemen.
Ik denk dat een samenleven met een niet-alpha voor mij waarschijnlijk met minder aanvaringen gepaard zou gaan, maar het zou me ook het gevoel geven dat ik mijn vangnet mis. Ik hou wel van deze dynamiek, voel me heel gezegend dat ik iemand tegengekomen ben die met mij samen wil leven.
Boeit mij even vandaar de vraag: Heb je ook iets met leidinggeven in het dagelijkse leven, in zakelijke zin dan ?

Onzichtbaar
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Nou... officieel niet, Plato. Maar het lukt me niet om wat dan ook te doen zonder de leiding te nemen. In vrijwilligerswerk, in mijn werk zelf, in wat er dan ook op mijn pad komt.
Maar ik schrik ook terug van teveel verantwoording. Niet geleid willen worden, maar niet de verantwoording van leiding kunnen dragen... garantie voor een levenslange worsteling wat mij betreft!
Be the change you want to see in the world

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Misschien kun je met Blake en Mouton een antwoord vinden op je wisselwerking met een ja en nee leiding willen geven. Je stijl van leidinggeven moet variabel zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Managerial_grid_model

Reddin is wat meer gefocused op de gedachte dat de cultuur van de/een organisatie moet passen bij de leiderschapsstijl en vice versa.

https://www.google.com/search?sxsrf=ACY ... CAo&uact=5

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Misschien kun je met Blake en Mouton een antwoord vinden op je wisselwerking met een ja en nee leiding willen geven. Je stijl van leidinggeven moet variabel zijn.

http://www.house-of-control.nl/leidersc ... -grid.html

Reddin is wat meer gefocused op de gedachte dat de cultuur van de/een organisatie moet passen bij de leiderschapsstijl en vice versa.

https://reddin.nl/

Heb je vragen daarover dan hoor ik het wel.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Raar dat je niet kunt doorverbinden op de 2 links, even c/p doen

christiaan_pd
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wat mij betreft is een relatie heel persoonlijk, of je nu wel of geen hb bent, en/of je partner, er spelen altijd veel meer factoren mee, zoals persoonlijkheid en karakter.
In mijn geval ben ik hb EN hsp, wat in mijn relaties altijd een probleem is, omdat ik heel graag, heel veel wil delen en heel veel zie, terwijl mijn partner jammer genoeg oppervlakkig is en blijft.
Ik ben erg veelzijdig en bewust van erg veel, ook emotioneel en fysiek ben ik erg gevoelig, mijn vriendinnen vonden meestal dat ik gewoon te complex, te gevoelig, te negatief of te afhankelijk ben.
Vanuit mijn perspectief gezien, heb ik gewoon een grote behoefte aan diepgang, intimiteit, uitdagingen en avontuur.
Het is mijn grootste frustratie, dat ik nog steeds niet mijn "soulmate" heb gevonden.
Wel tegengekomen, maar geen interesse in mij.
Alle andere vrouwen tot nu toe, weten mij te gebruiken voor geld en status, die ik allebei niet eens heb.
Dan heb ik ook nog Asperger, dat maakt het nog lastiger.
Hopelijk kom ik ooit een leuke vrouw tegen, die zelf creatief, veelzijdig, lief, gevoelig, bewust, realistisch en avontuurlijk is, maar die hoop heb ik al bijna opgegeven.
Mocht er een leuke (liefst oudere) vrouw zijn die mij wil leren kennen om wie ik ben en niet om wat ik bezit, schrijf mij dan graag: christiaan_pd@hotmail.com
Misschien tot ziens.
Chris.

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

christiaan_pd schreef:
za 17 okt 2020, 16:55
Het is mijn grootste frustratie, dat ik nog steeds niet mijn "soulmate" heb gevonden.
Wel tegengekomen, maar geen interesse in mij.

Dus nog (altijd) niet tegengekomen. Iemand die niet in jou geinteresseerd is kan niet 'je soulmate' zijn (geweest). Als dat wel zo was geweest had 'ze' nu warm thuis op je schoot gezeten, 'je soulmate' immers.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Liefst oudere vrouw?? 😏

Bejaarden zijn nu ook aardig eenzaam..

Nee alle gekheid op een stokje,
Alleen zijn is niet fijn.
Iedereen lijkt relaties te hebben en zo gezellig samen.
Of veel in vechtscheiding en blij dat ze, weer single zijn..

Eigelijk hoor je het fijn (genoeg) te hebben met jezelf. Maar dat lukt mij ook niet altijd..

Nu in corona tijd is het nog meer eenzaam.
De leuke Hb ontmoetingen mogen niet doorgaan, je komt geen nieuwe mensen tegen..
t !!!@#$???

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

plato schreef:
di 04 feb 2020, 16:15

Raar dat je niet kunt doorverbinden op de 2 links, even c/p doen
test

Ik had je link tussen haakjes gezet maar de links in de quote niet... wazig
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

Terug naar “Sociale omgeving (relaties, vrienden, familie)”