Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Re: Voordeel van HB zijn.

Ik ben wie ik ben
HB-zijn kán een aantal voordelen én nadelen hebben, net zoals het NT-zijn. Om de beoogde voordelen (goed geheugen, creativiteit, visueel denken, complexe problemen doorgronden, peilen van andere mensen, (extreem) sociaal gedrag, niet veroordelen van anderen etc) tot hun recht te laten komen moet je ze wel goed kunnen uitbuiten. Als je na drie keer Memory spelen aan de kant wordt gezet "omdat je toch altijd wint", is een goed geheugen juist een nadeel. Als je een speurtocht met een groep doet in het donker is kennis van sterren, goed richtingsgevoel en visueel geheugen een ideaal uitgangspunt. Dan ben je de held van de dag.

Ik vind het doorgronden van complexe problemen erg leuk, maar is voor mij niet gemakkelijk. Ik kan in sommige gevallen jaren bezig zijn met één probeem.
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

David schreef:
di 20 sep 2022, 16:57
Eerst Plato en nu deze Nebula. Al langere tijd zie ik dat autisme (op een negatieve manier) een rode draad begint te worden op dit forum, wat mensen wegjaagt.
Helaas totaal mis, ik heb geen ASS en zet mij juist steeds meer af tegen het geneuzel zonder waarde. Juist telkens het HSP en ASS en etc begint mij de keel uit te hangen. Dit forum is bedoelt voor mensen die HB zijn en niets anders, er is genoeg ruimte op andere plekken, soms moet je dan ook eens een beetje harder spelen en uitdagen. Je hebt absoluut gelijk dat mensen weglopen door dit, maar corrigeer dan wel de juiste personen.

Verder ben ik niet "deze" maar een mens, klaarblijkelijk heb jij dus een hoge dunk van jezelf door anderen te bagatelliseren die niet in jouw denkbeeldige wereld passen. Ik ken nog iemand uit het verleden die anders dacht over bepaalde mensen... En waarom zou jij Plato denigreren die hier al een lange periode niet reageert en niets met dit (of mij) te maken heeft? Ik vind Plato wel een schappelijke gast en oordeel niet of hij een "diagnose" heeft. Wellicht ben jij wel in de positie dat je iemand mag diagnosticeren, maar verwacht niet dat je onderzoek hebt gedaan met betrekking tot Plato. Ik heb ook gestudeerd aan de universiteit voor psychologie, zou ik dan hier ook maar iedereen een label gaan opplakken?

Moet ik straks spreken over hypocriet of Hypocrates ?

David schreef:
zo 07 okt 2012, 23:19
Het overpeinzen van spirituele/existentiele vraagstukken op jonge leeftijd, zoals ik dat hier teruglees, is zeer herkenbaar:

Feitelijk kwam het erop neer dat elk "raar/afwijkend" onderwerp of vraagstuk in de groep aangesneden kon worden.
David

"Het voortouw nemen" Waar is dat gebleven? Blijkbaar snij je nu de touwen door... (Ik kan ook zonder muziek en plaatjes, maar dan ga ik pas echt hard en en confronterend). Ik ben door ene zooi van je berichten geraasd en blijkbaar heb je een voorkeur aan spirituele dingen, maar feitelijke waarnemingen die voor jou onder de noemer ASS vallen staat je niet aan. Je maakt jezelf belachelijk!
"Knowledge comes, but Wisdom lingers" -Alfred Lord Tennyson

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Tjeempie schreef:
di 20 sep 2022, 09:45
@Welzijn1, niet weggaan! De waardering die je hier krijgt weegt toch zeker zwaarder dan één keer onbegrip? Ik snap je schrikreactie, ik zou me ook heel rot voelen. Maar ik denk dat je jezelf te kort doet als je nu vertrekt. Je kunt je weerwoord geven of je schouders ophalen. Als je Nebula zat bent kun je altijd nog voor de functie 'vijand' kiezen, zodat je haar berichten niet meer kunt lezen.

@Nebula, boor anderen niet de grond in als hun post je niet aanstaat!! En dat terwijl je milde kritiek van Truus niet kunt verdragen!
Ik zie aan jouw posts dat je de wereld zeker iets te bieden hebt, maar soms sla je de plank ook mis, door kort door de bocht te reageren en je niet open te stellen voor anderen. Je reactie op Welzijn vind ik in elk geval ongepast.
Het is hem.

Ik zie geen kritiek in Truus haar berichten, slechts zwakte.

Welzijn1 pretendeert elk kind te begrijpen wat groteske onzin is.

Feiten vs. fabels.

8)

Ik ben hier niet om aan de behoefte aan een ander te voldoen.

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nebula, wij zijn hier, op dit forum, om elkaar te ondersteunen en elkaar te helpen
Niet om elkaar af te kraken!
I suffer from occhiolism

Thijmen97
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Het voordeel is dat als de robots straks de baas zijn ze met hun hoge intelligentie waarschijnlijk ons als near to perfect zien en we misschien niet uitgeroeid worden 😂

Schaken gaat ook goed hier! Er is maar 1 inzicht wat echt is en dat is erg simpel: om alle calculaties te doen moet je de koning aanvallen .

En ik maak weer muziek! Lekker met die kou om af en toe even op te frissen!

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ok. Ik heb niet alles gelezen, maar wel voldoende om een post op te stellen.

Ik wil niemand veroordelen of een label op plakken. Hoogbegaafd zijn is ont-zet-tend moeilijk en het zou (zeker onder dit gezelschap) algemeen bekend moeten zijn dat sociale omgang een dingetje is voor hoogbegaafden. Ja, je kunt het absoluut leren. Je hebt het IQ ervoor. Echter, moet je het wel willen leren om sociaal te kunnen zijn. Het vergt enorm veel offers van een hoogbegaafde, denk ik. Je zal heel vaak je mening voor je moeten houden, of heel dom 'ja' moeten knikken terwijl alles in je wezen 'NEE' schreeuwt. Dat is wijsheid, denk ik. Kiezen voor de sociale controle in plaats van proberen iemand van jouw gelijk te overtuigen. Want je hebt heel vaak gelijk. Toch? Vast wel. Maar... Lang niet altijd. Ik herhaal: Lang niet altijd!

Om die reden en nog ontelbare andere, vind ik het evident dat we elkaar in eenieders waarde laten.

Het is jammer dat er zo wordt uitgehaald naar een nieuw lid, maar het is aan de moderators om in te grijpen. Zolang een user niet over de schreef gaat van de voorwaarden hier, dan is het aan iedereen vrij om te zeggen wat die wil.

Nebula, ik vind het wel een beetje jammer. Onze eerste ontmoeting was door middel van muziek, maar als ik sommige posts van je lees dan kan ik weinig muzikaliteit terugvinden in je houding jegens de andere leden hier. Erg jammer. Ik wens daarom ook niet meer met je samen te werken op dat gebied. Sorry, hoor, maar als je zo negatief doet tegen iemand die gewoon een heel mooi en oprecht stukje tekst deelt met ons, dan stel je niet alleen mij maar ook alle anderen teleur.

Ik hoop dat je goeie hulp vindt, want het lijkt erop dat je het nodig hebt...
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Met een omweg dacht ik: laat ik eens testen wat er gebeurt als ik vrijwel identiek dezelfde reacties geef op leden die ze in een vergelijkbare situatie hebben gedaan in het verleden naar een ander vanuit hun.

En ben tot de conclusie gekomen dat dit forum en de leden voor mij weinig betekenis meer hebben.

@Camiel krijgt scheurtjes in politiek correct zijn (altijd geen mening willen hebben om niet te falen).

@Thijmen opgedoken uit het niets nu het wee uitkomt…

@mercurius, 1 keer luisteren naar je sample en wist dat deze corrupt was, daarom vroeg ik naar een spoor van de metronoom die je maar niet stuurde, flikker dus een eind op met je schijnheilig gedrag… ook jij valt door de mand.

/me out.

MB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Voor mij is het voordeel van hb zijn hb zijn. Het is gewoon fijn om dingen snel te overzien en te begrijpen

Thijmen97
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Bewerkt

question
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik zie niet echt nog de voordelen van in. Heb juist het gevoel dat anderen mij niet begrijpen. Wat wel leuk is dat ik creatieve oplossingen heb en het intense beleven.Alhoewel daardoor ook weer negatieve dingen aanhangen. Om eerlijk te zijn was ik.liever niet HB dan was het leven denk ik een stuk makkelijker voor mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

MB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik begin er minder waarde aan te hechten of anderen mij begrijpen. Ik heb daar nu minder last van dan toen ik jonger was.

Tjeempie
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Het is jammer dat er zo wordt uitgehaald naar een nieuw lid, maar het is aan de moderators om in te grijpen. Zolang een user niet over de schreef gaat van de voorwaarden hier, dan is het aan iedereen vrij om te zeggen wat die wil.
Tja, de moderatoren lezen blijkbaar niet actief mee en mijn vraag dit even te doen is door Ingeborg noch Rianne gezien, want ook PB's lezen ze niet. In dat opzicht zijn we er toch niet echt op vooruitgegaan sinds de 'doorstart'.

Maar goed, de zich extreem negatief uitende persoon heeft geloof ik echt zijn heil elders gezocht, dus het probleem is niet meer actueel.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Tjeempie schreef:
wo 28 sep 2022, 11:59
Tja, de moderatoren lezen blijkbaar niet actief mee en mijn vraag dit even te doen is door Ingeborg noch Rianne gezien, want ook PB's lezen ze niet. In dat opzicht zijn we er toch niet echt op vooruitgegaan sinds de 'doorstart'.

Maar goed, de zich extreem negatief uitende persoon heeft geloof ik echt zijn heil elders gezocht, dus het probleem is niet meer actueel.
Ik confronteer op mijn mening waar een ander tegen in kan gaan en mij tegen vragen kan stellen wat tot nu toe niemand heeft gedaan... Het staat gewoon vrij om vragen te stellen. Dat ik drogredenen aan de kaak stel door bewijs te leveren uit kennis is geen negatieve uiting, ik zie het als uitdaging.

Dat jij gelooft dat ik mijn "heil" ergens anders heb gehaald is slechts een aanname en is geen feit. Het zou alleen maar betekenen dat ik een betere plek heb gevonden die aansluit bij mijn behoefte en komt op mij over dat ik niet aan jouw/jullie maatstaven zou kunnen voldoen. Je beweert dus impliciet dat ik niet geschikt ben voor dit forum op basis van het feit dat jij geen verweer kunt brengen, maar mening staat vrij en heb geen persoonlijke uitspraken gedaan en slechts op basis van een aantal gerenommeerde personen een uitspraak gedaan.

Persoonlijke aanvallen is zeggen dat je denkt dat het niet goed gaat met iemand zonder argumentatie die je hard kunt maken, meer logisch zou zijn om een deel van jullie buiten spel te zetten door niet te voldoen aan de regels.

Ik loop niet weg en ben volledig helder om een discussie aan te gaan, ik heb geen regels overtreden en domweg klagen omdat het mensen niet aanstaat is geen geldige motivatie om een ban af te dwingen.

Ik maak dit forum niet minder, ik maak het wat lastiger door de saaie berichten te doorbreken. KOM MET KENNIS!

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Voordeel van HB zijn - vraag

Ik was in de overtuiging dat de tekst "/me out" betekende: "ik ben weg en kom niet meer terug", in tegenstelling tot de befaamde "brb", wat "be right back" betekend. Het zou natuurlijk ook "ik log nu uit, maar ik log over enkele minuten/uren/dagen weer in" kunnen betekenen.

I'm confused Nebula. Zou je me willen helpen om de juiste betekenis te vinden?
I suffer from occhiolism

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nebula L.a.b. schreef:
za 24 sep 2022, 03:10
Met een omweg dacht ik: laat ik eens testen wat er gebeurt als ik vrijwel identiek dezelfde reacties geef op leden die ze in een vergelijkbare situatie hebben gedaan in het verleden naar een ander vanuit hun.

En ben tot de conclusie gekomen dat dit forum en de leden voor mij weinig betekenis meer hebben.

@Camiel krijgt scheurtjes in politiek correct zijn (altijd geen mening willen hebben om niet te falen).

@Thijmen opgedoken uit het niets nu het wee uitkomt…

@mercurius, 1 keer luisteren naar je sample en wist dat deze corrupt was, daarom vroeg ik naar een spoor van de metronoom die je maar niet stuurde, flikker dus een eind op met je schijnheilig gedrag… ook jij valt door de mand.

/me out.
Vent... Laat je eens grondig nakijken.

https://on.soundcloud.com/YAyco
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

Welzijn1
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Voor alle menselijk reagerende mensen: dank.
Light goes to light.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Licht gaat naar licht... (zonder donkere achtergrond geen licht).

Interessant omdat ik nu twee keer "dood" ben geweest... Laat het dan zo gek zijn dat ik alles op zwart zet om daar niet te zijn en dus heel bewust op de grens leef omdat er niet veel te verliezen is voor mij. Wellicht is het nog leuker om te weten dat ik niet heel oud ga worden, snap je dat ik jouw berichten als een hoop onzin aanschouw nu! Dit is geen spiritueel forum en zoek dan een betere plek.

De meest geniale criminelen waren ook HB, maar geen van hun was licht naar licht en had er echt geen moeite mee om een wapen op iemand te richten. Er is een totaal misverstand over HB zijn, en dat is wat mij echt geheel de pleuris ergert.

Een voordeel van mijn HB zijn, ik heb twee pedofielen zelfmoord laten plegen die niet gepakt konden worden door justitie. Hoogbegaafd zijn is geen sprookje van mooie gebeurtenissen en kan perfect voor kwaad ingezet worden waarbij je de afweging maakt of het kwaad het doel dient. Een 100 kinderen misbruikt en daarna zou het nog veel meer zijn... Maar jullie willen mooie verhalen zien.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Weet je wat ook een voordeel is van HB zijn, voor de rechter moeten komen waarbij je advocaat zegt dat je de straf moet accepteren zodat je een paar weken in de cel beland. En vervolgens ontsla je je eigen advocaat en neem je je eigen verdediging in handen en krijg je maar een taakstraf van 18 uur.

Daarna pak je de persoon aan die valse aangifte deed tegen je (forensisch psychiater) en negeer je elke regel dat bij elk contact wat je maar doet je een week gevangenis straf krijgt. Maar je doel is simpel, hij mag niemand meer behandelen en moet uit zijn functie door een extreme narcisme en seksisme. En het mooiste, ik ben vrijwillig heen gegaan en was niet eens verplicht! Hij begreep er niets van dat ik zonder veroordeling bij hem in behandeling was.

HB zijn betekend niet allemaal liefde en gehoorzaamheid als een kudde. Mensen zoals mij zijn ook nodig, of domweg een vervelende waarheid.

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Weet je wat ook een voordeel is van HB zijn is.... Elk jaar op de MAVO moeten horen dat je naar de ITO moet en het niet doen. Het examen ingaan met vrijwel alleen maar onvoldoendes en uitgescholden worden door leerlingen die lopen te huilen bij de uitreiking dat het niet eerlijk is omdat ik alles bij elkaar spijbelde wat maar kon. Een rij leraren die er echt toe deden weigerden mij een hand te geven.... Weet je hoe dat voelt? Ik dacht heel lang dat ik verdrietig was door belediging, maar ik weet nu dat ik verdrietig was dat het allemaal zo simpel was

Vertellen aan je moeder dat je geslaagd bent en ze je niet geloofd en je uiteindelijk maar je eigen vlag met rugzakje moet ophangen omdat niemand je gelooft. Dat ze niet op mijn examen uitreiking wou komen en op het laatste moment door de deur heen keek. Maar ik snap het wel...

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Weet je wat ook een voordeel aan HB zijn is... Je meisje die in een revalidatie centrum ligt en waarvan niemand gelooft dat ze vanaf haar middel nog iets kan voelen en ze een katheder moet hebben maar veel pijn heeft. Dat ze bedreigt word op dat moment dat broeders erbij geroepen worden om haar vast te houden en ze later in extreme angst en huilen opbelt wat er is gebeurt. Weet je wat HB zijn is.....

De volgende dag kwam ik langs en stond er extra beveiliging en die deden niets, ik liep naar de kamer van de verzorgers waar de hoofd zat en kreeg direct te horen dat het klaar was en ik weg moest gaan. Ik loop naar haar kamer en vraag hoe he gaat en letterlijk een paar seconden later komt er iemand naar binnen (jonge meid) die zich voorstelde met exact dezelfde naam als die van haar. Zij was haar vertrouwens person vertelde ze en beloofde dat er niets meer zou gebeuren en ze 100% voor haar zorgde op elke manier als er ook maar iets was.

Weet je wat HB zijn is... Iemand zoals mij kwaad maken als ze aan mijn meisje kwamen.

in 1 nacht een 1000 keer meer angst aanbrengen en laten zien wat je kunt. Ik weet niet wat het is als je onder extreme druk komt voor een ander, maar ik weet wel wat ik die nacht allemaal heb gedaan en dat was absoluut niet vriendelijk en een complete Lucy film.

Terug naar “HB in het dagelijks leven”