Ben je links of rechts -handig

Linkshandig
34%
20
Rechtshandig
66%
39

Totaal aantal stemmen: 59
Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: HBers en linkshandig

Sofie schreef:Voorkeurshand is rechts, maar ik kan met beide schrijven.
Ik verwacht niet een groot verschil met gemiddeld intelligente mensen. Je zou ook aan de onderkant kunnen kijken? Zijn er dan wel linkshandige mensen met een laag gemiddelde intelligentie? Dan zou dat toch ook moeten? Ik vraag het me af...

Hetzelfde heb ik ergens al langs zien komen met kleur ogen, haar en brillen. Ik wil het niet belachelijk maken, maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat dit verbanden heeft. Maar misschien denk ik wel teveel in the box...
Ik ken iemand die echt linkshandig is met alles. Die vrouw heeft last van schizofrenie dubbele persoonlijkheid stoornis. Ik had een korte relatie met haar maar dat was rap afgelopen. Zij had ook met meerdere mensen in haar omgeving problemen dus dat kan zomaar voorkomen. Andere mensen die links zijn kennissen van mij
Kan ik gewoon gezellig mee uitgaan en of samen leuke activiteiten mee doen. Gr. Leo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

BabaJaga schreef:
Egeltje schreef:@babaJaga: beetje late reactie, maar jouw prof impliceerde dus dat het unilocus is? Vraag me toch af of het zo simpel ligt...bij de meeste van dat soort onderwerpen is de vererving toch wat complexer. Maar ms heb ik het fout hoor..
dat impliceerde ze wel ja, al gaf ze ook toe dat de genotype niet gelijk is aan het fenotype (dat je het alleel hebt wil niet zeggen dat het zich ook zo openbaard). Ook over de dominantie tussen de verschillende allelen weten we het niet zeker, al lijkt het in sommige gevallen codominant (toch? ik twijfel even over de term) te zijn, dan heb je de tweehandigen.

Bijkomend probleem is dat linkshandigheid heel lang verboden is geweest. En actief afgeleerd. Veel mensen weten dus niet of ze van oorsprong links of rechtshandig zijn, omdat die rechtshandigheid erin gedwongen is. Dat maakt elk onderzoek een stuk moeilijker.

tongigheid, ook erg cool! Mij werd verteld dat je je tong maar 1 kant op kan krullen. Na flink wat oefenen kan ik zonder problemen mn tong beide kanten opkrullen :lol:
Lekker mijn tong kan ook alle kanten op als het ook wederzijds is Afbeelding

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hallo ik ben ook linkshandig en ik ben er trots op
En schrijf ook netjes en met een mooi vol handschrift ✍️

Roland17121992
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik ben rechtshandig en linksbenig……

Ik kwam er laatst achter dat ik zonder moeite in spiegelbeeld en op ze kop kan schrijven, en dit terwijl ik een hekel heb aan schrijven 😅.

En gaat een verhaal rond dat mensen die dit hebben of: linkshandig zijn, maar zichzelf hebben leren schrijven met rechts. Of: links en rechtshandig zijn.

Ik denk niet dat alleen het stukje linkshandig zijn betekent dat je slimmer bent dan het meerendeel van de mensheid. Beelddenkers zijn ook linkshandig. Alleen het feit dat je een beelddenker bent wilt niet zeggen dat je ook slimmer bent. Denk ik.

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik ben sinds kort linkshandig met alles met schrijven snijden knippen etc. Ik moet zeggen dat gaat echt goed. Ooit begonnen door een oefening met schrijven met links ik doe nu niets anders meer. Ik heb ook een mooier handschrift dan dat ik met rechts schrijf

Papiertje
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik heb er eigenlijk nooit op gelet. Ik schrijf met rechts. (kan ik ook met links, maar doe ik gewoonlijk met rechts). Maar ik merk dat ik eigenlijk vaak dingen met links doe. Ik weet alleen niet waarom of sinds wanneer. Water uit de steelpan schenken bijvoorbeeld, doe ik heel vaak met links. Maar ook soms met eten. Voorgesneden broodje bijvoorbeeld, eet ik gerust met links ipv rechts. Of drinken uit een kop, zowel links als rechts. Nooit op gelet eigenlijk.

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi dat is ook niet erg hoor ik doe ook wel eens dingen met rechts, wel leuk dat er hier reacties op komen, ik vind het ook niet erg dat ik links veel dingen doe. Ik vind het juist leuk.

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Roland17121992 schreef:
zo 20 okt 2024, 03:08
Ik ben rechtshandig en linksbenig……

Ik kwam er laatst achter dat ik zonder moeite in spiegelbeeld en op ze kop kan schrijven, en dit terwijl ik een hekel heb aan schrijven 😅.

En gaat een verhaal rond dat mensen die dit hebben of: linkshandig zijn, maar zichzelf hebben leren schrijven met rechts. Of: links en rechtshandig zijn.

Ik denk niet dat alleen het stukje linkshandig zijn betekent dat je slimmer bent dan het meerendeel van de mensheid. Beelddenkers zijn ook linkshandig. Alleen het feit dat je een beelddenker bent wilt niet zeggen dat je ook slimmer bent. Denk ik.
Leuk ik ben links geworden door veel te oefenen.

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

IMG_1135.jpg
Weer een stukje geschreven met links en het gaat steeds beter

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hallo het is maar rustig hier

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Afbeelding
Het gaat goed met schrijven met links ik ben nu volledig linkshandig geworden met alle dingen die ik doe, ik ben er trots op.

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Het is rustig hier

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Weer een puzzel gemaakt Afbeelding