Fresco
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Het beste boek

Het beste boek dat ik ooit gelezen heb blijft toch wel "The Silence of the Lambs" over Hannibal Lecter van Thomas Harris.
Eigenlijk was de hele reeks subliem. Red Dragon, Hannibal, Hannibal ontwaakt. Zijn debuut Zwarte Zondag had niks met Hannibal te maken en ging over een aanslag op de Super Bowl meen ik mij te herinneren. Die kon ik ook smaken. Samen met het vrij recente Cari Mora.
Hannibal blijft voor mij een blijver omwille van zijn speciale kwaliteiten en voorkeuren.
Mijn lievelingsacteur is - zoals u misschien kon raden - Anthony Hopkins.

Ombass
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Het beste boek

Het beste boek....mijn favorieten in ieder geval.

Hermann Hesse - Het kralenspel
Hanya Yanagihara - Een klein leven
Heidegger - Zijn en tijd

Oja en kafka en dostojevski zijn ook gruwelijk
I am you and what I see is me
Do I take you by the hand
And lead you through the land
And help me understand
The best I can

SonjavP
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

The Fountainhead - Ayn Rand.
Het Parfum - Patrick Suskind.

Wie kent deze boeken ook?
Misschien waren we altijd al buitenwezens
en komen we samen, met diep vanbinnen
het schuren van de schelp
waarbuiten wij schuilen,
zijn we samen eenzaam.

Jack202
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Alles van Nassim Taleb, dat is een UHB-er / professor kansberekening, die op geheel nieuwe wijze de realiteit kan beschrijven wat betreft kansen en waarschijnlijkheden. En hij heeft een gruwelijke hekel aan hoe universitair geschoolde mensen denken en debunked heel wat mythes.

Een interessant boek is ook 'extreem vlucht gevaarlijk' over een (waarschijnlijk) HB-er die 6 keer uit de gevangenis is ontsnapt, hij geeft alle details en je leert over hoe hij denkt en observeert.

Fresco
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Jack202 schreef: Alles van Nassim Taleb, dat is een UHB-er / professor kansberekening, die op geheel nieuwe wijze de realiteit kan beschrijven wat betreft kansen en waarschijnlijkheden. En hij heeft een gruwelijke hekel aan hoe universitair geschoolde mensen denken en debunked heel wat mythes.

Een interessant boek is ook 'extreem vlucht gevaarlijk' over een (waarschijnlijk) HB-er die 6 keer uit de gevangenis is ontsnapt, hij geeft alle details en je leert over hoe hij denkt en observeert.
Fucking interessant, Jack202!

Misschien ben je bekend met Sapiens: een kleine geschiedenis van de mensheid van Yuval Noah Harari?
Zijn opvolger, Homo Deus, vond ik ook meesterlijk.

Terug naar “Links en Recensies”