Tjeempie
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Oefenen voor een HB-test

Camiel schreef:
do 22 dec 2022, 08:27
Tjeempie schreef:
di 20 dec 2022, 12:46
(...)
En ik blijf hier gewoon nog even hangen 🙂
(...)
Welkom Tjeempie, bij de Niet-Mensa-IQ-Test-Geschoolde-Hoogbegaafden-Club :biggrin:
Dank! :)

Fresco
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Oefenen voor een HB-test

Het grote probleem met IQ-testen is - mijns inziens - dat ze slecht geijkt zijn.
Je moet om je IQ correct te bepalen, getest worden op meervoudige intelligentie.
Alles te samen maakt je IQ, zoals een mens ook bestaat uit organen, hersenen, botten, spieren, bloedvaten, neurotransmitters...
Een goede IQ test behelst ook nog eens je verwerkingssnelheid, verbale IQ en performale IQ.
Het is niet omdat je een hoog verbaal IQ hebt dat je hoogbegaafd bent, want performaal ontwikkeld zijn is moeilijker.
Dat is vooral inzicht, inzicht kun je verkrijgen door te oefenen, maar wanneer zich een nieuwe (ongewone) situatie
voordoet zou je een juiste strategie moeten kiezen, dat is wat ik met performaal bedoel, en dat komt
neer op creativiteit, out-of-the box denken, met andere woorden: je plan trekken.
De meeste mensen leren iets, wanneer ze het niet kunnen oplossen, van iemand die het voordoet.
Ikzelf blijf zoeken tot ik het vind, dat is mijn manier van aanpakken. En voor mij geldt, dat ik op die
manier, performaal vooruitkom. Ik leer dus uit mezelf. Een autodidact noemen ze
zo iemand blsh1:

Terug naar “IHBV topics”