moemie
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker
Contacteer: Website

Re: Zelluf doen en zelluf maken

Girafje schreef:
moemie schreef:Dank je wel girafje!! En i.d.d. zo ziet ook mijn droom er wel een beetje uit....een soort earthship dorp of wijk en dan ook meteen gericht op een efficiënte wijze van gezamenlijk dingen doen......Geen zweverig gedoe (zoals bijv. in Findhorn) want daar krijg ik nogal de kriebels van...maar vooral heel praktisch en 'down to earth'.
Dan zul je dit vast ook interessant vinden! Tis nog lang geen earthshipwijk, maar wel al beduidend meer Aardegericht waar veel 'samen' is zonder gezweef. En de stadsboerderij dichtbij met een deel permacultuur aldaar.
Dank je wel voor de link girafje...i.d.d. heel leuk. Ook de permacultuur vind ik heel boeiend en zou er nog wel veel meel over willen weten....Ik heb wel eens een filmpje zitten bekijken van River Cottage (ook zo leuk wat zij allemaal doen) en dat ging erover hoe een aantal mensen die in de stad woonden op een braakliggend stuk grond van de gemeente een permacultuur tuin gingen aanleggen. Als je dat allemaal ziet, dan zou je zo willen beginnen met iets vergelijkbaars.

Wat zijn er toch nog een hoop leuke dingen om te doen en ontdekken.
'De werkelijkheid is slechts een illusie, maar wel een heel hardnekkige.'
Albert Einstein

moemie
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker
Contacteer: Website

Laatbloeier schreef:Wat een mooi ding, Girafje! Ik denk dat ik zoiets wèl mooier vind dan een bouwsel gemaakt van afgedankte autobanden…

Het concept 'earthship' is nieuw voor mij, maar het klinkt goed (aldus Laatbloeier die nog geen plastic zakje kan weggooien).
Ja ben het helemaal met je eens: hartstikke mooi....Ik wordt alleen al zo gelukkig om naar dergelijke dingen te kijken....Ook die mozaik....

Maar....het klinkt misschien nergens naar, maar de bouwsels van afgedankte autobanden zijn ook heel erg mooi hoor :D

Bijvoorbeeld deze:

Afbeelding

of deze:

Afbeelding
'De werkelijkheid is slechts een illusie, maar wel een heel hardnekkige.'
Albert Einstein

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Moemie, wat een prachtige plaatjes, dankjewel! En geen autoband te zien! Kennelijk goed weggewerkt in de muren, en, laat me raden, ze zullen goed isoleren? Zowel bij warmte als bij kou?

Ikzelf ben trouwens van mening dat er véél meer 'afwijkend' gebouwd mag gaan worden. Geen idee of dat een 'hemelfietserig plan' is (geld speelt natuurlijk weer een niet onaanzienlijke rol), maar leuk is het wel! Al die stomme eenheidsworst in het woningenbestel... Beetje meer fantasie, graag! :D
Give me a break!

Hermes
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Mooie dingen maak je allemaal. :D

vedet
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Weer een heleboel lappen stof gekregen. Heerlijk!!!
Ga eerst maar eens mezelf discipline opleggen dat ik een broek moet gaan maken en dan verder kijken wat ik allemaal met die lappen ga doen/maken.
Het bruist weer in mijn hoofd van ideeën.

DopieJopie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Wat tof allemaal, krijg er inspiratie van. En RESPECT voor jullie project-afmaak-discipline zeg!!

heidi008
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wat grappig, ik herken dit wel! ook ik ben regelmatig bezig met zellluf doen en zelluf maken. Een mooi voorbeeld is een tas maken van snoeppapiertje.. Deze had ik gezien en ze schijnen uit mexico te komen. Ik ben op het internet gaan struinen en heb zelf een tas gemaakt van krantenpapier en cadeaupapier. De eerste was nog niet perfect maar de tweede bijna.. Ik wa shelemaal blij.... Wel jamme rdat de interesse dan weer verdwenen is en op naar het volgende project.

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Vriendin van mij heeft voor sinterklaas een tasje gemaakt van een onderbroek, een armbandje en een haarspeldje :).
Er paste nauwelijks iets in, maar zag er wel heel leuk uit.
Moest ik even aan denken bij het woord tas ;-).

Pixie
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ikzelf ben trouwens van mening dat er véél meer 'afwijkend' gebouwd mag gaan worden. Geen idee of dat een 'hemelfietserig plan' is (geld speelt natuurlijk weer een niet onaanzienlijke rol), maar leuk is het wel! Al die stomme eenheidsworst in het woningenbestel... Beetje meer fantasie, graag! :D[/quote]

Zoiets roep ik ook al jaren. Helemaal met je eens!

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”