Denk jij dat het christendom de enige ware religie is..........
Ja
en wat moet er dan gebeuren met de andere religie's
Die zullen vernietigd worden tijdens Gods grote dag! Waaronder ook vele Christelijke richtingen.
Er zal in tijd van einde ook veel haat richting religie komen, politiek en religie zullen botsen.
Jij stelt dat de bijbel het woord van god is, ik denk dat je je vergist met de quran.
De Bijbel verwarren met de Koran? Nou nee absoluut niet. Koran is gewoon walgelijk verhaaltje geschreven door een anti-vrouw beweging,
een pro-geweld beweging en een anti-beetje normaal leven beweging.
Is de bijbel compleet??? Hoeveel volgelingen van jezus hebben eraan meegeschreven?
Er waren er 12 toch, zijn er dan ook 12 evangelies of heeft jezus(waarvan het bestaan niet bewezen is)
er zelf ook een stuk in geschreven?
Staat er in de Bijbel dan dat elke volgeling van Jezus een evangelie heeft moeten schrijven?
Nee! En het bestaan van Jezus is wel bewezen hoor, Jezus' naam komt in archeologische vondsten gewoon voor.
Het hele leven van Jezus is na te trekken, alle gebeurtenissen.
Bedoel je enkel het nieuwe of ook het oude testament, en wat over de
zaken die er in gelogen zijn bv. jezus dood aan het kruis, naar het schijnt heeft hij vooraf van 1 van zijn volgelingen een opiaat gekregen om hem te verdoven, hierna is hij in doeken gewikkeld en in een grot gelegd. Deze doeken vormen een 2de bewijs
dit is namelijk de lijkwade van turijn die nagemaakt kan worden met dezelfde stoffen waarmee jezus lichaam gebalsemt is er komt dan ook een afdruk op te staan.Dit proces word echter veroorzaakt door menselijk zweet en .... lijken zweten niet?????
Jezus is volgens de Bijbel gestroven aan een paal(stau'ros) niet aan een kruis.
En sorry ga mij absoluut niet vergelijken met die Katholieken! Wat een apart geloof is dat zeg.
Met al hun aparte spullen als die lijkwade.
Dat hele boek staat vol met list en bedrog en dat is makkelijker aan te tonen als het bestaan van de daadwerkelijke karakters in hetzelfde boek.
Doe dan! Ik ben wel benieuwd wat voor dingen je gaat aanhalen hoor. Als het toch zo gemakkelijk is.
Het is juist precies andersom, door archeologische vondsten zijn heelveel dingen in de Bijbel juist historisch gebleken.
Vele veldslagen bv zijn opgeschreven door andere bronnen dan de bijbel(ook niet joodse/israelitische bronnen uit die tijd)
Ik denk zelf dat de mensen die god hebben bedacht een stel hb-ers waren die de maatschappij wilden redden van de overgang van jager/verzamelaar naar landbouwer handelaar. Toen mensen dichter op elkaar gingen wonen moesten er namelijk betere
omgangsregels opgelegd worden. Echter iets van een hb-er aannemen was toen al heel moeilijk, dus bedachten die hb-ers god om de mensen bang te maken en zo genoeg macht te hebben om de maatschappij in goede banen te leiden. Denk er maar over na
ineens was er een buurvrouw om te begeren en mensen dichtbij om van te stelen etc. etc.
Ga je nu ook al HB-ers aan de kant schuiven ofzo? God maakt mensen niet bang, God is een God van liefde niet van angst of pijniging.
Jij komt wel als een erg geergerd ventje over zeg, is er iets gebeurt ofzo?