Klopt natuurlijk, maar ik zie dan dat oefenen in cold reading als een aanscherping vanCold reading helpt je niet bij het mensen aanvoelen. Andersom; als je mensen goed aanvoelt helpt dat je bij cold reading.
Hm...daar moet ik even over nadenken, vooralsnog ben ik het daar niet geheel mee eens maar het ontbreekt me aan de energie om het te overdenken en te verwoordenLaatbloeier schreef: Klopt natuurlijk, maar ik zie dan dat oefenen in cold reading als een aanscherping van
het toch al redelijk kunnen aanvoelen van mensen. 'n Vorm van extra training dus...
Leuk dat cold reading... misschien kun je nog iets met het bioritme erbij doen.. dan kan niemand meer om je paranormale begaafdheid heen!Cookie schreef:ja da's waar...ik leg de lat wel gelijk erg hoog voor je![]()
Ik zou nav jouw informatie jou wel een cold reading kunnen geven...alleen zit ik nu niet zo lekker in mijn vel..misschien een dezer dagen (ter leering ende vermaeck)
Ik persoonlijk ga ervan uit dat helemaal niemand werkelijk paranormaal* begaafd is, dus ook HB-ers niet!inge mulder schreef:Ik ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd of alle hb-ers paranormaal zijn
Bedoel je dit nou ironisch? DAt kan ik even niet rijmen met al je andere posts. Daaruit krijg ik eerder het idee dat dat bioritme-gedoe iets is wat jij wel serieus zou nemen.Leuk dat cold reading... misschien kun je nog iets met het bioritme erbij doen.. dan kan niemand meer om je paranormale begaafdheid heen!
http://www.vanderharg.nl/bioritme.html
Er is vast nog wel een site dat je aan de hand van de geboortedag de toekomst kan voorspellen... maar die heb ik nog niet gevonden.![]()
Wat wil je eigenlijk met deze vraag?Ik ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd of alle hb-ers paranormaal zijn
Ik denk dat het af hangt van welke cold reading techniek je gebruikt/traint.Cookie schreef:Hm...daar moet ik even over nadenken, vooralsnog ben ik het daar niet geheel mee eens maar het ontbreekt me aan de energie om het te overdenken en te verwoordenLaatbloeier schreef: Klopt natuurlijk, maar ik zie dan dat oefenen in cold reading als een aanscherping van
het toch al redelijk kunnen aanvoelen van mensen. 'n Vorm van extra training dus...
Nickname schreef:Ik denk dat het af hangt van welke cold reading techniek je gebruikt/traint.Cookie schreef:Hm...daar moet ik even over nadenken, vooralsnog ben ik het daar niet geheel mee eens maar het ontbreekt me aan de energie om het te overdenken en te verwoordenLaatbloeier schreef: Klopt natuurlijk, maar ik zie dan dat oefenen in cold reading als een aanscherping van
Het geven van voor de hand liggende informatie zoals in de voorbeelden van Cookie helpt denk ik niet zo met het aanvoelen van mensen.
Maar bijvoorbeeld het leren lezen van subtiele mimiek van mensen om te kijken of je goed zit met je suggesties wel.
Dit lijkt mij inderdaad ook veel op NLP. Heb dat als keuzevak gehad op het HBO. Ik gebruik het wel eens.marco-polo schreef:Heeft NLP niet aanknopingspunten?Nickname schreef:Ik denk dat het af hangt van welke cold reading techniek je gebruikt/traint.Cookie schreef:
Hm...daar moet ik even over nadenken, vooralsnog ben ik het daar niet geheel mee eens maar het ontbreekt me aan de energie om het te overdenken en te verwoorden
Het geven van voor de hand liggende informatie zoals in de voorbeelden van Cookie helpt denk ik niet zo met het aanvoelen van mensen.
Maar bijvoorbeeld het leren lezen van subtiele mimiek van mensen om te kijken of je goed zit met je suggesties wel.
Dat van die kleine mimiek dingetjes? #vragenaanNLPMaster
begin ik hier twitteriaans gedrag te vertonen ...
Dat is ook de richting waarin ik dacht, Nickname, in de richting van de subtiele signalen die mensen afgeven. In die zin viel dat wat er op het gebied van cold reading te leren viel vanuit die uitzending van RamBam (die ik inmiddels daadwerkelijk bekeken heb) vies tegen. Daar kwamen toch vooral de 'doortrapte' trucjes aan de orde en niet het 'empathische' aanvoelen van mensen, en het letten op lichaamstaal enzo.Nickname schreef:Ik denk dat het af hangt van welke cold reading techniek je gebruikt/traint.
O ja, doet NLP daar iets mee? Dan moet ik mijn kennis op dat gebied eens gaan aanscherpen!MP schreef:Heeft NLP niet aanknopingspunten?
Dat van die kleine mimiek dingetjes?