I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John CageAmbrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John CageAmbrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
Ik ben druk bezig met een brief/uiteenzetting. Nooit gedacht dat ik deze mogelijkheid in m'n schoot geworpen krijg.Rianne schreef:De stichting die die vader heeft opgericht Ga voor Geluk gaat over depressie en suïcide (in België) en kent aparte hoogbegaafdheidsprojecten. Zie: http://www.gavoorgeluk.be/2012/01/28/ho ... /#more-692
Misschien iets voor studerenden/promoverenden onder ons om contact mee op te nemen?
Mensen die na een depressie aangeven dat ze er van zijn gegroeid, praten achteraf. Mooi voor hun, maar in een depressie is dit geen motivatie om het nog langer vol te houden. Naast het lijden op zich, is vooral dat het lijden zinloos is bijna ondraaglijk.sap schreef:Tja, de theorie van Dabrowski klinkt heel mooi. Maar... ...Mooi verhaal van Dabrowski, maar zo is het toch niet als je het van nabij meemaakt. Ik denk ook niet dat haar gezin met droge ogen Dabrowski zal citeren.
Volgens mij is de zinloosheid van lijden in abstracte zin volledig onafhankelijk van jezelf. Als het voor jou, als uniek organisme, zinvol of zinloos is, dan pas is het afhankelijk van jezelf. En uit de context van Thom maak ik niet op hoe het hij bedoelt. Maar ik vermoed dat ie het eerste bedoelt.Moira schreef:De zin of zinloosheid in lijden en van lijden is afhankelijk van jezelf, Thom, niet van het lijden zelf of van de depressie.