Ik ga me er ook even tegenaan bemoeien
Jack McKalling schreef:100% van 70% mensen is nog steeds 70%.
Een halve koek is een hele halve koek, en tegelijkertijd een halve hele koek.
Jack McKalling schreef:Tinus schreef:Jack McKalling schreef:dat onze wereld alleen percentages kent van hooguit twee cijfers
In welke zin bedoel je dan percentage? Bijvoorbeeld als ik een bestand aan het uplaoden ben zie ik een balkje voorbijtikken met daarin het percentage weergegeven van de upload. Dit balkje komt nooit op 100%?
Mogelijkheden, interpretatie, criminaliteit, rechtvaardigheid, opleiding, schoonheid, opvattingen, filosofie, tevredenheid, utopia, begrip, vaardigheden, waarnemingen, prestatie, perfectie, betrouwbaarheid, ontwikkeling, uitleg, volwassenheid,
wetenschap, waardering, kennis, Microsoft.
Ik denk dat JMK met de percentages van maximaal 2 cijfers refereert aan het gegeven dat de wetenschap
aannamen doet over hoe de wereld is, waarbij hij stelt dat de mate waarin wetenschappelijke kennis een indicator is van wat werkelijk 'de waarheid' is ten aanzien van de fysieke wereld waarin we leven, te allen tijde ter discussie kan komen te staan (bijv. a.g.v. nieuwe inzichten). En dat zodoende de (wetenschappelijke) wereld alleen percentages (mate van zekerheid/waarheid) kent van minder dan 100%. Wetenschap is niet onfeilbaar.
Dus dit:
Tinus schreef:In alle gevallen blijft de kennis die behaald wordt doormiddel van de wetenschappelijke methode begrensd. Het feit dat deze grens welliswaar steeds opschuift zegt weinig over de mogelijkheid tot het bereiken van een vorm van alwetendheid.
Zo had ik het althans geïnterpreteerd.