Raffie22
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Oneens met de wereld.

Goede comments guys, bedankt! Ga lekker door zou ik zeggen. Ik vind het heel interessant wat jullie er over te zeggen hebben.

Dit document vinden jullie wellicht ook interessant:
http://dare.uva.nl/document/23994

Ik hoor graag meer van jullie 'oneensheid' en verbeterpunten.

xyz
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Hoe ouder ik word, hoe meer ontgoocheld & oneens ik word.
Elke dag opnieuw moet ik moeite doen om mijn aandacht af te leiden en te focussen op positieve kleine zaken om een neutraal tot licht optimistisch gevoel te bekomen.
Ik zou je pagina's vol kunnen schrijven met alle ervaringen en toestanden waarmee ik het oneens ben, maar dan zou ik mij op die negatieve zaken focussen en bijgevolg last krijgen van zwaarmoedigheid....
"J'ai décidé d'être heureux, parce que c'est bon pour la santé" Voltaire
"De mens is wijs zolang hij de waarheid zoekt; zodra hij meent haar gevonden te hebben, is hij een dwaas" Talmoed

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

xyz schreef:Ik zou je pagina's vol kunnen schrijven met alle ervaringen en toestanden waarmee ik het oneens ben, maar dan zou ik mij op die negatieve zaken focussen en bijgevolg last krijgen van zwaarmoedigheid....
Pcies xyz en dan houd je weinig/geen fut meer over voor hetgeen waar je het wél mee eens bent of wat je meent dat een waardevolle toevoeging zal/kan zijn.
Vanuit die 'bodem' doe ik mijn best me vooral bezig te houden met activiteiten die m.i. de wereld een stukje mooier/beter maken. Mooier/beter is natuurlijk relatief en zal bij vrijwel iedereen een andere invulling krijgen, maar dat weerhoud me er niet van hetgeen wat ik in de wereld zet die vorm te geven die volgens mij mooier/beter is evenals de manier waaróp ik het de wereld inslinger.
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Terug naar “HB in het dagelijks leven”