Maracaka schreef:Waarom zo moeilijk doen? Adam was volmaakt geschapen met vrie wil. Kon eindeloos leven in gezondheid. Koos zelf om het enige verbod te overtreden en verdiende daarmee de dood, zoals hem beloofd was. Kreeg daarna kinderen die onvolmaaktheid erfden en dus ook ziekten en dood. Kans om ziek te worden door stom te leven is groter dan als je tracht zo gezond mogelijk te leven en je dus ook aan God's andere wetten probeert te houden. Maar alle onvolmaaktheid die je al van Adam en ook je andere voorouders geërfd hebt, die raak je niet kwijt. Uiteindelijk zal God een keer ingrijpen op aarde en het paradijs herstellen, maar nu is dat nog niet gebeurd, dus zitten we allemaal met ons onvolmaakte leven en met de vijandige omgeving. We kunnen niet anders dan ons best doen, maar voorlopig blijven we stervelijk.
Een idee om de bijbel eens serieus te gaan onderzoeken?
Daar heb ik toch een andere mening in. Omdat ik denk dat wij niet moeten afwachten tot God ons zal bevrijden, maar het pad volgen die leidt naar het 'paradijs'. Het is te makkelijk om alles in de handen van andere, in dit geval God te leggen, en leidzaam toezien hoe de wereld naar de knoppen gaat. Daar ligt dus een verantwoording voor gelovigen, en ongelovigen, zwevers en non zwevers.
Met andere woorden, iedereen heeft daar een verantwoording in. En hoe eerder zulke onderwerpen ter sprake komen, des te beter is het. Het zou dagelijkse kost moeten zijn, ideeën en gedachten uitwisselen over hoe het beter kan, eventueel met de bijbel, maar het kan inmiddels evengoed zonder de bijbel.
Ik begrijp dat je dat wellicht bedoelt met 'ons best doen', maar ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat het helemaal niet gebeurd op de schaal en manier die nodig is om wezenlijke veranderingen teweeg te brengen?
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)