Wat me giga opvalt is dat het, zoals je het omschrijft enorm lijkt op wat ik ooit bij haptonomie heb geleerd cq. weer heb aangeleerd

klopt niet wat je zegt Spinner, dat is niet bioresonantie. Je haalt de termen door elkaar. Bioresonantie zit in de alternatieve hoek. Persoonlijk zou ik het kwakzalverij noemen. Het heeft niets van doen met gedegen onderzoek.Spinner schreef:Ik heb geen flauw idee van bioresonantietherapie; wat ik ervan weet betreft het bewust leren aansturen van bepaalde biologische en voorheen als autonoom geziene processen zoals hersengolven en zo.
Ik weet dat in de jaren 90 er serieus onderzoek gedaan is naar het besturen van voertuigen dmv hersengolven. Dat onderzoek gaat nog door.
Voor de rest interesseert het me niet of er een bedrijf is dat een term kaapt en gebruikt alsof het de enige manier is om die term te gebruiken. Ik ken het bedrijf niet, ik ken de therapie niet.
Jij doet nu alsof dat de enige vorm van bioresonantie is en dat is gewoon niet waar, dat vertekent de discussie. Over vaag gesproken.
gr
Je hebt gelijk, mea culpa.Yet schreef:jij doelt waarschijnlijk op biofeedback / ook wel neurofeedback genoemd. Daar is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Fantoompijnen, aansturen van aparatuur (ook 'ledematen') etc.
Pah, na de laatste wetenschappelijke schandalen over verzonnen onderzoeken lijkt het niks meer uit te maken.Mij interesseert het overigens bijzonder veel of een bedrijf een term kaapt of niet. Ik onderscheid graag scherp wat wel en wat niet wetenschappelijk onderzocht is. En wil die termen waar onderzoek onder ligt liefst beschermd hebben.
Mindfulness is juist heel praktisch. En om precies dat te leren wat je noemt.Spinner schreef:Voor mij zelf klinkt mindfulness iets te vaag, maar het kan geen kwaad als ik wat meer in het moment leef soms en niet probeer 20 dingen tegelijk te doen.
Laatste methode gebruik ik al mijn hele leven naar volle tevredenheid. Ook om in slaap te komen. Opwindende dagdromen werken echter averechtsLaatbloeier schreef:...ligt dan ook weer in de lijn van wat ik onlangs ergens las: dat er onderzoek is gedaan naar mensen die mediteerden, en mensen die gewoon wat dagdroomden, resultaat was in beide controlegroepen hetzelfde...
Ik heb wel wat geëxperimenteerd naar aanleiding van Alexander Shulgin's PiHKAL.Thom schreef:Heeft er iemand ervaring met elektronische hulpmiddelen om in een andere staat te komen (delta-golven)? Of misschien met behulp van (il)legale chemicaliën?