Siouxsie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: 1ste topic!

De laatste posts bevestigen mijn eerdere opmerking dat het vooral de alcohol is die cafébezoek leuk maakt. Nu ik weer af en toe een biertje drink vind ik het namelijk wel weer gezellig.

Advaya
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Nee, zelfs met bier heb ik toch andere dingen die ik liever doe. Een café is te luid, teveel vervelende dronken mensen, en omdat je vaak niet kunt praten ga ik na een tijdje maar wat naar de lampen staren e.d. totdat me dat ook verveelt. Dan wordt het toch tijd om naar huis te gaan.
Maar met bier is het inderdaad wel beter te verdragen ja.
Here's some advice: never hurts to be nice.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Sommige mensen hebben volgens mij een eenzijdig beeld van een cafe of kroeg. Je kunt niet in zijn algemeen zeggen 'het cafe is te luid, teveel dronken mensen'. Er bestaat ook zoiets als een praatcafe. Daar staat de muziek zacht (of is zelfs afwezig) en daar drinkt men slechts gematigd, net voldoende als smeermiddel om het sociale gedrag wat meer op gang te brengen. Vergelijkbaar met een gemiddeld terras.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Gilberto
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ha Tinus,

die "sommige mensen" geven waarschijnlijk antwoord op onderstaande... :wink:
Jelte schreef:Zijn hier mensen die regelmatig de kroeg induiken? En dan bedoel ik niet een cafeetje om onder het genot van een cognacje de dag indeling doornemen met de gastheer achter de balie.
"Een mens heeft geen kostbaarder herinneringen dan die aan zijn vroegste jeugd in het ouderlijk huis, dat is bijna altijd zo. Ook aan het slechtste gezin kun je kostbare herinneringen bewaren, als je ziel maar in staat is het kostbare te zoeken"

Advaya
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Juistem Gilberto.

Inderdaad, praatcafés zijn heel gezellig. Ik denk niet dat er hb-ers zijn die zo kortzichtig zijn dat ze een mening gaan baseren op 1 negatieve ervaring met 1 café ;)
Here's some advice: never hurts to be nice.

Scarlett89
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Vroeger (lees: toen ik 15 was) ging ik bijna elk weekend mee naar de stamkroeg van mijn beste vriend, omdat hij er werkte als barman. Ik vond het toen altijd heel gezellig. Kletsen met hem en de vriendengroep, onder het genot van een lekker speciaal voor mij gemixt drankje. Ik houd van een drankje en kan flink wat drinken maar ik dronk mezelf nooit lazarus en was niemand tot last.

Helaas naarmate ik ouder werd, werd de kroegpopulatie alleen maar jonger (lees: amper 13/14 jaar). De muziek werd harder, mensen werden vervelender en de sfeer veranderde. Het lijkt wel alsof het allemaal steeds meer gaat om: wie kan het meeste bier zuipen, wie kan de meeste meisjes versieren/er eentje mee naar huis krijgen, en laten we vooral de mensen uitlachen die niet meer op hun benen kunnen staan, en iedereen in elkaar meppen wiens kop ons niet aanstaat.

Toen ben ik wel een beetje afgehaakt, dat is niet wat ik 'gezellig' vind.

Wel bleef ik het leuk vinden om af en toe ergens te gaan dansen. Helaas is voor mij de reden om uit te gaan echt het dansen en even lekker los kunnen gaan op de muziek. Helaas schijnt dat tegenwoordig ook niet echt meer begrepen te worden. En lijkt het uitgaansleven in zijn algemeenheid alleen nog maar bedoeld voor het comazuipen en neukertjes ronselen.

Daar voel ik me te volwassen voor :roll:

Edit: Ik vind het veelal triest dat het steeds meer die kant op gaat. Mijn moeder (kinderverpleegkundige) heeft ze meer dan eens op de afdeling. Amper 13 jarige comazuipertjes met flinke hersenbeschadiging. En allemaal omdat het zogenaamd 'stoer' is en erbij hoort... :nein:
Onderschrift

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Lonneke.Red schreef:Amper 13 jarige comazuipertjes met flinke hersenbeschadiging. En allemaal omdat het zogenaamd 'stoer' is en erbij hoort... :nein:
Gebeurt dat in een kroeg?
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Scarlett89
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Tinus schreef:
Lonneke.Red schreef:Amper 13 jarige comazuipertjes met flinke hersenbeschadiging. En allemaal omdat het zogenaamd 'stoer' is en erbij hoort... :nein:
Gebeurt dat in een kroeg?
Helaas wel. De ouders weten het vaak niet. Ze lijken ouder dan ze zijn/hebben een fake ID. De uitgaansjeugd wordt echt steeds jonger... Vroeger mocht je pas vanaf 16 een kroeg in. (Sommigen zelfs 21). Nu zit er hier in Zeist op de dorpstraat al een soort jongeren discotheek waar ze eigenlijk 16 horen te zijn, maar vanaf 12/13 vaak al binnen komen. En er wordt gewoon alcohol geserveerd. Als je eenmaal binnen bent gaat het barpersoneel niet nogmaals op ID controleren uiteraard...
Onderschrift

Stefan
Beheerder
Beheerder

Lonneke.Red schreef:De ouders weten het vaak niet.
... ongelooflijk
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Verschrikkelijk, zelf zou ik zoiets nooit doen. Zelfs niet onder groepsdruk (nog nooit echt onder groepsdruk gestaan dus misschien onderschat ik het) gewoon uit principe.

Ik weet het ik ben nog wat te jong om aan kroegpraat te doen maar het gaat hier wel over kinderen waarvan sommigen jonger zijn dan mij?!

Oscar
Veelgebruiker
Veelgebruiker
Contacteer: Website

Vroegah met vrienden wel eens meegeweest. Ik ben geen held in socializen en ik wist me vaak geen houding te geven dus ik greep zelf naar de fles zodat ik losser werd. Ik wilde echter niet vaak uitgaan want ik kan nou niet zeggen dat ik het echt geweldig vind.

Ik ben meerdere malen zonder wat te zeggen halverwege op de avond weggegaan als ik met vrienden mee ging omdat het echt te druk was voor mij en totaal geen leuke sfeer.

Toen ik ouder was ben ik wel eens meegeweest voor een avondje en toen merkte ik dat de sfeer vrijwel aggressief was en zo "plastic" mogelijk. Nee, ik vind het niks en een praatkroeg wat ik hierboven las klinkt al een stuk interessanter.
“A clever fighter is not only who wins, but excels in winning with ease”

Grungie
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hier wel een kroeghanger, maar 'mensen die staan te pissen op de dansvloer' is toch niet helemaal mijn ding. :eh:

Wij hebben een Ierse pub hier, met Ierse muziek en in het weekend vaak live muziek. Biertje drinken, beetje kletsen, beetje darten? Niks mis mee.
Toen ik een jaar of 16 was dronk ik wel eens wat te veel, 'meedrinken met de jongens' als enig meisje in een jongensgroep werkte toch niet altijd. Bovendien werd ik daar wat losser van, en knuffelig, hihi. :rofl3: Tegenwoordig drink ik met mate.... en sla ik ook wel eens een rondje over.
And so castles made of sand fall in the sea, eventually.

learning to fly
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker
Contacteer: Website

Even dit topic nieuw leven inblazen!

Naast de jonge jeugd die kroegen bezoekt, zijn er ook oudere mensen die kroegen bezoeken. Ik merk altijd een duidelijk verschil tussen die twee verschillende kroegen en voel me fijner in laatstgenoemde, waar je tenminste nog echte gesprekken kunt hebben en niet spontaan doof wordt. Ik kan ook rustig zeggen dat ik mijn leukste kroegavonden heb beleefd in kleinere kroegen met oudere mensen en het andere soort kroegen zoveel mogelijk heb vermeden.
Ik had een rustige stamkroeg, een blues/rock café, waar ik regelmatig heen ging om vrienden en kennissen te ontmoeten. Dat was voor hen ook de reden. Het ging er niet om om dronken te worden. Door mijn positieve ervaringen daar heb ik mijn moeder laten zien dat uitgaan niet alleen is wat de meeste mensen denken (druk, lawaai, dronken, geweld, opdringerige jongens/mannen). Helaas komt de andere soort steeds meer voor.

Kroegen zouden een plek moeten zijn om sociaal te zijn, niet om dronken te worden en te denken dat je een goede tijd hebt terwijl je eigenlijk alleen je lichaam vergiftigd.

Overigens ben ik nog steeds jong (22) maar uitgaan doe ik niet echt. Af en toe om te dansen met vriendinnen maar verder niet.
a soul in tension - that's learning to fly
condition grounded but determined to fly

~ Pink Floyd

T (vertrokken lid)
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker
Contacteer: Facebook

Sociale communicatie --> Loskomen --> Bier --> Bar --> Bar --> Bier --> Loskomen --> Sociale communicatie

Mijn denkraam.

Het enige verschil met de realiteit is dat ik meestal in m'n eentje zit, en het na paar wijntjes wel voor gezien houd. Desondanks geniet ik van de trip. Even dat gepraat om me heen stelt me op m'n gemak. Ik zit dan rustig in gedachten verzonken totdat het weer tijd is om verder te gaan ^^
もなちゃん。いつか結婚しようね :)

deadlyke
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Geen idee of ik nog mee tel als jongere met mijn nog net geen 30 jaar... Maar zelfs vroeger zou ik het niet gewaardeerd hebben om de stank van urine in een kroeg te ruiken , die drankjes toen weer wel. ( whiskey -cola en geen bier) ;)

Maar een fijn danscafé, ook al is het net een blik sardientjes, kan ik wel waarderen zodat ik alle energie vanuit mijn hoofd naar mijn lichaam kan laten vloeien en dan op zo zwoel mogelijke wijze te dansen. ;)))

Als ik dan naar vroeger als 14jarige keek... Het was toen wel gezellig omdat het met vrienden was, en vrienden van vrienden... en dan hun vrienden weer... en als meisje... altijd gratis (a) En dan liefst nog naar rock-cafés dus de muziek was wel fijn.
Als we nu eens anders als standaard gaan beschouwen?

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ben veel in de kroeg geweest in de periode van mijn ondernemerschap, veel contacten gehad met andere ondernemers. Dat was leuk en interessant daar er een bijzondere saamhorigheid in stak. Ook vooral geleerd hoe de dames met je omgaan. Eigenlijk 2 modelrollen: elkaar waarschuwen voor me, want ik was onbetrouwbaar. Ze bedoelden dus een niet binnen een heel korte periode een vaste relatie aangaan...en de zohé zeggende dame, want eigen bedrijf, villa met zwembad en Porsche.

Nadat ik de boel verkocht had en een poosje niets wilde doen om mij te oriënteren op een hoe nu verder, heb ik een 1 jaar lang achter de bar gestaan van een bruin café om mijn ooit eens een keer gehaalde horecapapieren te verzilveren...1 jaar was wel genoeg voor me. En ik drink geen alcohol.
don't hide what you have !

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Dit topic is ook geen lang leven beschoren. O, wacht.. Ik ben zo'n enge 30 plusser... Snel wegwezen!

:runningdog:
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

FemkeS
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Best wel lang, het dateert al uit 2011...

En nu duik ik ook weer met spoed onder mijn meeleesteen, ben immers ook royaal voorbij de guppie leeftijd... :wink: :mrgreen:

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Met mijn leeftijd houd ik me dus ook maar stil...

Links59
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

marco-polo schreef:
wo 14 dec 2011, 23:23
Jelte schreef:Zijn hier mensen die regelmatig de kroeg induiken? En dan bedoel ik niet een cafeetje om onder het genot van een cognacje de dag indeling doornemen met de gastheer achter de balie. Meer zoiets van een kroeg waar het vallen van een eurotje met een plons gepaard gaat. Waar, als je niet uitkijkt, een biertje van tijd tot tijd gewoon naar je toe geworpen wordt... Als het al niet een treedje cola is. Waar de mensen geregeld naar buiten worden gewerkt omdat ze op de dansvloer staan te zeiken. Als de tent gesloten wordt gaat het feest nog even door. Zo'n kroeg bedoel ik. Wel eens meegemaakt? Ga je wel eens heen? Wat is dan de favoriete muziek aldaar? Hoe ga je ermee om(de gehele insteek ofwel wat drijft jouw om daar heen te gaan. Wat zijn de plus punten? negatieve kanten die je niet deren of die je negeert?)?

Waarom ben je nooit in de kroeg geweest? Want die zijn er ook. Wat houdt je tegen? Leg uit...
Hee,
Bestaan zulke kroegen nog?
(zei de grijze 40-er vanonder zijn leesbrilletje)
Niet mijn ding waar je onder het bier wordt gegooid
Ik hou er van om gezellig iets te drinken

Terug naar “Kroegpraat”