Tesselschade
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: nieuw en onzeker

Hhaha, las deze week een artikel dat voor mij nog meer verduidelijkte waarom ik, zeker de afgelopen drie jaar, soms zo extreem kon reageren....heeft niets met HB te maken, maar wel met het feit dat ik door de horrorscheiding waar ik in belandde pardoens in de overgang kwam.....en hoewel ik de opvliegers ed wel herkend had, had ik totaal niet aan de bekende stemmingswisselingen gedacht.....(beetje dom 8) )

Mss ben ik trouwens ook wel een soort van Hoog Sensitief, hoewel ik meestal te nuchter ben voor dat soort stickertjes. Maar ik heb wel een hele tijd voorspellende dromen gehad, of dat ik wist dat mensen dood waren voor ik het kon weten....alsook een bijna-dood- ervaring (die heel belangrijk is geweest voor mij.

Het gaat overigens met mij erg goed, ongeveer sinds ik hier kom. Heeft ook te maken met mijn besluit geen slachtoffer meer te zijn. Ik had een mooie ervaring: n.a.v. een ernstige klacht over hulpverlening kreeg ik hulp van een vertrouwenspersoon, en dat klikte heel erg. Deze week was het zgn. ' klachtgesprek' , ik had me goed voorbereid en het ging ook erg goed, en ze gaf mij een groot compliment, en bedankte me dat ze me had leren kennen! Dat vond ik nou toch zo'n bijzonder cadeau! Zij ' herkende' mij, aangezien zij zelf ook Hb bleek. Het voelde als een kostbaar geschenk, dat iemand dat tegen mij zei!
~~~Elck syn Waerom~~~Tesselschade
~~~Misschien moet je eerst jezelf tegenkomen, voor dat je het kunt zijn~~~Loesje

vlinders
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: nieuw en onzeker

Wat goed! Snelle leerling : ) Ja, en dat is het helemaal.. Van slachtoffer naar zelf het heft in handen nemen. Dan gebeuren er mooie dingen.. Goed gezegd!
En ik bedacht me laatst, we zijn zelf de grootste leerlingen. Tenminste als je (ik ) dit inziet, dan sta je ook open daarvoor naar mijn inziens. Groeien en ontwikkelen is leuk. Dit forum heeft ook voor mij veel gedaan. Ik begin nu voor het eerst ook relativerend terug te kijken soms met vlagen van humor op mijn verleden......wist niet dat dat ook kon. Ik kan niet over alles lachen wat ik heb meegemaakt, zeker niet, een paar dingen die ik meegemaakt heb (onrecht) had ik ook heus kunnen missen vind ik om te kunnen worden wie ik ben, maar wel over de kleine dingetjes. Kleine details..
Oh en wat fijn dat je zo gewaardeerd word, dat mensen dit laten weten aan je! Ik denk dat wie de bal gooit, hem ook terug kan verwachten in positieve zin. Dus dit is nog maar het begin dan ! :D : als je jezelf waardeert, dat je dan ook positieve energie aan een ander kan geven (en wat jij deed in oprechte aansluiting wat goed!! iemand vinden die aan je gewaagd is/eengestemd) Dat is de hele kunst volgens mij) en dan weer terug krijgt. Wisselwerking. Net als de zon, hoeveel die ook straalt(geeft), hij raakt nooit uitgeput.

Terug naar “Introductie”