Zarathustra schreef:Hoe haal je dan een hb'er eruit? Het kenmerkenlijstje is een handvat, maar niet objectief. Mijn antwoord zou zijn door met die persoon communiceren. Maar dat is ook geen goede maatstaf. Punt is dat er (nog) geen maatstaf is behalve IQ.
Zat vanmorgen wat te surfen, las deze post en er flitste gelijk door me heen 'cool! Hb-er!'
klik klik
Een Hiq had gewoon keurig en uitgebreid de stapjes doorlopen en had een 9 gehaald ofzo.
Het top-down denken vind ik bij hem zo gaaf om terug te zien, herkende het meteen.
Ik kan m'n vinger er niet goed opleggen, ken het jargon niet goed genoeg om er een wetenschappelijke boom over op te zetten, ik kan alleen blijven herhalen dat ik keer op keer gevoed word in mijn opvatting dat Hb meer is dan alleen Hiq.
En dat er dan blijkbaar en steeds weer niemand hier op het forum de motivatie/creativiteit (h)erkent (en die is zo sterk dat ie echt niet over het hoofd gevoeld kan worden), dat het zogenaamd niet te meten en dus niet te bewijzen is, helpt niet echt mee! Grrrrrrrr.
Het is mega-frustrerend en ik had me heilig voorgenomen me niet meer te mengen in de Libelle-topics of Nerdslang-topics, maar deze vind ik toch wel weer leuk. Ik blijf gewoon een zwak houden voor mensen die (samen) proberen dingen uit te zoeken en te puzzelen.
Oh ja, en voor sarcastische slimmerds met een goed hart.
Zijn die nog over? Ik meld me bij deze aan voor de fanclub