Tjeempie
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Niet alleen, maar toch eenzaam

Je hebt 'm intussen gevonden zag ik. Ik besef nu dat ik ook een link had kunnen plakken :blush:
Bij deze dan nog even voor evt. anderen:

viewtopic.php?f=69&t=6527

Maar dat met die URL's werkt niet zo.

jannemar
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

:wink:

GerardVenema
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Wijze text ,niet van mezelf maar iets van die strekking hield (en houd mij nog steeds) op de been zeker als ik onbegrip of zelfs plagerij ervaar...
Afbeelding

Tjeempie
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ja, da's een goeie, Gerard. Maar dat van die plagerijen is wel vervelend. Doen collega's dat? Helaas hoorde ik van een vriend die zich heeft laten omscholen tot electicien pas geleden dat een van zijn collega's hem pest. Dat is vrees ik het lot van diegenen die een stuk intelligenter zijn dan hun omgeving. Zal wel beangstigend zijn of in elk geval moeilijk te plaatsen. Mensen willen graag weten waar ze aan toe zijn, houden juist van lekker veilig allemaal hetzelfde zijn denk ik.

Roger Fluter
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

goede discussie. Kan mezelf goed zien in wat je omschrijft, RJK. Ik ben een HSP en vroeg me jaren af, waarom ik in het verkoop zoveel problemen had :) lol. Ben heel gevoelig voor negativiteit en kan me zeer slecht afbakenen. Ik blijk ook een INFJ ( MBTI) te zijn. OP dit moment probeer ik de focus te houden op situaties waar ik een emotionelle en geestige verbinding met mensen heb, en ik kijk ernaar, of ik die mensen mag of niet.
BTW: ik kan vaak niet met mijn familie zijn, omdat ik snel weer depressief zal zijn. Ik kies die situaties op dit moment allemaal zelfs. Voor mij is dat een stap vooruit.

Min
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hoi RKJ,

Ik heb je verhaal gelezen.
Aan de ene kant vind ik het mooi en moedig dat je kiest om je eigen weg te zoeken.
Aan de andere kant maak ik me een beetje zorgen om.

Het lijkt alsof je de teleurstelling die je voor andere voelt als een persoonlijk falen beleeft.
Ben bewust van de waarde van de mogelijkheden die je nog hebt.
Er zijn veel plekken in de maatschappij waar nog minder ruimte is voor wie je bent als persoon.

Zorg er voor dat je naast je nobele zoektocht niet vergeet om je voeten aan de grond te houden en naar een baan toe te werken die de overlevingsdruk buiten de deur houd, je een rol in deze maatschappij geeft, en die je de mogelijkheden geeft voor je zoektocht.

Groetjes,
Min

Tjeempie
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

@Roger Fluter: ik ben heel nieuwsgierig waar de afkortingen INFJ ( MBTI) voor staan!

Roger Fluter
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

MBTI: Myers-Briggs Type Indicator. Een systeem dat HR professionals soms gebruiken. Het heeft geen volledig recht op wetenschappelijkheid , maar is een grove indicator voor persoonlijkheden.

Dit is een van meest populaire varianten, die op de MBTI is gebaseerd: https://www.16personalities.com/personality-types

Tjeempie
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ah, je bent dus een 'stille, mysterieuze maar toch inspirerende en onvermoeibare idealist'. Cool ! :wink: Ik wel idealist, maar die andere bijvoeglijk naamwoorden gaan misschien minder voor mij op.

Roger Fluter
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

het voelt een beetje zoals een horoscoop :) Je probeert, dinge te benoemen, maar vaak zijn de namen willekeurig een heel vaag. Take the best and leave the rest ....

Turbowalnoot
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

RJK schreef:
zo 10 nov 2019, 17:37
Hallo allemaal,

Sinds een maand of 5 werk ik fulltime bij een best wel serieuze organisatie en de laatste tijd heb ik bepaald niet optimaal gefunctioneerd. Ik merk dat ik me bij mijn collega's niet altijd op mijn gemak voel. De afgelopen twee weken ben ik om medische redenen thuis geweest, waarvan de oorzaak overigens niet is gelegen in hetgeen ik zojuist noemde. In die periode heb ik veel nagedacht over mijn rol binnen de organisatie, de verhouding ten opzichte van mijn collega's, etc. Bij mezelf merk ik dat ik het lastig vind om terug te keren, bang dat ik net als eerst soms moeilijk de aansluiting vind bij mijn collega's. Om een aantal redenen vind ik dit lastig. Bijvoorbeeld: de werkprocessen zijn erg bureaucratisch/routinematig, vaak heb ik er geen goed gevoel bij om, negatief gesteld, vreemde ideeën te poneren, ik ben erg gevoelig voor heersend negativisme. Tegelijkertijd merk ik dat ik het zelf erg moeilijk vind om mijn gedachtegangen begrijpelijk te maken, vind ik het erg lastig om van alle uitdagingen een paar 'battles te picken' (prioritering) en ik vind het moeilijk om mezelf aan een planning/structuur te binden.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie deze eenzaamheid herkent. Hoe gaan jullie hiermee om? Als jullie hiermee worden geconfronteerd, in hoeverre maken jullie dit bespreekbaar?

Graag laat ik me inspireren door jullie verhalen!

Met hartelijke groet,

RJK
Ja RJK , dit had ik ook geschreven kunnen hebben!
Na over m'n hoofd geleerd te hebben zit ik in die soort situaties een stuk beter in m'n vel omdat ik het beter kan plaatsen dan voorheen.
Neemt niet weg dat ik meteen terug bij af ben als ik erg moe ben , dus veel rusten en leuke dingen doen zodat je buffer hebt in de werkomgeving.
Bespreekbaar maken kan zeker , al maak ik ten alle tijden een lijstje met punten zodat ikzelf naar de ander concreet blijf. Als ik dat niet doe wordt vaak te complex voor de ander merk ik.
Battles picken , weet het niet ik blijf het liefst bij mezelf en dat is toch meerlaags dingen leren dan duurt het maar langer zeg maar. Zal altijd uit het lood van structuur / planning blijven staan haha :D
*

Terug naar “HB en werk”