Het eerste wat me te binnen schiet is wat is succes voor jou, of iemand anders.
Wat noem je zelf succesvol? Als ik naar de natuurlijke mechanismen kijk, dieren, is degen die zich niet aanpast outcast en heeft een lagere kans van overleven. Ook zijn soortgenoten zullen hem als hij volwassen is afstoten. Hij wijkt af van de norm.
In onze mensenwereld zijn vaak diegenen die afwijken van de norm opvallend en soms ook vernieuwend. Ik ben dol opmensen die afwijken van het normale omdat zij me tot nadenken zetten. Kritisch nadenken.
Zelf wilde ik altijd zo graag grijze muis zijn, dan viel ik niet zo op, maar het is me niet gelukt. Nu pas, en ikleef op een andere manier dan de meeste mensen voel ik me succescol omdat ik eindelijk rust en tevredenheid ken. Vrijheid van mijn gedachten.
Maatschappelijk gezien ben ik niet succesvol omdat ik een goede baan heb opgezegd, maar ik vond het geen goede baan maar een geestdodende baan. Alleen het geld, wat ik nu moet missen, was een succes. De rest was niet.
In mijn ogen was het meer een wereld van gezapige (minder slimme) mensen die alles voor het geld deden. Dat is niet wat ik succesvol vind, ik heb behoefte aan intelligente vraagstukken. Dan maar geen geld. En wat maatschappelijk aanvaard is, ach ik ben dat in elk geval niet.