xQzMe
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Speciaal nachttopic: Dromen

Interesting Kay, zoiets kan ik herkennen uit me kindertijd. Had vaak 'opeenvolgende dromen'. Bijvoorbeeld rond m'n 8e/9e waarbij ik een tunnel groef bij ons in de buurt, wat zo'n (in realistische tijd) 7 nachten (=7 dromen) duurde. Elke maal weer verder waar ik gebleven was.

Itsl, droomde dat ook vroeger als kind! Alleen dat ik van een enorme hoge brug afsprong en net voor het water wakker werd. Voelde letterlijk de zwaartekracht. Droom kwam vaak terug.

Kay, hoe 'leer je jezelf' dromen? Ik heb tegenwoordig weinig dromen meer...
00110001 00100000 01101101 01101001 01101110 01110101 01110101 01110100 00100000 01110100 01101001 01101010 01100100 01110110 01100101 01110010 01110011 01110000 01101001 01101100 01101100 01101001 01101110 01100111

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Elke maal weer verder waar ik gebleven was.
dat ken ik ... 's avonds in bed vlak voor je in slaap valt komt binnen waar je gebleven bent in droom van nacht er voor en daar glijd je weer in.
Heel aparte ervaring vind ik dat: dagleven - nachtleven
(is niet elke nacht maar bij vlagen, bij bepaalde dromen)
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

mai-sze
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Wat een leuk onderwerp. Ik had het er vanmorgen nog met mijn dochter over, zij is 11, hoogbegaafd en met name erg creatief. Ze vertelt me bijna dagelijks de lange verhalen die ze heeft gedroomd. Vandaag bedacht ik ineens te vragen of ze in kleur of in zwart-wit droomt, en zei ze: heel erg in kleur, zelfs de zon is soms blauw, of de lucht paars.
Zelf ben ik ook altijd erg bezig geweest met mijn eigen dromen. Ik kan ze ook extreem lang onthouden, en heb er een tijd een gewoonte van gemaakt om ze op te schrijven. Toen ik (20 jaar geleden) een lange reis door het verre oosten maakte, had ik de meest indrukwekkende dromen, waarvan ik er veel heb opgeschreven in een dagboekje. Als ik die nu overlees, krijg ik altijd weer een flits terug van hoe het was, hoe het voelde, en wat ik ervoer als de betekenis van de droom.
Ik droom complete speelfilms, vrijwel altijd in kleur, met geluid en met sensorische ervaringen. Vaak kan ik de volgende ochtend een begin van de betekenis van de droom wel duiden, en soms duurt dat wat langer. Ik verbeeld me ook dat ik dromen die anderen me vertellen kan uitleggen, het komt soms zo glashelder op me over, dat het bijna onzinnig voelt om er nog langer over te praten.
Het ronddwalen in huizen interpreteer ik als ronddwalen in de eigen geest (ziel, geef het een naam). In moeilijke periodes droomde ik van grote gesloten huizen, met weinig ramen, met lange donkere gangen, met gesloten deuren en een wanhopig rondzoeken naar ik weet niet wat. Daar staan prachtige huizen tegenover, met spannende doorgangen, met achter elke deur een enorme nieuwe ruimte, met frisse wind, met belofte, met doorgaan.
Ook dromen over baby's is zo vol betekenis. Iets nieuws in mijn leven, de geboorte van een nieuwe fase, een nieuwe baan, een nieuwe liefde, een nieuw inzicht. Etc.
Dromen over kunnen vliegen vind ik de allermooiste, heb ultieme vrijheid ervaren in dromen zoals deze, en werd daar ook gelukzalig uit wakker. The world is my oyster.

Kay
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

xQzMe schreef:Interesting Kay, zoiets kan ik herkennen uit me kindertijd. Had vaak 'opeenvolgende dromen'. Bijvoorbeeld rond m'n 8e/9e waarbij ik een tunnel groef bij ons in de buurt, wat zo'n (in realistische tijd) 7 nachten (=7 dromen) duurde. Elke maal weer verder waar ik gebleven was.
Kay, hoe 'leer je jezelf' dromen? Ik heb tegenwoordig weinig dromen meer...
En hoe is dat nog bij jou gegaan dan?
Ik ben benieuwd of het je gelukt is om een begin te maken met 'leren dromen'?
Je bent wat je diepe, bezielende wens is. Zoals je wens is, zal je wil zijn. Zoals je wil is, zullen je daden zijn. Zoals je daden zijn, zal je lot zijn. - Brihadaranyaka Upanishad IV 4.5

Advaya
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik heb eigenlijk al heel lang geen serieuze droom meer gehad (een droom waarvan ik onder de indruk was, of die bijzonder was). Wel kan ik me herinneren dat ik vroeger vaker droomde dat er een of ander monster de trap op kwam. Toen ik die droom een paar keer had gehad, was het me wel duidelijk dat het onzin was; niet echt. Toen werd het ineens een lucide droom, en ben ik bovenop dat monster van de trap af gesprongen (doodeng hoor!), vervolgens nooit meer die droom gehad.
Here's some advice: never hurts to be nice.

Herbegweld
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Interessant allemaal :P

Eerst even vermelden dat ik een "beelddenker" ben, ik denk heel erg (ongeveer constant) visueel, in 3D, situaties en herinneringen. Ik merk dit ook wel bij het dromen :arrow: heel gedetailleerde omgevingen indien ik de plaats ken waar de droom zich afspeelt. Het is ook altijd in kleur en ik ben altijd mezelf. Ik droom meestal over absurde (meestal niet zo aangename) situaties die in het echte leven onmogelijk zijn, en kom heel vaak mensen tegen in de droom die ik ken of gekend heb. Soms slaat de aanwezigheid van deze personen echt op niets en hebben ze niets met de rest van "het verhaal" van de droom te maken, zoals iemand die me relaxed voorbij wandelt met zijn hond aan de leiband, terwijl ik op de vlucht ben voor 1 of ander iets.
Vaak zitten er referenties in naar dingen uit een film in die ik die dag heb gezien of iets wat gebeurde. Soms heb ik het idee dat mn dromen alle dingen van die dag aan elkaar proberen te linken, ook al gaan ze totaal niet samen. Ook heb ik al gedroomd dat mijn huis bijvoorbeeld rond is langs de buitenkant (een toren), maar er aan de binnenkant perfect normaal uitziet... Er is telkens wel iets dat totaal onmogelijk is.

Bij het ontwaken komt het hele verhaal van wat ik die nacht gedroomd heb in stukjes terug tot ik het weer helemaal weet, maar als ik het niet meteen opschrijf of aan iemand vertel is het weg...

Enigma
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Wel interessant eigenlijk, hoe ook iedereen weer in een andere stijl droomt.
Ik droom heel anders dan jij, Herbegweld, maar ik ben dan ook geen beelddenker, ik denk in abstracten, en de droom-modus conformeert zich daar blijkbaar keurig aan :)

Ik droom altijd met tunnelvisie: alleen datgene recht voor me is scherp, de rest past zich aan aan whatever happens.
Personen in mijn dromen zijn vaag, ik weet wie het is, maar ze hebben geen vaste, zichtbare vorm (ze kunnen ook ineens iemand anders of weg of met z'n tweeën zijn).
Terugkerend thema is bij mij huizen, geen huizen die ik ooit in het echt gezien heb, maar ze komen zo vaak terug dat ik er inmiddels de weg weet (er zijn een stuk of 7 inmiddels).
En het is er altijd een zootje! Alles staat in tassen en dozen en ligt door elkaar, klaar om snel weg te gaan als het weer eens moet. Meestal ben ik een hele droom alleen maar bezig met sjouwen en zoeken, en het lukt nooit.
Vannacht was ik op een passagiersschip (da's een nieuwe) maar zelfde verhaal. Twintig man door elkaar die hetzelfde deden. Was kapot toen ik wakker werd! :shock:
Gelukkig heb ik ook een vast 'eigen' droomhuis dat wel langzaamaan ingericht & opgeruimd raakt. Is toch niet alles vergeefse moeite ;)
No rest for the wicked...

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Afbeelding

Diep gespit en gevonden: een topic over dromen! Als er iets is dat ik boeiend vind... :D Het topic is dus oud, en er zijn inmiddels genoeg nieuwe mensen bij gekomen hier die er wellicht óók een bijdrage aan willen leveren.

Ik kom dingen tegen als:
  • lucide dromen (weten dat je droomt, je droom kunnen sturen)
  • in kleur of in zwart-wit dromen
  • droomthema's, terugkerende dromen
Ikzelf droom soms indrukwekkend, duidelijk, realistisch, móói. Zodanig dat de sfeer van de droom mij wel een dagje stevig bijblijft. Af en toe ook lucide, dromen die meestal als extra kenmerk een hele mooie sfeer hebben. Zeldzame dromen helaas... Ik kan vaak vliegen in dit soort dromen, en de dingen die ik zie zijn hyperrealistisch. Ik vlieg bijv. in een boomtop en zie van de bladeren elk nerfje, súperscherp. Of ik zweef in een oude kamer langs boekenkasten/-planken vol prachtige oude boeken en zie tot in detail de ruggen ervan. Ik kan er ook in bladeren en kan zelfs lezen. Ik begrijp de tekst, ik volg 'm zoals ik doe als ik écht lees. Helaas heb ik dit soort bijzondere dromen slechts eens per jaar ofzo.

Vaak ook heb ik enorme moeite om me een droom te herinneren, terwijl ik 'voel' dat ik er een gehad heb. Als ik me dan met ogen nog dicht even concentreer, en één klein detail naar boven krijg, volgt de rest vaak ook. Alsof ik een draadje te pakken heb waar ik aan kan trekken. Waardoor de rest ook naar boven komt. Een tijdje heb ik mijn dromen opgeschreven, dan maakte ik zelfs 's-nachts snelle aantekenen. Maar dat kostte teveel tijd, en zelfs nachtrust (omdat ik daarna moeilijker in slaap viel). Ik heb het toen nog een tijdje geprobeerd met een inspreekapparaatje waarmee ik MP3's kon opnemen. Die typte ik dan later uit. Kostte evengoed nog veel tijd. (Nu overweeg ik wel dit weer op te pakken, want het zorgde ervoor dat ik mezelf een soort trainde in het onthouden van dromen, en!, ik kreeg hierdoor ook vaker lucide dromen! :))

Grappig is te vermelden dat ik de meest duidelijke, indrukwekkende en mooie dromen heb in de tweede helft van mijn menstruatiecyclus. De dagen vóór ik ongesteld moet worden en ook nog eventjes tijdens. Helaas lijken daarna, weer in de eerste helft van mijn cyclus aangekomen, de dromen wederom flink te vervagen en moet ik echt mijn best doen ze naar boven te halen. Ze zijn dan vaak ook een stuk minder interessant. Andere dames: herkennen jullie dit? (De invloed van hormonen op dromen is volgens mij wel een redelijk bekend verschijnsel, je hoort ook dat zwangere vrouwen vaak vrij intensief dromen. Daar kan ik me dan weer niet zo heel veel van herinneren...)

Of ik in kleur of zwart-wit droom, weet ik eigenlijk niet eens. Soms droom ik slechts 'gevoelens', zo lijkt het. Zoals Enigma schreef: Personen in mijn dromen zijn vaag, ik weet wie het is, maar ze hebben geen vaste, zichtbare vorm (ze kunnen ook ineens iemand anders of weg of met z'n tweeën zijn).
In ieder geval droom ik niet heel uitgesproken in kleur. Alsof kleur niet relevant is of zoiets.

Wat betreft herhaaldromen en droomthema's: als kind al had ik een herhaaldroom die tot ver in mijn volwassenheid regelmatig bleef terugkomen. Ik ben op een strand, het is er meestal enorm druk, heel veel (verder onbekende) mensen zijn er. Ineens begint het te betrekken en ontstaan er hoge golven. Zo enorm hoog (als hoge flatgebouwen) dat ze over ons heen torenen en alles en iedereen overspoelen. We kijken even tegen de diepdonkere 'wand' van de golf aan en daar gaan we... Klinkt misschien als een nachtmerrie, maar zo voelt het eigenlijk nooit. Het is eng-spannend, op een mooie manier. Heel zelden heb ik nog een vorm van zo'n droom, maar niet meer zo heftig en zo vaak als tot ong. mijn 30ste (ben inmiddels bijna 47).

Mijn droomthema's: grote donkere oude huizen, school- of fabrieksgebouwen met enorm veel verdiepingen, gangen, liften, trappen. Overal in het gebouw zeer veel mensen en spullen. Vaak moet ik er ook slapen, met veel mensen in een ruimte.
Mai-sze schreef: Het ronddwalen in huizen interpreteer ik als ronddwalen in de eigen geest (ziel, geef het een naam). In moeilijke periodes droomde ik van grote gesloten huizen, met weinig ramen, met lange donkere gangen, met gesloten deuren en een wanhopig rondzoeken naar ik weet niet wat. Daar staan prachtige huizen tegenover, met spannende doorgangen, met achter elke deur een enorme nieuwe ruimte, met frisse wind, met belofte, met doorgaan.
Een ander thema is vervoer: ik moet ergens naartoe. Ik moet treinen halen of auto rijden (ik doe dit al jaren niet meer, autorijden bedoel ik), en vaak ook van de ene kant van Nederland naar de andere op de fiets.

Een bijzonder interessant fenomeen vind ik de OBE (out-of-body experience). Mijn lucide dromen hebben daar vaak iets van weg. En ik denk dat mensen die beweren regelmatig hun lichaam uit te zweven, een sterk soort lucide dromen hebben. Voorbeelden van deze mensen zijn Robert Monroe <klik> en Sten Oomen <klik> Ik heb de boeken van deze personen met zeer veel interesse gelezen, en mijn eigen interpretatie erop los gelaten. Want nee, ik geloof niet dat deze mensen werkelijk 'astrale reizen' maken, is niet mijn manier van denken, maar ik denk dus dat zij een aanleg hebben tot een speciaal soort dromen! Wow, ik wilde dat ik die aanleg ook had...

Nou goed, het fenomeen dromen is er voor mij een van 'breek me het bekje niet open', maar dat merkten jullie al wel! Ik heb er nog heel wat te lezen boeken over liggen, met name een aantal over lucide dromen (wetenschappelijk onderzoek) en dit omvangrijke driedelige werk: The New Science of Dreaming [3 volumes] [Hardcover]

Okay, laat je niet afschrikken door mijn lange verhaal! Mijn vraag is:

En jullie, wat hebben jullie met het 'droom-fenomeen'?!
Give me a break!

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik heb een tweetal onderwerpen gehad die terugkwamen in dromen, maar zich ook leken te ontwikkelen in de loop der tijd in mijn dromen. In de periode van net ontwaken, moest ik dan verzinnen of hetgeen waar die droom op gebaseerd was nu echt gebeurd was of niet. Net of ik dan een 'echt leven' en een 'droomleven' heb met ieder zijn eigen geschiedenis. Dat vond ik een heel wazige ervaring.

Zo moest ik in dat 'droomleven' op een gegeven moment het examenjaar van mijn gymnasium overnieuw doen, omdat het diploma verlopen was. Bij wakker worden besefte ik me wel dat ik gedroomd had en een aantal dingen niet klopten, toch was in die eerste periode van wakker worden het moeten herhalen van mijn examenjaar wel een feit.

Zweven trouwens ook gehad in dromen, maar niet uit mijn lichaam, gewoon met mijn lichaam :). Dat ik ergens tegen het plafond aan bungelde en niet wist hoe ik naar beneden moest komen.

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Door medicijnen (?) heb ik ongeveer anderhalf jaar last gehad van slaapwandelen. Niet het soort dat je, totaal onbewust van je omgeving, uit bed stapt, naar de keuken gaat, een boterhammetje eet, weer in je bed stapt en dan de volgende morgen niks daarvan herinnert. Maar anders...

Het gebeurde vooral aan het begin van de nacht. Ik was dan nog half in een droom en zo versuft dat ik maar heel langzaam wakker werd. Volkomen gedesoriënteerd stond ik dan naast mijn bed of op de gang. Meestal had ik mijn bed en/of beddengoed verplaatst en was ik op zoek naar een herkenningspunt. Het lichtkiertje onderaan bij de gordijnen, mijn bed, als het maar iets was dat mij deed beseffen waar ik was. Soms was ik nog te veel in mijn droom aanwezig en leek het alsof er een vaag persoon in mijn kamer stond. Heel eng. Iets wat ik ook niet zomaar van me af kon schudden als ik weer bij bewustzijn was.

En dat vaak meerdere keren per nacht. Zeker in de winter heel vervelend om iedere keer weer je bed op te moeten maken in de kou :spot:. Eén keer kan ik me nog goed herinneren. In mijn droom lag een vriend onder mijn bed geklemd. Hoe hij daar kwam, mag Joost weten. Slaapwandelend ben ik toen uit bed gestapt en heb voor hem met één hand het bed opgetild. De volgende morgen had ik natuurlijk behoorlijke spierpijn.

Sinds kort heb ik er geen last meer van. Waarom weet ik niet. Een paar maanden geleden ben ik verhuisd naar een rustigere buurt. In het begin ben ik nog wel bang geweest dat ik slaapwandelend van de trap af zou lazeren. Ik had tenslotte bijna zestien jaar gelijkvloers gewoond. Gelukkig is dat niet voorgekomen. Wel had ik regelmatig blauwe plekken en schaafwonden als ik al slaapwandelend ergens tegenaan was gelopen.

Zijn er nog meer mensen die iets soortgelijks hebben (gehad)?
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Hee Thom, ik vind het een opmerkelijk verhaal dat je hierboven vertelt! Moet een heel vervreemdend gevoel zijn geweest, dat begrijp ik er wel uit! Ook vermoeiend lijkt me, als dat je meerdere keren per nacht overkomt. :?

Ik vraag me af of dit verschijnsel werkelijk door de medicijnen kwam. Niet dat ik daaraan twijfel, dat bedoel ik niet! Wie ben ik op dat vlak, tenslotte. :wink: Meer in de zin van: stond iets dergelijks in de bijsluiter, en is het een bekend verschijnsel bij de medicijnen die je slikte? Heb je het er met je arts over gehad? Was het moment dat de nachtelijke 'escapades' stopten, ook het moment dat je met de medicijnen stopte of minderde?

'Anyhow', wel fijn dat het op een gegeven moment stopte!

En hoe 'droom' je nu? Nog steeds soms angstig? Opmerkelijk? Of heel gewoon en minder opvallend?
Give me a break!

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

En dan nu nog even over mijn eigen droomwereldje. Ik ben mijn dromen weer gaan opnemen op mijn MP3-recordertje (die van 's-nachts, als ik tussendoor wakker word) en gaan opschrijven (die welke ik me herinner bij het wakker worden rond 7 uur 's-morgens). Ik doe dit pas weer drie nachten en het leuke is dat het -net als een hele tijd geleden- direct alweer lucide dromen oplevert. Deze nacht alweer. En ik vind dat zó geweldig! Een raar wereldje waarin je beslissingen kunt nemen en dingen kunt doen en ervaren die in het echte leven helemaal niet kunnen. Waanzinnig leuk! :D
Give me a break!

sap
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Gistermiddag, na de hele dag in bed geslapen te hebben, viel ik op de bank in slaap (ziek, koorts). De bank zweefde, helaas werd ik wakker toen de bank met een klap tegen de tafel aan kwam.
De klap was eigenlijk de buurjongen, die ruzie met zijn moeder had en weer met de deuren sloeg. :roll:

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Klinkt als een koortsdroom, Sap. Maar kennelijk vond je 'm wel spannend, omdat je zegt het jammer te vinden dat je gewekt werd?
(Voel je je alweer wat beter trouwens? :wink:)

Ik hier ben nu een aantal dagen serieus bezig mijn dromen te proberen te onthouden. Ik noteer ze in een schrift of spreek ze in op mijn MP3-recordertje. En vannacht wierp het zijn vruchten af*, want ik had een wáááánzinnig gave lucide droom. Ik ben een aantal maal het zolderraam (waar ik slaap) uit gevlogen en heb al rondzwevend in het donker vanalles bekeken. Heel spannend, heel surrealistisch. Ook werd ik op een gegeven moment, met mijn hoofd vooruit, met een enorme kracht de ruimte ingezogen, met een snelheid van honderden kms per uur. Ik voelde heel levensecht de wind langs mijn lijf gieren. Koud! En er werd flink tegen mijn lijf aangeduwd door 'geesten'. Best eng, maar ik wilde me niet verzetten, want ik besefte heel duidelijk dat ik droomde en wilde bestuderen wat er gebeurde in dat vreemd bezig zijnde brein van me.

*) Ik doe al die moeite van het opschrijven en onthouden van mijn dromen om lucide dromen op te wekken.

WOW, werkelijk indrukwekkend!!! :D

En jullie, hebben jullie dit soort dromen ook wel?
Give me a break!

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik heb ze volgens mij wel gehad, maar het lukte mij niet om tijdens de droom te beseffen dat ik droomde en het kon beïnvloeden.
Die keren dat ik tegen het plafond zweefde, heb ik achteraf wel eens gedacht, als ik het nu in de gaten zou hebben, zou ik dan ook een raam uit kunnen vliegen?

sap
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

@Laatbloeier

Helaas nog niet beter. En ik vond het wel een leuke droom, inderdaad een echte koortsdroom.

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Laatbloeier schreef:Ik vraag me af of dit verschijnsel werkelijk door de medicijnen kwam... ...Meer in de zin van: stond iets dergelijks in de bijsluiter, en is het een bekend verschijnsel bij de medicijnen die je slikte? Heb je het er met je arts over gehad? Was het moment dat de nachtelijke 'escapades' stopten, ook het moment dat je met de medicijnen stopte of minderde?...
Mijn verklaring is dat het een combinatie was van de medicijnen en licht slapen door de geluidsoverlast in de omgeving. Als je makkelijk en vaak wakker wordt, maar erg versuft bent door de medicijnen, duurt het een tijdje voordat je echt bij bewustzijn bent en de omgeving weer herkent. Voor het zover was, had ik uiteraard al de nodige schrammen en blauwe plekken opgelopen.

Het stond in de bijsluiter dat ik er suf van kon worden. Maar daar was het ook voor bedoeld. Om ondanks de 'stress' toch nog in te kunnen slapen. Uiteraard heb ik mijn arts hiervan op de hoogte gesteld. Alleen had hij er geen oplossing voor. Ik moest de bijwerkingen maar op de koop toenemen, zolang ik er baat bij had.

Mijn nachtelijke 'trektochten' verminderden doordat ik waarschijnlijk dieper ben gaan slapen. In mijn nieuwe huis kan ik zelfs met het raam open slapen! De doses van de medicijnen is in de tussentijd niet veranderd, dus moet het wel aan mijn 'nieuwe' slaappatroon liggen?
Laatbloeier schreef:En hoe 'droom' je nu? Nog steeds soms angstig? Opmerkelijk? Of heel gewoon en minder opvallend?
Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat ik nu nauwelijks nog droom of me er in ieder geval niet bewust van ben. Wel jammer. Mijn vliegdromen gaven me een gevoel van vrijheid. Misschien dat dat nog wel terugkomt.

marco-polo
Veelgebruiker
Veelgebruiker
Contacteer: Website

Droom mijn hele leven al dat ik in een stad woon,
Londen of Parijs of Brussel, en dat ik dan wel weet waar ik
woon, maar toch een beetje de weg kwijt ben. Geen paniek, maar
meer dat je effe moet zoeken eer je bij de juiste straat bent.

Meestal komt dan ook een beeld van een huis of appartement waar ik
echt gewoond heb, om de hoek, of een bakker, of een metrohalte.

Meestal word ik wakker vóór ik thuis ben. Grappig, en vermakelijk,
zelden echt vervelend of frustrerend.

Recent, een paar weken geleden,
een klassiek -enge- droom gehad: ik zou op een woensdag met 4 mensen
naar Hamburg rijden en een paar nachten eerder droomde ik dat ik naast de auto
stond, en dat die op de kop lag. Niemand gewond of zo, maar de auto ... tsja die
was kapot.

Ik heb het pas bij het naar huisbrengen van de laatste meerijder vertelt dat ik die droom
had gehad (had heen- en terugreis zelf gereden, weet niet of ik bewust niet wilde dat iemand
anders reed, realiseer ik me nu ...)

alien8
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ik droom van een betere samenleving, dat zou te gek zijn.

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

alien8 schreef:Ik droom van een betere samenleving, dat zou te gek zijn.
Dream on :eh:.

Terug naar “HB in het dagelijks leven”