O, dit is gewoon de mainpage van een Jehova website. Dat is iets te specifiek.

Het is handiger als je pagina's die gaan over wat je bespreekt er tussenuit plukt en die link dan deelt.
Geen haast.
O, dit is gewoon de mainpage van een Jehova website. Dat is iets te specifiek.
Hmm, dat klopt niet helemaal, want:Maracaka schreef:Ik ben dit niet gewend, ik ben dit gaan bestuderen en heb toen gekozen voor wat ik daarbij ontdekt heb.Terence schreef:Maracaka, is het misschien niet jouw autisme dat er voor zorgt dat je zo vast blijft houden aan wat je gewend bent?
en dat zorgt ervoor dat je dus vanaf jongs af aan gewend bent geraakt met het concept dat God er is, dat God bestaat. Tenminste, die conclusie trek ik n.a.v. wat je schrijft.Maracaka schreef:ik katholiek ben opgevoed
Poeh, een hoop tekst!Maracaka schreef:Oke, een paar profetieën dan:
Hoe interpreteer jij dit? Letterlijk, of symbolisch? Letterlijk, toch?Maracaka schreef:"...demonen in bokkengedaanten, die zullen daar rondhuppelen. 22 En jakhalzen moeten in haar woontorens huilen, en de grote slang zal in de paleizen van heerlijke verrukking zijn."
Hoi, pik je nu het enige eruit dat ik ook nog niet helemaal kan plaatsen? Het staat er nu eenmaal zo, ik kan het er niet uitlaten, maar bekijk de plaats eens over de rest van het verhaal: Is Babylon inderdaad onbewoond gebleven? Nooit meer herbouwd?Terence schreef:Poeh, een hoop tekst!Maracaka schreef:Oke, een paar profetieën dan:Bedankt voor het uitschrijven.
Laat ik even een vraagje stellen over de eerste.Hoe interpreteer jij dit? Letterlijk, of symbolisch? Letterlijk, toch?Maracaka schreef:"...demonen in bokkengedaanten, die zullen daar rondhuppelen. 22 En jakhalzen moeten in haar woontorens huilen, en de grote slang zal in de paleizen van heerlijke verrukking zijn."
Waarheid als een koe.. http://www.anarchiel.com/display/erich_ ... _frontpageMaracaka schreef:Ik denk dat ieder mens toch ook gemaakt is met de behoefte om leiding te zoeken of een idool na te volgen. In welke vorm dan ook toch een soort religie aanhangen, al noemen ze het niet zo.
Dit heb je nu al een paar keer gezegd, maar ik heb geen idee tegen wie je het hebt.Maracaka schreef:Jongens het tempo is me te hoog. Ik heb in het dagelijks leven ook veel te doen. zo kan ik nooit iedereen op tijd beantwoorden en dan moeten jullie daar niet steeds nijdig over zijn.
Goed, hè?Maracaka schreef: Hoi, pik je nu het enige eruit dat ik ook nog niet helemaal kan plaatsen?
Dat klopt. Er zijn tal van dorpen en steden door de eeuwen heen die verlaten en verloren zijn gegaan, de redenen hiervoor zijn divers. Wanneer is het de wil van God en wanneer is het gewoon een maatschappelijk verloop van omstandigheden? En als het al mogelijk is dat het "overlijden" van een stad/dorp komt door een verloop van omstandigheden, is het dan niet mogelijk dat dit altijd het geval is geweest? Waardoor de stempel GOD er op drukken er compleet los van staat en een verzonnen detail in de situatie is?Maracaka schreef:bekijk de plaats eens over de rest van het verhaal: Is Babylon inderdaad onbewoond gebleven? Nooit meer herbouwd?
Dat is zeker zo, dat lijkt in het karakter van veel mensen te zitten.Maracaka schreef:...ik wel altijd de behoefte gehad om in een God te geloven. Ik denk dat ieder mens toch ook gemaakt is met de behoefte om leiding te zoeken of een idool na te volgen. In welke vorm dan ook toch een soort religie aanhangen, al noemen ze het niet zo.
Off-topic, maar ik ben het daar wel mee eens. Dat idee kreeg ik een paar jaar geleden ook. Dat het prima mogelijk is dat IQ net iets boven de 140 zit, maar dat de hersens niet werken op een hoogbegaafde manier. En dat iemand met een IQ van net onder de 140 wel zo zou kunnen denken. Ik heb geen links of feiten die het bekrachtigen, eerder ervaring met hele slimme mensen waarbij ik dan toch de kenmerken van HB in zag.Patrick1984 schreef: ik pleit er al langer voor om IQ en hoogbegaafdheid los te koppelen.
Geloven in jezelf is een vereiste, maar daar speelt God geen enkele rol in. Des te meer jij zelf!Maracaka schreef:Misschien wel omdat die zelf niet meer geloofden wat zij leerden.
Oke, ik beperk me even tot dit punt. Met de verschillende kerken heb ik niks te maken,thaumadzomen schreef:http://m.gva.be/nieuws/buitenland/aid11 ... sheid.aspx
deze vraag heb ik al twee keer gevraagd, ik begrijp dat je het druk hebt, maar probeer toch minstens te zeggen waarom je deze vraag niet beantwoord.
waarom is de kerk tegen homohuwelijken? ziet de kerk dat als zonde? staat Er niet in de bijbel dat men respect moet hebben voor de medemens?
Ik ben evangelisch christen en dit is niet waar, dit is een uitlegging door de mens die helaas of juist, gelukkig niet klopt. Het gaat in Sodom en Gomorrah bijv over hetero verkrachtingen van mannen naar man en heeft niets met een homo relatie te maken.Maracaka schreef:
De bijbel veroordeelt dus de praktijk van homoseks, evenals andere vormen van seks buiten het huwelijk. Maar er is geen reden om de personen te haten. Men moet ook zijn naaste liefhebben als zichzelf, wat lang niet altijd makkelijk is, maar wel een gebod voor christenen. De personen zijn evengoed onze naasten, de praktijk wordt veroordeeld.
Is het zo volledig genoeg beantwoord?