Porcay
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Interessante televisie - tips!

Als je het dan toch over scandinavische series hebt vind ik The Bridge (Bron/Broen) helemaal top, met name de Zweedse rechercheur Saga Norén.

Wat ik mooi vind is dat Saga een vrouwelijke Sheldon is en laat ik nu een grote fan zijn! :D

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Bridge
Bekijk het eens HBPositief!

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Oh die serie wordt vanaf 20 oktober blijkbaar uitgezonden bij de KRO. Bedankt voor de tip, Porcay!

Porcay
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Vanavond 21.20 uur Nederland 3: Louis Theroux; Autism

VPRO gids is lovend over de confronterende documentaire.
Ben zelf wat dualistisch t.a.v. Theroux, maar ga misschien toch maar kijken.

Unity
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Porcay schreef:Vanavond 21.20 uur Nederland 3: Louis Theroux; Autism

VPRO gids is lovend over de confronterende documentaire.
Ben zelf wat dualistisch t.a.v. Theroux, maar ga misschien toch maar kijken.
Saai is-ie iig nooit.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
*Love* is the most powerful weapon in this universe

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik vond het wel een mooie documentaire en vond Theroux eigenlijk wel goed. Vooral die Nicky was erg fascinerend: Japans leren, een boek schrijven, zinnen (van anderen) afmaken...

Porcay
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

+1NB
Beetje moeite met de indringende aanwezigheid van Theroux en m.n. het stellen van meerdere vragen achter elkaar, maar als totaalbeeld wel een goed document.
Laten we wel even bewust blijven dat dit 'zwaardere' gevallen zijn die in beeld gebracht worden.

Greet1959
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker
Contacteer: Website

"Het nut van zelfbedrog." Met zo'n titel heb je direct mijn aandacht. Vanavond in wetenschapsprogramma Labyrinth, 20 uur 55 Ned. 2. Zie verdere toelichting teletekst pag 244. Hoop er zelf aan toe te komen met de rest van mijn agenda vandaag. Let op: laat je niet te snel aan het twijfelen brengen over je eigen hoogbegaafdheid of andere talenten, zo'n programma is vermoedelijk vooral gericht op de gewonere medemens. Niets mis mee, maar die kijken en luisteren meestal anders.
Moet ik meteen aan mijn vader denken, die soms met geheven vinger waarschuwde: denk erom, he, iedereen is gek behalve jij.

Unity
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Nu kijken:
videoclips van het eerste uur
Video killed the radiostar ea
op Canvas
*Love* is the most powerful weapon in this universe

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Het is al afgelopen, maar staat ongetwijfeld op Uitzending Gemist. Bij 'Je zal het maar zijn' werd Eric Arbores geinterviewd, een DJ van 15. Hij was heel vroeg klaar met zijn VWO en zat al op de universiteit maar koos voor de muziek. Hij is HB.
Always remember to live
Never forget to give

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik heb het gisteren gezien, inderdaad. Leuke, vrolijke jongen. Mooi om te zien dat hij, voor zover zichtbaar, zijn hoogbegaafdheid op deze manier zo mooi kan 'inzetten' om verder te komen in het leven.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik had hem al eens gezien bij DWDD. Ik vind het zo grappig om te zien dat hij 'gewoon' een jongen van 15 is, met rondhangende vrienden en die het interview over wil doen ivm overslaande stem :mrgreen: Ben benieuwd of hij op de universiteit aansluiting vond, het verschil is wel erg groot.
Sociale bescheiden jongen idd.
Always remember to live
Never forget to give

Greet1959
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker
Contacteer: Website

De Rekenkamer. Vaak de moeite waard vind ik: informatief, originele invalshoeken, en lekker kritisch.
Gister een klein stukje opgevangen over de koffiewinkels, waarom de prijzen er hoog liggen, hoe men het gewenste publiek binnenhaalt (stoelen neerzetten die de meeste 50-plussers niet comfortabel vinden en zo komen er vooral jongeren die makkelijker hun geld uitgeven aan een derde en vierde kop) en de geur-machines die de verkoop stimuleren.
Zie hier:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1292060

Moira
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Mooie reeks: 'Het België van...'

Vijf Belgische hoofdpersonen tonen hun vaderland aan ons. Schrijfster Annelies Verbeke, schrijver David van Reybrouck, journalist Christophe Deborsu, popartiest Daan Stuyven en theatermaakster Laurence Vielle zijn elk in één aflevering de eigenzinnige gids door hun kleine maar verdeelde land. Ze nemen ons mee naar plekken en mensen die hen inspireren en koppelen hun biografisch verhaal aan wat er in België aan de hand is. Hoe kan het kleine rijke land zo verdeeld zijn geraakt, dat de ene helft de andere niet meer kent of niet meer wil kennen? Zij reizen naar oost, west, zuid en noord, naar hun geboortestreek, naar plaatsen met een speciale betekenis en ontmoeten hun landgenoten. Het zijn reizen langs thema's als separatisme, de kloof tussen Vlaanderen en Wallonië, de identiteit van de Belg, de verbondenheid met de eigen regio, het onaffe land, de creatieve vrijheid, de absurditeit, de verdwijnende staat. Zo ontstaat een caleidoscopisch beeld van een land dat wij denken te kennen, maar waar veel te ontdekken blijkt. Annelies Verbeke, David Van Reybrouck, Christophe Deborsu, Daan Stuyven en Laurence Vielle. België, dichtbij en toch ongekend. De VPRO trekt de rolluiken op voor een intieme kijk naar binnen bij onze zuiderburen. Afl.: Annelies Verbeke. Het België van Annelies Verbeke. Annelies Verbeke is een Vlaamse schrijfster van hartstochtelijke, enigszins absurdistische romans als Slaap, Groener Gras en Vissen Redden. In Nederland is ze ook bekend, omdat ze regelmatig optreedt en als columniste in NRC schrijft. Aangewakkerd door het succes van het Vlaams-nationalistisch denken realiseert zij zich dat ze geen enkele Waal in haar directe vriendenkring heeft. Zij vraagt zich af: is het wel goed het zuidelijke deel van België zo slecht te kennen? Ze vertrekt op een lifttocht door het haar onbekende Wallonië, langs Charleroi, Binche en Luik en overwint haar angst om Frans te spreken. Een ode aan het onaffe, dat iets typisch Belgisch is en waar een oeverloze creatieve potentie in schuilt. Een ontdekkingstocht in eigen land.
Ambrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John Cage

Siouxsie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

@Moira leuk, ik heb een aflevering bekeken.

Aflevering van Pavlov over synesthesie is ook leuk: http://gemi.st/14794532

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

House MD fans hier?

Liv
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

TB schreef:House MD fans hier?
Ja :)
The sun is on my side
Take me for a ride
I smile up to the sky
I know I'll be all right

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

FOCUS

wetenschappelijk magazine

07/10 19u25 - 20u20

De eerste mens (2): IngewandenSamenvatting:
Aandacht voor de ingewanden. Waar de wetenschap er vroeger vanuit ging dat onze evolutie werd voortgedreven door het mannelijke jachtgedrag en vlees, denkt de wetenschap nu dat juist de vrouwen en het koken van groenten de basis vormden van onze grootste evolutionaire sprong: onze grote hersenen.

Deze was ook zeer interessant, jammer genoeg niet volledig gezien. Iemand een link?

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Siouxsie schreef:@Moira leuk, ik heb een aflevering bekeken.

Aflevering van Pavlov over synesthesie is ook leuk: http://gemi.st/14794532
Nice!!

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

TB schreef:FOCUS
wetenschappelijk magazine
07/10 19u25 - 20u20
Deze was ook zeer interessant, jammer genoeg niet volledig gezien. Iemand een link?
zucht, kan deze niet zien via net gemist door mijn geografische locatie. Grrrrrr frustie!!

Sonic
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Vandaag zendt de NCRV een documentaire uit over 'De regels van Matthijs'.
(NCRV Ned.2 - 23:00 u)
Na afloop van de uitzending zendt Holland Doc 24 een interview met regisseur Marc Schmidt uit.

Er is ook een topic over Matthijs en dit programma, zie: De regels van Matthijs maandag 8 oktober

Terug naar “Links en Recensies”