Ik ben niet in staat om vriendschappen in stand te houden. Toen ik jonger was waren vriendschappen vooral gebaseerd op een gesamenlijk "doe"-ding. Ik kan prima dingen doen met mensen. Praten (als in diepe gesprekken), tsja, ik heb er geen behoefte aan om eerlijk te zijn. Ik heb een partner, dat is de persoon met wie ik alles deel en van wie ik ook wil dat ze met mij deelt. Doordat ik die persoon heb, voel ik me geen eenling en voel ik ook geen behoefte aan 'vriendschap'.
Het is natuurlijk een risico, omdat ik dus mijn wereldje klein maak. Maar aan de andere kant ben ik wel iemand die makkelijk sociaal kan doen (zo lang er maar geen diepgang bij komt kijken). Ik maak makkelijk contact en ik zou best stappen kunnen zetten om vriendschappen te starten (en soms probeert iemand dat ook mijn kant op). Daardoor voel ik me ook niet onzeker. Mocht mijn wereld zoals die nu is ooit ophouden, heb ik er alle vertrouwen in dat ik mezelf wel kan reddden en dat ik dan gaandeweg wel leer om de vriendschappen wél in stand te houden.
En dan is er nog het internet. Op sommige fora zit natuurlijk wél die diepgang en dat nodig mij uit om mijn verhaal te vertellen. Daar kan ik dan een 'ei' kwijt. Maar ik reageer niet snel op persoonlijke verhalen van anderen. Oneerlijk eigenlijk... Het internet trekt me soms aan en soms stoot het me ook weer af. Zeker als dingen niet meer nieuw zijn. Ooit was daar Ilse Chat, tijdje gedaan, totdat het mijn interesse niet meer had. Ooit nog ICQ en later Messenger. Even leuk, maar die fase is ook weer voorbij. Meer recent facebook, maar daar heb ik ook al maanden niets meer mee gedaan. Ooit hier aangemeld, wat gepost, maar tot vandaag ook maanden links laten liggen...