Op de telex:
Kamp snapt tenminste waar de schoen wringt:
Volgens de MKB-voorzitter zijn te veel regelingen zijn nog steeds geschreven vanuit een papieren werkelijkheid of vanuit het perspectief van grote ondernemingen.
Daardoor sluiten ze niet aan op de praktijk van mkb-ondernemers: ze zijn niet of niet goed uitvoerbaar, zetten mkb-bedrijven op achterstand of belemmeren hen in hun groei.
En dat terwijl 99 procent van het bedrijfsleven tot het mkb behoort. Zo’n 97 procent zelfs heeft minder dan 25 mensen in dienst.
https://www.mkb.nl/nieuws/doorbraak-met ... -mkb-toets
Plato: het MKB draagt 80% van de NL economie.
Maar wordt het opgelost waardoor de werkgever bijvoorbeeld makkelijker personeel kan aannemen?
Nee. Daar waar regels verminderen komen de uitvoerenden in opstand. De ambtenaar in deze wordt bang voor zijn baantje. En verzet zich. Er zal niets gebeuren.
Ook op de telex:
''Zesenvijftig en midden vorig jaar toch eigenlijk onverwacht aan de beurt. Verbaasde gezichten: "Goh, jij er uit? Jammer, onbegrijpelijk". Had er eerst nog wel vertrouwen in maar ben inmiddels ontmoedigd.
Depressiviteit staat aan de voordeur als de drempel inmiddels al niet is gepasseerd want: sinds enige tijd slapeloze nachten en gevoelens van angst. Met alle gevolgen van dien voor relatie en gezin. Eigenwaarde weg, toekomst weg, het kan zo snel gaan. "Waarom, waarom" zingt er constant door mijn hoofd. Zesenvijftig. Iedereen toont begrip maar daar blijft het dan ook bij.''
Geen baan meer dus...
Achter de schermen: de persoon snapt dat er geen kansen meer zijn in NL. Hij wijkt noodgedwongen uit naar een ander land. Over een paar maanden is hij aan de bak. Dat garandeer ik. Maar niet in NL dus. Deze gang van zaken is en wordt steeds meer de werkelijkheid.
De Nederlandse politiek is apetrots op het sociale systeem wat NL heeft. Een prachtig sociaal opvangnet noemen ze dat.
Ik noem het een opbergsysteem van mensen met capaciteiten die tot het einde toe in dat systeem blijven. Je komt er niet meer in uit. 1/3 van de HB-ers zitten er al in. 1/3 blijft in een niet tevreden baantje hangen om maar niet in dat systeem terecht te komen. Wil je dat?
Moet Rianne dan maar feelgood cursussen gaan organiseren met als thema: laten we alles relativeren? Dat slaapt zo lekker. Of zet ze zich in om de regelgevers wakker te schudden zo niet op hun duvel te geven dat het zo verder niet kan met HB-ers?
Zo...ik ga mijn Deense hypotheek betalen.
Pand 40 mtr lang en 30 mtr breed op 5000 m2 grond.
whp rente 2014 was 0,1 %
whp rente 2015 was 0,1 %
whp rente 2016 was 0,2 %
Maandlast 480 kr is 64 euro. Bruto, voor belastingaftrek dus.
Voorlopig hou ik het hier maar even voor gezien. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. Ik weet waar de schoen wringt.