@Yet..grappig. Geen idee hoe je het in het onderwijs zou kunnen toepassen. Lijkt me wel een interessant uitje van je werk:-)
Ik heb door mijn leven heen met vallen en opstaan het geluk gevonden steeds dichter bij mijn werkelijke passie te komen in mijn werk.
Ik heb daar ook altijd sterk in geloofd dat het zo zou werken, dat als je heel sterk een doel voor ogen hebt, dat je je er naartoe kunt ontwikkelen en groeien, ook door op een bepaald moment de juiste kansen te moeten pakken.
Ik kan-wegens privacy- niet heel konkreet worden over de inhoud, maar mijn doel is het tot recht laten komen van mensen en daartoe zo objectief mogelijk onderzoek/observaties te verrichten, als antwoord op een duidelijke hulpvraag. Ik kan er ook mijn creativiteit in kwijt en heb op mijn werk veel interessante mensen om mij heen waar ik wat van kan leren. Ik bedacht mij laatst dat ik best veel collega's heb rondlopen, waarbij ik ieder op zijn eigen wijze passie en motivatie voor het werk terugzie

Daar kan ik erg van genieten van dit soort constructiviteit en betrokkenheid met elkaar voor hetzelfde doel.
Ik kan overigens totaal niet tegen sloom ongemotiveerd gedrag, daar word ik kriebelig van.