ha, nou, geen voetbal kijken in ieder geval! Ik zie stof ook niet, als vrouw, daarom is het stofzuigen niet mijn taak. Ik ben meer van het ordenen, wat ik wel eens doe, beetje de spullen weer op zn plek zetten in de kast. P vind dat moeilijk, vind het ook moeilijk als de zak chips 1 plank hoger ligt dan normaal. Kan hij er uren naar zoeken.
Ik heb nooit leren opruimen of huishouden. Dat deed mijn moeder altijd. En af en toe liet ze die bom vallen, ja, nee, dan weten we wat de bedoeling is! Echt niet. minpuntje in de opvoeding, als ik vriendinnen zag, was het toch echt wel mogelijk om zoiets te leren. Ook dit, kwestie van gewoonte maken denk ik. En discipline en veel praten (uitleggen dus). Maar zodra we iets deden thuis, spontaan, dan oei, werd je gewoon uitgelachen, kon je het alleen maar fout doen en werd het van je overgenomen. En dit werd natuurlijk ook met mn vader gedaan. Ik heb het als enorm respectloos gevonden. Van beide kanten. Want pa had best beter zijn best kunnen doen en ma had meer moeten praten over de taken. Falen aan beide kanten, zoals ik het zie (en het is falen, want beide waren er niet blij mee, het werk werd niet goed gedaan, de definitie van falen)
Ik doe trouwens wel de grote voorjaarsschoonmaak. Vind dat niet echt huishouden, je doet dan alle niet dagelijkse dingen (zoals de buitenmuren poetsen

heel hormonaal trouwens, ik kan het niet tegenhouden, ik MOET dan

)