Nou ja uiteindelijk is de test niet voor niets teruggetrokken natuurlijk.
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Freerider schreef: ↑za 04 feb 2017, 19:33Goh interessant. Ik heb deze test gedaan en werd afgewezen (ik had 127 of zo, weet niet meer precies). En dat lag (m.i.) grotendeels aan één onderdeel, waar ik 2% onder het Nl gemiddelde scoorde (98), terwijl de rest daar ruim boven lag: rond 130, zowel erboven, er flink boven, als er een beetje onder. Het stuk waar ik zo zwaar onder scoorde, lag in het onthouden van cijfers. Ik was in die tijd herstellende van een depressie/burnout, dus dat dat geheugen het niet zo goed deed, is op zich niet zo'n verrassing, al was het wel behoorlijk confronterend dat het zó ver afweek van de rest van de scores.. Daaruit is naar voren gekomen dat de test in sommige gevallen het IQ vermoedelijk onderschat. Dat betekent dat mensen die de test maken op deze wijze mogelijk onterecht het lidmaatschap van Mensa mislopen.
Zou ergens ook bekend zijn om welk onderdeel het vooral gaat?
Ik vraag me af of het zinvol zou zijn om de 'nieuwe nieuwe test' nog een keer te doen. Al moet ik zeggen dat mijn korte termijn geheugen nog steeds niet zo goed werkt.