Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Re: Nog meer audiofielen hier?

ik vind dat Physeric niets te klagen heeft over de WAF
:mrgreen:

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

De center speaker wordt NIET lager :mrgreen: En misschien ga ik ook nog wel vier subwoofers bouwen... hmmm....
mbl schreef:Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de achterkant van je huidige speakers.
Identiek aan de voorzijde; volledig open.
mbl schreef:Ik zou een soort "akoestische kortsluiting" verwachten tussen voor- en achterzijde van de behuizing waardoor er heel weinig laag uit komt en de woofers een lange slag moeten maken, maar dat zal vast allemaal uitgedacht en berekend zijn.
Indeed! Dit is een dipool, dwz, voor en achterdruk hebben interactie, maar geen uitdoving. De nieuwe speakers werken volgens hetzelfde concept maar daar bewegen de woofers tegen elkaar in. Ik hoop dat dit de kasttrillingen een beetje in bedwang gaat houden, want dat is een zwak punt bij mijn huidige speakers.

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Physeric schreef:Ontvangen ;) Ivm een te hoog aantal afhakers vorige keer geen openbare luistersessies meer via het forum.
Afhakers zeg je ?

Sinds jaren weer 'ns een bezoekje aan Snijders Hifi gebracht en dat had ik misschien beter niet kunnen doen :mrgreen:

Ik heb er wat tijd door mogen brengen met het luisteren naar een aantal amp-speaker combo's voorzien van exotisch klinkende merknamen en it was a droolin' experience really.

Valt het thuis toch altijd wat tegen na zo'n sessie [sombrero]

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik ben maar weer aan ontwerp 2 begonnen. Fronts/Rears, Center and Subs...

Afbeelding

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Afbeelding

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:P

mbl
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ga je over op multichannel audio of is het voor films bedoelt?
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Allebei; ik wil graag mijn enorme berg SACDs wee multichannel kunnel beluisteren én weer beter naar films kunnen luisteren. Op zich is het nu al goed, maar ik mis de achter speakers een beetje en zonder center is het meer meer mensen niet zo goed film kijken.

En het is een hobby, dus geld geen bezwaar. :D

Ok, dat is niet waar....

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Mits goed afgemixt kan het zeker een hele beleving zijn. En ik hoor dat men daar nu ook mee bezig is om die markt beter te gaan voorzien, dus dat schept verwachtingen. Niet dat ik nu gelijk overga op meerkanaals audio, want prijs..

Voorlopig moet ik het stellen met stereo en moet dat nog naar een hoger plan tillen, de speakers zijn behoorlijk goed moet ik zeggen. Ik heb voor 60 euro een reparatieproject op de kop weten te tikken, de Fuselier 3.8D, wat een transparantie! Het is een drieweg met Scanspeak units die werkelijk fantastisch klinken. De beste deal ooit in mijn audio geschiedenis.

Maar helaas draai ik met een goedkope Denon set die het niet begrijpt, en ben ik bezig om mijn buizenbak:Webley two-Twelve te restaureren omdat die superieur is ten opzicht van de Denon die het allemaal wat levenloos en plat weergeeft.

Gaat je project op korte termijn van start of is het lange termijnwerk?
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Het is een net-van-start-gegaan lange termijn project ;) Ik ben weer terug bij af en ga de printplaatjes opnieuw ontwerpen en maken. Nieuwe versie voor de nieuwe speakers; en ik neem de subwooferfilters direct mee (die gaan direct versterkt worden en niet via een modulaire inbouw versterker). Het duurt nog wel even voordat dit af is. Dan planken maken en weer fijn zagen... De vorige keer was planken maken al drie volle dagen werk.... Door er wat langer over te doen kan ik ook weer wat sparen voor de onderdelen...

Meerkanaalsmuziek zie je bij klassiek en jazz redelijk veel maar het concept slaat niet echt aan (SACD). De meeste mensen hebben toch waardeloze achterspeakertjes en zetten liever niet nog meer luidsprekers in de huiskamer. Beschaafde speakers voor is meestal al een probleem...

Ik vind buizen prachtig om te zien, maar ik heb veel kanalen en ook nog eens nodig zonder vervorming. Zo'n goedkope Denon kan waarschijnlijk het laag vermogen niet vervormingsvrij weergeven (Die paar sets onder de 700-1000 Euro die ik heb gehoord kunnen dat niet). De vraag is of de buizenversterker dat wel kan? Als je dat wilt, tenminste... Voor de subs heb ik een aantal >200W versterkers nodig.... de Rotel RB-1092 zou mooi in de set passen maar die kan ik tweedehands ook al niet vinden... (zwart, twee stuks)

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”