Noks
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Re: HB en ADHD?

Hoogbegaafden verschillen onderling ook heel sterk.
Ik kom net van de Europese Mensa bijeenkomst en daar zie je dat ook. Met sommige mensen ervaar ik totaal geen klik. Die doen dingen waar ik niets mee heb en lachen om dingen waar ik niet om lach.
En er zijn mensen bij met wie ik wel meteen een klik heb. Uit hele verschillende landen. Dat is leuk en interessant.
Maar soms voel ik me zelfs in HB land een alien.
We zijn mensen. Leuk he?

Nalle
Veelgebruiker
Veelgebruiker

:D
I have no face. Other people have faces; they are here. Their world is the real world. The things they lift are heavy. They say Yes, they say No; whereas I shift and change and am seen through in a second.
(Virginia Woolf ~ The Waves)

Nalle
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik heb mezelf eens diep in de ogen gekeken en de conclusie is dat ik nog steeds denk (weet?) dat ik hoogbegaafd ben. Het kan me niet schelen of het arrogant is. En ik heb er wel argumenten voor, maar die kunnen me eigenlijk ook niet schelen, het is een gevoel. En daarnaast denk ik dat ADD en ADHD er iets mee te maken moeten hebben. Het kan voor mijn gevoel echt niet los van elkaar staan. Het moet iets met beelddenken, met creativiteit en intuïtie zijn. Of het hetzelfde is weet ik niet, maar aan elkaar verbonden moet het volgens mij wel zijn. Het zou mooi zijn als dat ooit nog eens bekend wordt. ADD-coaching is trouwens super.
I have no face. Other people have faces; they are here. Their world is the real world. The things they lift are heavy. They say Yes, they say No; whereas I shift and change and am seen through in a second.
(Virginia Woolf ~ The Waves)

Terug naar “HB en ...”