Korrel
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Het voorjaar komt eraan.

Dingen zijn niet moeilijk...ze worden moeilijk gemaakt

fiets
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Het voorjaar komt eraan.

krijg er een dubbel gevoel van,
een kwestie van tijd voordat ze tussen iemands kiezen belanden...
Zou er spontaan vegetarisch van worden :)

haags
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

het voorjaar komt er aan?

wat is de bedoeling van het onderwerp als ik vriendelijk vragen mag?
leuk die lieve beesten in de stal, worden ze straks geslacht en opgegeten?
en als dit niet gebeurt omdat men dat niet wil, hoe blijven die beesten bestaan?
of gaat het daar niet om......
ik ben niet zo'n vleeseter, een enkele keer, maar dan denk ik liever niet aan het gehuppel in de stal
mijn inziens is het inderdaad zo als je de beesten ziet, je ze niet wilt opeten
mijn opa had konijnen en wij kregen er 1 mee naar huis, er werd gezegd toen er een stukje op mijn bord lag, dat is het konijn van opa
inderdaad kon ik dat niet opeten, dat is te dichtbij

voorjaar is voor mij warmte, daar heb ik zo'n grote behoefte aan na de winter
m'n leven veranderd hierdoor :D

PaulinevB
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Daar heb ik dan weer geen moeite mee. Lieve beessies, maar ik zal er geen biefstukje minder om eten. :) Zo is de natuur, denk ik dan. Al koop ik wel graag biologisch. Niks mis mee dat ze ook nog een goed leven hebben, voor ik ze op eet.

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Het voorjaar komt eraan, de zon schijnt binnen en je ziet nieuw leven.
Moet het zo ingewikkeld zijn?

En bovendien, ze worden niet gefokt voor de slacht. Het zijn runderen die buiten grazen om Drentse landschappen te onderhouden en ze helpen het land te bemesten. Pas als ze niet meer buiten kunnen grazen, gaan ze naar de slager. Ze verkopen het vlees alleen aan hun donateurs.

Korrel
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Juist Esther......

En wat je ook ziet is dat de kalfjes bij de koeien zijn.
Wat tegenwoordig al heel apart is.

Ik vind het zelf heel jammer van die groote gekleurde oormerken. En ik snap al helemaal niet waarom er twee inmoeten.
Dingen zijn niet moeilijk...ze worden moeilijk gemaakt

Isabel80
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Het voorjaar komt eraan...

Dat betekent voor mij dat er een frisse wind door mijn huisje gaat, ieder jaar weer opnieuw. Zo probeer ik mijn meubelen een andere look te geven door het gebruik van nieuwe woonaccessoires. Het zijn alleen de kleine dingen die het verschil maken. Niet alleen in het leven maar ook in mijn huis zo blijkt. Vorige week weer inspiratie en trends gevonden op het web omdat ik een weekje vrij was. Op blogs zoals home24.nl en gevondenopmarktplaats.nl vond ik vorige week bruikbare ideeën en adviezen als het gaat om een nieuwe inrichting of woonaccessoires.

Door dit ritueel ieder jaar te herhalen, verwelkom ik de zomer en geniet ik van wat mij allemaal is gegeven. Zoals ik al zei het zijn de kleine dingen in het leven waar we van mogen (moeten) genieten en die er dan voor zorgen dat je je (een beetje) gelukkig kunt voelen :D

Wat doen jullie om te genieten van het leven?

Moira
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Korrel schreef:Juist Esther......

En wat je ook ziet is dat de kalfjes bij de koeien zijn.
Wat tegenwoordig al heel apart is.

Ik vind het zelf heel jammer van die groote gekleurde oormerken. En ik snap al helemaal niet waarom er twee inmoeten.
Zodat als ze er eentje verliezen, er nog altijd een tweede is. En dus nooit niet te identificeren koeien of ander vee. Wat maakt het uit, trouwens? Gaat snel hoor, zo'n oornummer prikken en ze zijn het snel vergeten.
Ambrose Bierce schreef:Cynic, n: a blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be.
I have nothing to say / and I am saying it / and that is poetry / as I needed it - John Cage

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”