rewind
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Tips?

wo 02 nov 2016, 20:19

Omdat er een vraag aan mij gericht wordt, wil ik best antwoorden, maar dat blijft weer op mijn manier en hoe ik het nu inschat te vaag. Ik heb al lang begrepen dat de mensen die mijn posts gelezen hebben, anders naar dingen kijken als ik dat doe en dat is compleet ok. Meer uitleggen en minder vaag zijn is vanwege de kwestie geen optie. Ik zoek naar mensen die goed tussen de regels door kunnen lezen.Sommige hb-ers vinden dat extra moeilijk, anders zijn daar sterk in is mijn ervaring.

Wat ik vreemd vind, maar dat is een heel nieuw punt om waarom ik bevraagd word op het doel van mijn post terwijl ik de indruk heb dat een wedervraag van dezelfde strekking niet op prijs gesteld zou worden. Ik heb me werkelijk afgevraagd wat er in de hoofden van de posters afspeelde toen zij typten wat zij typten. Wat dachten zij daarmee te bereiken? Wat was het doel ervan? Wat het nut? Ik kon het antwoord niet vinden en heb het maar achter me gelaten.
Je bent niet verplicht op een forum dingen te lezen of erop te reageren als je er niets mee kunt. Dus wat is dan de beweegreden? Ik ben maar gestopt om daarover na te denken, want eigenlijk boeide het me niet zoveel meer.

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

wo 02 nov 2016, 21:23

Nou daar wil ik dan wel antwoord op geven, omdat ik weet dat ik een van die mensen ben.

Ik heb gereageerd omdat ik het fout zag gaan, omdat ik je bewust wilde maken van het feit dat je met dingen bezig was die niet helpend kunnen zijn. Omdat ik vastgelopen jongeren begeleid en weet waar grenzen liggen en deze bij jou zag. Ik kon dus zeker wat met je post, alleen niet genoeg het te laten landen in jouw hoofd. Daar kan ik pas achter komen door het te doen en daarom heb ik als eerste gereageerd.

Helaas is het me niet gelukt dit bewustzijn bij je te bewerkstelligen, dat spijt me, voor de jongere en voor jou. Blijft de vraag staan waarom jij 'updates' geeft die niemand lijkt te snappen.

Eekhoorn
Moderator
Moderator

wo 02 nov 2016, 21:49

Het doel van mijn vraag aan jou: Helderheid krijgen in wat je wilt. En teruggeven dat we er op deze manier niks mee kunnen.
Die updates, daar kunnen we op deze manier niks mee. Als je uitlegt wat je doel bij die update is, kunnen we er wellicht wel wat mee. En daarnaast krijg jij op deze manier feedback van mij. Namelijk: dit is te vaag.
Tussen de regels door lezen. Tja, blijkbaar kon mefmdv dat wel. omdat hij/zij daar ervaring mee heeft. Zonder de ervaring is het lastig lezen eerlijk gezegd. Maar ik voel me als mede-forummer wel aangesproken om mee te denken. Wat dus niet gaat.

Heb je van veel mensen behulpzame reacties gehad? Waren dat reacties in dit topic, of via PB?
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

rewind
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

vr 04 nov 2016, 21:24

mefmdv schreef:Nou daar wil ik dan wel antwoord op geven, omdat ik weet dat ik een van die mensen ben.

Ik heb gereageerd omdat ik het fout zag gaan, omdat ik je bewust wilde maken van het feit dat je met dingen bezig was die niet helpend kunnen zijn. Omdat ik vastgelopen jongeren begeleid en weet waar grenzen liggen en deze bij jou zag. Ik kon dus zeker wat met je post, alleen niet genoeg het te laten landen in jouw hoofd. Daar kan ik pas achter komen door het te doen en daarom heb ik als eerste gereageerd.

Helaas is het me niet gelukt dit bewustzijn bij je te bewerkstelligen, dat spijt me, voor de jongere en voor jou. Blijft de vraag staan waarom jij 'updates' geeft die niemand lijkt te snappen.

De grens die jij gezien hebt, was geen optie, maar dat heb ik al aangegeven. Ik weet niet op grond waarvan je jouw professionaliteit boven die van mij plaatst, maar ik val in herhaling. Spijt hoef je niet te voelen dat jouw opmerking niet geland is. Zowel ik als de jongeren zijn erg tevreden. Ik ben blij met de keuzes die ik gemaakt heb.

Waarom ik updates blijf geven? Omdat ik telkens weer dit forum overschat? Maar ook omdat er ik misschien hoop dat er mensen meelezen die wel snappen wat ik bedoel of zich mijn gevoel voor kunnen stellen en dus herkenning vinden in mijn soms eenzame zoektocht. Nee, de vraag heeft me geen reacties opgeleverd waar ik verder mee kon.

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

do 10 nov 2016, 08:03

rewind schreef:Nogmaals, wil je je ongefundeerde mening over mij buiten dit forum laten? Ik ga mijn mening over jou ook niet opschrijven hier.

Een kleine opmerking moet me nu van het hart. Ik wil best uitleggen waarom ik hier post (en ik heb er wel aan getwijfeld omdat ik me afvroeg of ik uberhaupt iets aan de reactie hier zou kunnen hebben.
De keren dat ik zelf anderen heb benaderd in soort van intervisie liepen vooral door mijn hb-zijn op nogal een mislukking uit. En dat was niet 1 keer en dat ging over zaken waar ik zelf werkelijk hulp voor nodig had (iets dat werkelijk te hoog gegrepen voor me was). Daar had ik niets aan en ik voelde me alleen maar meer in de kou staan. Dit is niet een kwestie waar ik me in de kou van voel staan, omdat het niet zozeer mij aangaat. Ik heb nu minder belang dan ik in die eerdere kwesties had, maar het idee is nu hetzelfde. .

Misschien moet ik dan mijn vraag iets anders opstellen. Ik kom soms in situaties waarin in hb-ers ontmoet die nogal vastgelopen zijn. Deze hebben vaak al een traject met psychotherapie erop zitten. Te slim voor therapeuten, namen therapeuten nooit serieus. Hoe kun je hen toch weer de juiste hulp laten vinden?

(misschien ben je zo wat meer tevreden met mijn vraag)

Is het een idee om iemand zelf op 'pad te sturen, laten onderzoeken wat het probleem zou kunnen zijn, en daarmee in principe aan te sturen op herkenning van de problematiek.

Neem depressie als onderwerp, zoek uit waarom het ontstaat, wat de verschillende zienswijzen zijn voor wat betreft het ontstaan ervan, wat de verschillende invalshoeken zijn als het aankomt op behandeling of oplossing hiervan. Dit geeft ten eerste een grondige kennis over het onderwerp en mogelijk een aantal AHA! momenten die weer perspectief kunnen geven en een zekere mate van persoonlijke groei en 'empowerment' -kan het woord niet meer uitstaan eigenlijk- :mrgreen:

Hetzelfde kun je op elk onderwerp of situatie toepassen en in plaats van hulp aan te bieden, biedt je persoonlijke ontwikkeling aan en met een beetje mazzel herstel uiteindelijk. Maar in mijn optiek begint het allemaal met inzicht in de eigen situatie, liefst dus vanuit een intrinsieke motivatie omdat dit eigen inzet gebruikt en gelijk het verstand in werking zet..
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Terug naar “HB en ...”