Inkie
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Crash baby crash - Chris van Camp

Fantastisch boek als je geïnteresseerd bent in de Theorie van Positieve Desintegratie van Dabrowski.

"Het is een moedig boek over autonomie en non-conformisme, over persoonlijke ontwikkeling en diepgewortelde empathie, maar ook over de stuwende kracht van emoties en het belang van de queeste."

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Re: Crash baby crash - Chris van Camp

Zou je willen aangeven waarom jij het een fantastisch boek vindt, wat heb je eruit gehaald en waarom je adviseer je het ons?
De tekst die je nu geplaatst hebt is de algemene tekst die bij alle boekenwinkels bij het boek staat.
Ik ben aanvullend daarop heel benieuwd naar jouw persoonlijke mening!

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Ik heb reactie van Inkie gehad via PB dat het haar even niet lukt om op mijn vragen te reageren.

Heeft iemand anders hier het ook gelezen? En zou die iets meer over (de beleving bij) het boek willen schrijven?

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ken het boek niet, ook geen ruimte voor, maar ik ben al vele jaren fan van Dabrowski.

Dus dat er een boek is uitgebracht dat toegang biedt tot zijn o zo verfrissende denkbeelden, levert van mij een enthousiast "gaat dat zien! gaat dat zien!" op.

Laat onverlet dat het het mooist is als het boek zélf ook belicht wordt, en wie weet helpt het dat deze draad nu weer wat verser in beeld is.

Veel lees- , inzicht- en groeiplezier voor wie d'r aan durft :-)
Alleen al dat ik me weer stoot aan dezelfde steen, bewijst dat ik geen ezel ben ;-)

Annelies
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wat jammer dat er nog geen reacties zijn over dit boek.

Ik heb het gelezen omdat ik serieus op zoek ben naar hulp om mijn HB kenmerken positief of in ieder geval werkbaar in te zetten in mijn leven.
Op de achterkant vh boek staat ondermeer : "... reikt ze tools aan om met zelfonderzoek te starten. "
Het gaf mij hoop dat ik met de kennis van Dabrowsky's theorie, mijn leven een nieuwe impuls kan geven.
Maar helaas vind ik het boek niet erg helder en eigenlijk heeft het mij zeer gefrustreerd.
De HB kenmerken worden wel genoemd en ze beschrijft vervolgens hoe deze in haar leven spelen, maar op een voor mij zeer willekeuige en chaotische manier. Dus over tools gesproken: het komt op mij niet zo over. Kan er niets mee.
Graag zou ik dus van anderen horen hoe en of het hun wel kan helpen in hun leven.

Daarintegen, vind ik het eerdere boek van Chris van Camp, De kus van Dabrowsky, een pareltje.
Ik heb (te) intens genoten van alle emotionele, diepgaande, verhelderende, tumulteuze, herkenbare en verklarende beschrijvingen van diverse gebeurtenissen in haar leven. Daarom misschien ben ik teleurgesteld in haar vervolg. Had ik (weer eens) te hoge verwachtingen??

Annelies
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

hierbij een recensie die ik vond op internet:
https://www.humanistischverbond.be/krit ... aby-crash/

Terug naar “HB links en recensies”