na twee bezoekjes aan het HB cafe in Arnhem besloten om hier mijn lichtje eens op te steken.
HB-cafe 1: Hoe je met anderen communiceert over je hoogbegaafd zijn. Aansluitend buiten goed zitten buurten met aangenaam gezelschap.
HB-cafe 2: ‘Hooggevoeligheid’ Wat is het en hoe ga ik ermee om? Ik was degene die na de nodige verwarring, aan de spreekster vroeg of ze ook hoogbegaafd was. Goed nagesprek met haar gehad...
met dank aan F. met wie ik om 00.45 de parkeerplaats afliep.
Blijft me verbazen, het gelukkige gevoel en de lach op mijn gezicht na elk bezoek aan een HB-cafe tot nu toe. (met name the aftertalk)
De herkenning, het mezelf kunnen zijn, in mijn waarde gelaten voelen tijdens gesprekken en ja ook veilig, het weinige woordgebruik maar ozoveel onderwerpen die in korte tijd de revu passeren. De puzzle, de bewustwordingsprocessen die toch verschilt van HB tot HB, sommige die (krampachtig?) vasthouden aan IQ, het ongeloof en gedeelde herkenbare emotie.
Huidige thema's voor mij:
1) HB/HSP integreren in mijn leven, kweet het pas sinds dit jaar, nog op ontdekkingsreis met Maud van Thiel. Verwonderend is wel het woord dat de lading dekt.
2) Complete herorientatie van mijn werkleven. ALs WO/HBO'er zeg maar gevallen in de valkuil voor een HB: werken op laagnvio. Te breed opgeleid en een zwakke CV, en toch die hoge ambitie....frustrerend? ja.
3) hoewel geen autist wel de nodige 'normale' kennissen in mijn kring die een kind/partner hebben met asperger.
Ik kijk voorlopig hier nog even de kat uit de boom

Informatie (links) over bovenstaande 2 thema's zeker welkom. Net als mensen die zich ook bezighouden met HB en werk.
Groetjes erik