En dan bedoel ik van wie hier op het forum?
En is jullie mening/gedachtegang sinds jullie voor het eerst dachten dat jullie hoogbegaafd zouden kunnen zijn wel eens veranderd? Ofwel: denken jullie altijd nog van jezelf dat je hoogbegaafd zou zijn?
Om te beginnen met mezelf: ja, ik heb mijn gedachtegang inmiddels een beetje bijgedraaid. ik zou niet meer van mezelf willen denken als iemand die intelligenter is dan de grote meerderheid van de bevolking. Des te meer ik me er mee bezig hield, des te meer ik begon te denken dat ik tot de 40% van de mensen behoorde die dacht dat ze tot de 10% van de intelligentste mensen behoorden. Daarnaast van ik het ook een beetje arrogant van mezelf om te denken dat ik slimmer zou zijn.
En wat ik dan nu nog op dit forum doe als ik niet meer van mezelf denk dat ik hoogbegaafd ben? Ik ben altijd nog geïnteresseerd in de denkprocessen van intelligente mensen en hoe zich deze zouden onderscheiden van 'normaal' denkenden. En ik hoop daar hier een beetje achter te komen, mochten er ooit nog interessante discussies volgen.