Cornelis1921
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ook zo 'verslaafd' aan computer gaming? - Het game-topic.

Sinds ik in oktober 2009, dat ik t.g.v. mijn jongste verhuizing van vrienden een Nintendo Wii 'Classic' spelcomputer cadeau kreeg, speel ik eigenlijk doorlopend op dagelijkse basis de Nintendo game "Animal Crossing: Let's Go To The City". Een simulatiespel en RPG (Role Playing Game) in één. Ik speel het gemiddeld een uur per dag, vooral aan het einde van de nacht, met (altijd) muziek op via de hoofdtelefoon, en als ik het fora bezoek achter de rug heb. Regelmatig dreigen mijn luiken dan halverwege het spelen reeds dicht te vallen, maar doorspelen moet, want anders kan ik weleens de (af en toe voorkomende) fout te maken door een dag over te slaan of half te spelen, met alle gevolgen voor de bloemenpracht in mijn dorpje: deze kan in één klap flink uitgedund worden. ;-) Ik ben nu aan met mijn tweede dorpje bezig, en het het gaat weer als vanouds, dus voortvarend. :biggrin:

P.S. Ik bezit ook nog de Wii Classic versie van "Mario Kart", maar dat speel ik nauwelijks meer - te oud - mijn motoriek laat mij nu al te vaak in de steek. :unhappy:

Cornelis1921
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Ook zo 'verslaafd' aan computer gaming? - Het game-topic

Ook van dit topic is gebleken dat het weer zo'n zinloos schot in het duister geweest is: HB'ers gamen niet!? :unknown:

scarlett
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Dat zal vast te doen hebben met de leeftijdscategorie van dit forum (18+).
Lucy Maud Montgomery schreef: Here sat Marilla Cuthbert, when she sat at all, always slightly distrustful of sunshine, which seemed to her too dancing and irresponsible a thing for a world which was meant to be taken seriously...

Lisettek
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ach... ik game wel, maar om me nu verslaafd te noemen (hoewel, als daar iedere dag minimaal 2 uur in gaat zitten),
Maar over die "verslaving" kan ik elders genoeg praten (mmorpg met collega's)
En leeftijd staat hier los van. Ik ben tenslotte 42, maar ook IT-er, er mee opgegroeid en kom er niet vanaf. Zie ook de noodzaak niet, zolang het mijn leven niet beheerst.

scarlett
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Naja, ik hoopte gewoon dat de meerderheid van de volwassen geen tijd heeft voor computer spelletjes.
Lucy Maud Montgomery schreef: Here sat Marilla Cuthbert, when she sat at all, always slightly distrustful of sunshine, which seemed to her too dancing and irresponsible a thing for a world which was meant to be taken seriously...

-P-
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Naja, ik hoopte gewoon dat de meerderheid van de volwassen geen tijd heeft voor computer spelletjes.
Waar slaat dat nou weer op?
Alsof alles draait om werk en andere verplichtingen.
Ontspanning hoort er net zo goed bij en voor sommigen is dat gamen...

Voor mij draait het voornamelijk om:
(turn-based) strategies, vroeger voornamelijk de Command and Conquer en Red Alert reeks maar nu meer games zoals Fire Emblem
J-RPGs, zoals Xenoblade, Last Story, Final Fantasy, Dragon Quest
MMORPGs zoals Diablo III (al valt die daar niet echt onder), Rappelz en Ragnarok
en verder dingen als Monster Hunter, Borderlands maar dat soort dingen liggen me minder, die speel ik meer onder invloed van gezeur van mn broertje

al heb ik er de laatste paar jaar bar weinig tijd in kunnen steken.
Inactief, in afwachting tot permanente verwijdering van het account

scarlett
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Patrick1984 schreef:
Waar slaat dat nou weer op?
Puur persoonlijk. Ik heb een zus die verslaafd is aan World of Warcraft en ik vind het verschrikkelijk dat ze zoveel tijd achter dat spel doorbrengt. Ze heeft weinig sociaal leven en kan geen baan vinden. Zij gebruikt haar spelletje om de werkelijk te kunnen ontvluchten. Ik heb gewoon niet zulke goede ervaringen met volwassen die aan computerspelletjes verslaafd zijn. En dan bedoel ik écht verslaafd. Mijn vader was toen ie noch alcoholist was verslaafd aan pinball. Verschrikkelijk: elke dag bij thuiskomst een vader die met een glas wijn achter zijn computerspelletje zit en het avondeten laat aanbranden op het gasfornuis. Mijn vader had tijd voor een verslaving aan spelletjes omdat ie zijn gezin liet verslonzen, mijn zus heeft tijd voor een verslaving omdat ze geen baan en weinig sociaal leven heeft. Ik hoopte gewoon dat volwassen die geen persoonlijke problemen hebben geen tijd hebben voor verslavingen omdat ze verantwoordelijkheden hebben die ze serieus nemen.

Zoals ik al zei: puur persoonlijk. Niet rationeel, maar emotioneel beantwoord.

Afbeelding

-P-
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ja dan word het een ander verhaal, had ook een vriend die verslaafd was aan WoW, puur daarom ben ik het niet gaan spelen. Er zijn spellen waar ik rustig een paar 100 uur in speel, om het vervolgens weg te leggen en nooit meer aan te raken. Ik ben meer van het binge game, speel spellen heel intensief voor een relatief korte periode. Althans dat deed ik tot een paar jaar terug, het heeft studie en werk gelukkig nooit dwars gezeten.

In geval van echte verslaving tsja... Ik snap dat je door je ervaring ermee er een slechte nasmaak van hebt gekregen.
Ik hoopte gewoon dat volwassen die geen persoonlijke problemen hebben geen tijd hebben voor verslavingen omdat ze verantwoordelijkheden hebben die ze serieus nemen.
Geen tijd hebben voor verslavingen vind ik een beetje op t randje, dat impliceert dat als er tijd vrij komt die verslaving mogelijk direct om de hoek komt kijken. Het is met gamen net als met alcohol denk ik, zolang je het met mate doet en de rest niet laat versloffen dan kan je het prima in je vrije tijd doen.
Inactief, in afwachting tot permanente verwijdering van het account

Cornelis1921
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Een goede kennis van mij zal om de bovenstaande redenen nooit meer een schaakstuk aanraken, was er meer dan verslingerd aan het spel der spellen.
Btw, mijn 'verslaafheid' aan het spelletje houdt in dat ik, gezien de aard van het spel, wel 'verplicht' vrijwel elke dag te spelen; dat wordt wat als eenmaal ik opgenomen ben voor de hartoperatie... :sleepy: Dat wordt lachen, want John gaat toch echt niet iedere dag de verwelkte bloemen in mijn dorpje water geven zodat het aanzien van mijn dorpje tiptop blijft. Ik moet mijzelf er dus bij neerleggen dat ik, eenmaal weer thuis, gewoon weer van voren af aan moet beginnen... :huh: Maar daar hield ik al enige tijd rekening mee gezien mijn fysieke leeftijd.

sundre
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Nou, ik zit héé éél graag te gamen, maar ik doe het de laatste tijd bijna niet. Voor de Kerst heb ik van mijn man twee spellen gekregen voor de PlayStation 3: Ni No Kuni: Wrath of the White Witch en ook Beyond: Two Souls en heb ik ze geen van tweeën nog gespeeld omdat, ook al lijken mij het fantastische games, als ik vrije tijd heb dan besteed ik dat veel liever aan mijn eerste liefde (tekenen).

Maar toch, ik was opgegroeid met de spelletjes van mijn neef die iedere zomer bij ons even een tijdje logeerde. Hij had de eerste Nintendo, en wij speelden samen Gauntlet, Legend of Zelda 1/2, Super Mario Brothers 1/2/3, Contra, en een heleboel anderen. Toen ik twaalf was had ik eindelijk genoeg geld bij elkaar gespaard om een 'Super Nintendo' te kopen. O, wat heb ik uren van mijn zomervakantie daarmee opgemaakt! (Ik had natuurlijk andere bezigheden zoals verhalen schrijven en tekenen.) Ik kende toen alle 96 levels van Super Mario World, versloeg Count Dracula in Castlevania IV...

Toen mijn dochter nog heel klein was hebben wij een PlayStation 2 gekocht en wij speelden vrolijk samen alle spellen van de serie Ratchet and Clank. Wij vonden Okami ook erg leuk. Ook de EyeToy spellen (met aangesloten camera) waren superleuk om te doen.

Ik speel tegenwoordig spellen op PlayStation 3 en 4 (de 3 hebben wij van vrienden overgenomen maar de upgrade naar 4 was té verleidelijk), maar zoals ik zei, ik lijk steeds minder tijd te hebben iedere keer, en kom ik er niet meer aan toe. Bij ons ligt er altijd een berg was om te draaien/strijken/ophangen, en zijn er dingen die opgeruimd moeten worden. Pfff. All work and no play makes Jack a dull boy... Ja, toch?

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

hi!

ik ben niet echt verslaafd aan gamen, ik kan stoppen om te studeren of om belangrijkere dingen te doen of zo he, maar ik vind het wel leuk :) ik speel graag half life 1 en 2 en ook portal 1 en 2, team fortress 2 en dota 2 vind ik ook wel leuk :) wat spelen jullie?
o what can ail thee, Knight-at-arms
so haggard and so woe begone
the squirrel's granary is full
and the harvest is done

Lampie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik moet zeggen dat ik niet verslaafd ben aan gamen maar ik game wel graag :).. Momenteel speel ik veel minecraft lekker creatief zijn en speel nu veel met mods dat maakt de uitdaging alleen maar groter en leuker :).

wat ik verder veel speel is de fallout serie en kan niet wachten tot november want dan komt deel 4 uit van de serie :) verder speel ik graag adventure games zoals myst, syberia, DOTT, kingsquest enz.. en heb veel online browsergames gespeeld maar dat was ook meer voor de combinatie met de sociale contacten.

en ik durf nog te zeggen dat ik niet verslaafd ben aan gamen als ik het zo teruglees :sarcasm:

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Minecraft is toch voor kinderen? :biggrin:

Trouwens schrik ik wel hoe snel je in zó n beeldscherm gezogen wordt. Mijn buurjongen van 9 speelt minecraft en mijn zoontje van 5hangt er ademloos naast.
Hij mag niet vanmij.nog even de verslaving buiten de deur houden. ..

Wel gewoon Lego.ook verslavend. Wel real life
t !!!@#$???

T (vertrokken lid)
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker
Contacteer: Facebook

Mwa, dat is maar net wat je verstaat onder real life. Je kunt natuurlijk ook een computerprogramma maken dat spelen met lego simuleert. Misschien met 3D bril erbij.

Ik speelde tot voor kort nog aardig veel met m'n Nintendo DS en 3DS (ben 39) maar het wordt minder. De laatste paar weken heb ik m'n 3DS niet aangeraakt.

Spellen die ik leuk vind zijn RPGs zoals Dragon Quest,

Strategie-spellen zoals Fire Emblem, Disgaea DS (Dit spel heb ik echt lang en intensief lopen spelen, 3-4 jaar terug althans),

Een tijdje Rune Factory gespeeld waarbij je, zoals Zelda, strijdt op een veld, en op andere momenten gewassen aan het kweken ben, en dan weer op andere momenten bezig bent aan een liefdesrelatie (trouwen en kinderen krijgen zit er ook bij) -- Dit doe ik ook al geen tijdje. Ben halverwege gestopt.

M'n moeder speelt Dragon Quest X (tien) trouwens, en best intensief ook nog.
もなちゃん。いつか結婚しようね :)

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Coole moeder!!
t !!!@#$???

T (vertrokken lid)
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Dank je :wink:

Lampie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

nathalie schreef:Minecraft is toch voor kinderen? :biggrin:

Trouwens schrik ik wel hoe snel je in zó n beeldscherm gezogen wordt. Mijn buurjongen van 9 speelt minecraft en mijn zoontje van 5hangt er ademloos naast.
Hij mag niet vanmij.nog even de verslaving buiten de deur houden. ..

Wel gewoon Lego.ook verslavend. Wel real life
Minecraft is niet alleen maar voor kinderen er zijn heel veel volwassenen die het spelen. Het is eigenlijk ook digitaal lego je kan lekker je fantasie uitleven. Ik ben wel verslaafd aan aangepaste minecraft waar je opdrachten moet voltooien. vooral met uitbreidingen kan je veel meer zoals machines bouwen of met magie aan de gang. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ik denk dat het goed is voor kinderen om juist minecraft te spelen (met mate natuurlijk) het stimuleert namelijk de creativiteit en het geheugen. Er zijn heel veel recepten die je steeds nodig hebt en moet gebruiken. Dus het traint het geheugen zo ook een beetje.
Ik geloof dat het in zweden een vak op school is, er zijn hele lespakketten beschikbaar voor leraren. Veel kinderen leren bijvoorbeeld ook programeren via minecraft en dat is in minecraft zelf maar ook via verschillende programeertalen. Voor mij is het vooral de uitdagingen die het spel kan bieden en ik kan mijn oneindige creativiteit kwijt :) Maar het werkt ook wel verslavend omdat er zoveel mogelijk is en je zo de tijd kwijt bent en zo een paar uur verder bent..

Lampie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Tensei schreef:Mwa, dat is maar net wat je verstaat onder real life. Je kunt natuurlijk ook een computerprogramma maken dat spelen met lego simuleert. Misschien met 3D bril erbij.
Ja dat is ook al heel dichtbij microsoft is bezig met het ontwikkelen van een bril waarmee je beelden kan projecteren in je eigen omgeving en daarmee kan je minecraft bijvoorbeeld ook op je eigen tafel projecteren en ook minecraft spelen. dus het digitaal met lego spelen op de keukentafel is waarschijnlijk in 2017 beschikbaar voor consumenten. En minecraft is trouwens maar 1 toepassing op de bril er kan veel meer.. Hier is een live demonstratie te zien

T (vertrokken lid)
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Lampie schreef:
Tensei schreef:Mwa, dat is maar net wat je verstaat onder real life. Je kunt natuurlijk ook een computerprogramma maken dat spelen met lego simuleert. Misschien met 3D bril erbij.
Ja dat is ook al heel dichtbij microsoft is bezig met het ontwikkelen van een bril waarmee je beelden kan projecteren in je eigen omgeving en daarmee kan je minecraft bijvoorbeeld ook op je eigen tafel projecteren en ook minecraft spelen. dus het digitaal met lego spelen op de keukentafel is waarschijnlijk in 2017 beschikbaar voor consumenten. En minecraft is trouwens maar 1 toepassing op de bril er kan veel meer.. Hier is een live demonstratie te zien
Ongelovelijk leuk. Nooit zoiets gezien. Bedankt!

Tensei

Lampie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

ja en dit is eigenlijk nog maar het begin wat er mogelijk is. Als je op hololens zoekt dan zijn er wel meer demofilmpjes hoe het in het dagelijks leven en werk gebruikt kan worden.. Maar dat zou teveel offtopic zijn dus heb ik het minecraft filmpje laten zien :).

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”