Blue
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hello,

Hallo iedereen,

Ik ben blue, 17 jaar.

Ik heb een account gemaakt omdat ik op zoek ben naar herkenning en wellicht begrip van anderen.
Ik heb me altijd anders gevoeld, en ik word door mensen ook vaak 'vreemd' gevonden.
Mijn vrienden zeggen vaak 'oh, ze heeft wel meer van dit soort vreemde gedragingen'.

Mijn psycholoog vroeg laatst aan mij 'is het ooit in je opgekomen dat je misschien wel slimmer bent dan veel anderen?'. Dit heeft me aan het denken gezet. Zou 'het' dan HB zijn?
Het VWO vergaat me makkelijk, ondanks mijn faalangst en het feit dat ik NIET kan plannen.
Ik ben enorm nieuwsgierig en weet daarom van de gekste onderwerpen veel af (oh, ze houdt wel vaker een heel verhaal over de werking van antidepressiva).
Ik kan ergens helemaal in opgaan (een project, een band, een onderwerp, een tv-serie, een film etc.) maar zodra ik iets nieuws ontdek, kan ik bijna alle interesse verliezen. De grote concentratie die bij deze interesses hoort is soms erg nuttig maar het feit dat mijn passie elke maand anders is maakt me erg onzeker ('wie ben ik echt, als ik steeds verander?')
Door mijn vreemde associaties spring ik van de hak op de tak waardoor ik mensen vaak onbedoeld aan het lachen maak, terwijl ik bloedserieus een gesprek probeer te voeren.

Ik kan nog lang doorgaan over mijn 'quirks', maar dat is vast niet helemaal de bedoeling.
Ik heb me nu voorgesteld.

Blue is niet echt mijn naam, maak je geen zorgen. Tenzij je het een leuke naam vindt, dan maakte je je al geen zorgen denk ik.

Bill
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Re: Hello,

Hoi!

Welkom hier (al ben kom ik ook pas net kijken)

Ik ken het planningsprobleem, maar daar kun je natuurlijk een heleboel kunstjes (en of hekwerkjes voor zetten). Lijstjes maken heeft mij altijd best goed geholpen, en het is ook een fijn gevoel om iets fysiek "af te kunnen strepen".

Verder ben ik persoonlijk vooral op zoek naar zaken die ik met passie kan doen, ik vind bijna alles interessant, maar lang niet alles geeft me energie ;)

Succes met je avontuur!
Het gevoel van "thuis komen" bij persoonlijk contact is onbetaalbaar. Vertrouwen wat je in de schoot geworpen wordt door al je voelsprieten.

Blue
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hoi Bill,

Bedankt voor je reactie!
Net jouw verhaal gelezen, fijn dat je eindelijk de tijd kan nemen de focus eens op jezelf te richten! Ik wens je veel geluk.

Ik ben ook druk bezig met lijstjes, helaas kan ik tot nu toe nooit alle punten op mijn lijstje afstrepen. Ik moet een soort balans vinden tussen niet te veel, maar wel genoeg inplannen. Ik hou van het maken van schema's, maar ben blijkbaar meestal iets te enthousiast en krijg nooit alles af. Dit is niet zo zeldzaam geloof ik.

Ik bewonder mensen met één passie. Ik dacht altijd dat ik steeds van interesse wissel omdat ik op zoek ben naar iets wat ik écht leuk vind, maar ik begin me steeds meer te realiseren dat ik nooit iets zal vinden wat ik écht leuk vind, misschien wel omdat ik, net als jij, 'te veel' interessant vind.

Het heeft dus nog wat (nadenk)werk nodig allemaal.

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

ff stoken ;-)

He wat zonde, maar 1 passie...

Wat fijn dat je de ene interesse na de ander kunt vervullen!

(valt ergens nog wel meer over te melden, maar ik moet over een paar uur weer de trein in, dus de nacht wordt al véél te kort)

PS: kennen jullie de HBijeenkomsten? viewtopic.php?f=14&t=5288 (as zondag weer eentje)
Alleen al dat ik me weer stoot aan dezelfde steen, bewijst dat ik geen ezel ben ;-)

WMW
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Leuk :rofl3:

Zonder dollen, welkom.
Al ben ik hier zelf een tijdje niet meer geweest (heb je een uurtje? neem dan mijn topic eens door)
Ofwel ik ben veel te druk met werk etc. Door een privé bericht even hier terug, mijn eigen verhaal weer gelezen en ik dacht [banghead] doe ik het weeeeeer!

Tja, herkenning, lastig. Misdiagnose van hoogbegaafden ooit gelezen?

De achterliggende boodschap van je bericht kan ik me wel in herkennen, niet zozeer in het geschrevene. Therapie bijvoorbeeld is niets voor mij (ik heb geen klik gehad om het licht te brengen met welke psycholoog of psychiater dan ook)
Overigens heb ik als enige klant van mijn huisartsenpraktijk een waarnemend huisarts als vaste huisarts gekregen (das best lastig) waarom? Die man is serieus slim en snapt mij gewoon. Geloof het of niet, maar ik blijk een lastige patiënt te zijn...

Veel plezier hier! Ik probeer hier weer wat vaker te komen nu ik het forum per toeval herontdekt heb.

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

hoi :kiss:
de meeste wegen zijn in Rome

Terug naar “Introductie”