Hallo iedereen,
Ik ben blue, 17 jaar.
Ik heb een account gemaakt omdat ik op zoek ben naar herkenning en wellicht begrip van anderen.
Ik heb me altijd anders gevoeld, en ik word door mensen ook vaak 'vreemd' gevonden.
Mijn vrienden zeggen vaak 'oh, ze heeft wel meer van dit soort vreemde gedragingen'.
Mijn psycholoog vroeg laatst aan mij 'is het ooit in je opgekomen dat je misschien wel slimmer bent dan veel anderen?'. Dit heeft me aan het denken gezet. Zou 'het' dan HB zijn?
Het VWO vergaat me makkelijk, ondanks mijn faalangst en het feit dat ik NIET kan plannen.
Ik ben enorm nieuwsgierig en weet daarom van de gekste onderwerpen veel af (oh, ze houdt wel vaker een heel verhaal over de werking van antidepressiva).
Ik kan ergens helemaal in opgaan (een project, een band, een onderwerp, een tv-serie, een film etc.) maar zodra ik iets nieuws ontdek, kan ik bijna alle interesse verliezen. De grote concentratie die bij deze interesses hoort is soms erg nuttig maar het feit dat mijn passie elke maand anders is maakt me erg onzeker ('wie ben ik echt, als ik steeds verander?')
Door mijn vreemde associaties spring ik van de hak op de tak waardoor ik mensen vaak onbedoeld aan het lachen maak, terwijl ik bloedserieus een gesprek probeer te voeren.
Ik kan nog lang doorgaan over mijn 'quirks', maar dat is vast niet helemaal de bedoeling.
Ik heb me nu voorgesteld.
Blue is niet echt mijn naam, maak je geen zorgen. Tenzij je het een leuke naam vindt, dan maakte je je al geen zorgen denk ik.