(Voorlopig) geen life story dump, wellicht in de toekomst gerichte vragen.
Doei

Oké, HB* + AD(H)D** dus.Lebowski schreef: (Voorlopig) geen life story dump, wellicht in de toekomst gerichte vragen.
Niet persoonlijk, maar wel een bekende combinatie voor mij. Je schrijft dat je gemende gevoelens hebt. Wil je daar meer over delen?Lebowski schreef:Iemand met vergelijkbare ervaringen?
Ja, die vraag ken ik ook en ik denk vele met ons. Het lastige hierin is dat we nou eenmaal in een maatschappij leven. Ik zoek zelf naar een balans tussen 'de wereld' waarin ik nou eenmaal geboren ben en leef, en mijn eigen ik die niet altijd in het gareel mee wil.Lebowski schreef:moet ik dan wel in het gareel willen?
Niks moet, alles magLebowski schreef:Weet helemaal niet zeker of ik die Mensa test wel zou halen trouwens.
Met 'gareel' bedoel ik eigenlijk een beetje een baan zoals wat ik nu heb, een koophuis, hypotheek, autootje enzo.Beta schreef:Ja, die vraag ken ik ook en ik denk vele met ons. Het lastige hierin is dat we nou eenmaal in een maatschappij leven. Ik zoek zelf naar een balans tussen 'de wereld' waarin ik nou eenmaal geboren ben en leef, en mijn eigen ik die niet altijd in het gareel mee wil.Lebowski schreef:moet ik dan wel in het gareel willen?
In een hutje op de hei brengt mij ook niet wat ik wil (even overdreven gezegd).
Sinds een weekje 'officieel'Hoe lang weet je nu dat je AD(H)D hebt?
Vergelijkbaar wel ja: "weet" het (HB) sinds 2008 gok ik zo even, maar officieus wist ik het al sinds '99 ergens.Lebowski schreef:Oké, HB* + AD(H)D** dus.Lebowski schreef: (Voorlopig) geen life story dump, wellicht in de toekomst gerichte vragen.
*sinds zeer lang bekend. Destijds onderzocht vanwege onderpresteren op school.
**sinds zeer kort bekend. Laten onderzoeken ivm totaal vastgelopen in werk, in verleden ook in studie, en algeheel onderpresteren.
Effecten Dexamfetamine tot nu toe zeer spectaculair. Gevoelens: toch een beetje gemengd.
Iemand met vergelijkbare ervaringen?
Gelukkig maar, ik ben al licht genoegStefan schreef:Afvallen dat stopt op een gegeven moment.
Same hereverschil on/off is groot
Ik weet ook wel dat ik ben wie ik ben (wist ik al langer), bedoel meer of ik als zijnde degene die ik ben (sja, da's logisch toch) wel moet zitten waar ik nu zitde add er te laten zijn, als het kan. Je bent wie je bent, en de medicijnen zijn enkel een hulpmiddel, geen permanente persoonswijziging
Dexamfetamine is natuurlijk wel 'gewoon' speed (alleen de rechtsdraaiende isomeer, geen racemisch mengsel), dus als ik ipv 20mg per dag 50mg of meer in één keer in zou nemen zou ik ook wel 'hard' kunnen gaan als ik zou willen. Trekt me totaal niet trouwens, maar ik houd dan ook niet van disco's of festivals.Qua "harddrugs" lijkt het me wel mee te vallen. Heb weleens de "moeilijker verkrijgbare grote broer" gebruikt en da's echt niet te vergelijken (kernbom vs klappertjespistool).