Geerte
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Introductie - leuk kennis te maken

Beste allemaal,

Ik ben een vrouw van 32. Een coach raadde me aan om eens op dit forum te kijken om gelijk gestemden te leren kennen. Ze heeft een onderzoek gedaan (geen IQ-test) om te bepalen of ik hoogbegaafd ben. Volgens haar heb ik alle kenmerken van hoogbegaafdheid. Haar uitleg van HB was een feest van herkenning: de eenzaamheid die je kunt voelen, vooral omdat ik veel idealistischer ben dan veel mensen (ook een HB-kenmerk), de faalangst en het aanpassen aan klasgenoten op school, en enorm leeg lopen op het praten over koetjes en kalfjes. Anders zijn. Mijn broer had problemen op school en is uitgebreid getest. Ik was extreem aangepast, en kreeg alleen wat extra werk, en via mijn rapport de boodschap dat ik te introvert was.

Ik werd sociaal psycholoog omdat de mens mij het meest intrigeert. Mijn werk is zeer afwisselend en ook uitdagend, maar toch kreeg ik een paar jaar terug een burn-out/depressie omdat ik continue het gevoel had tekort te schieten, en omdat ik de zin van het leven niet zag. Ik ben nu op zoek naar hoe een echt passende baan er uit zou zien. Verder geef ik zin aan m'n leven door toe te geven aan mijn idealisme, ook al wijk ik daardoor nog meer af van de meeste mensen.

Zijn er hier meer mensen die zich inzetten voor zaken als duurzaamheid (milieu)?

Groet!

Geerte

ChrisV
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Introductie - leuk kennis te maken

Beste Geerte,

Welkom :-)
Je hebt zeker een herkenbaar situatie, en jouw zoektocht naar een passende baan met inzet resoneert niet een beetje.

Ik wenst jij hier een zeer positief ervaring ;-)

Groetjes
Chris

Eekhoorn
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Welkom Geerte!
Ik denk dat je hier wel wat gelijkgestemden zal kunnen vinden. Niet iedereen zal even milieu-bewust (milieu-pro-actief) zijn, maar ze zitten er zeker tussen. Jouw post doet mij eraan denken dat ik voor mijn zomervakantie-to-do-lijstje de zonnepanelen moet opschrijven. Ik ben lang niet zo actief rondom duurzaamheid/milieu als ik zou willen, maar ik draag het een warm hart toe en probeer mijn steentje bij te dragen.
Groetjes, een mede-psycholoog
Hyphenated
Non-hyphenated ...
How ironic :-D

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom Geerte.

Ik werk in het groene vakgebied en hoop op die manier mijn steentje bij te dragen. Ook maak ik wel bewuste keuzes qua levensstijl: weinig vlees, veel biologische producten, niet jaarlijks een vliegvakantie, duurzame renovaties aan ons huis, één auto en spullen en kleding kopen we pas als het nodig is. Maar als het een keer zo uit komt, kiezen we ook wel eens voor gemak en minder duurzaam. Zo hebben we wel een houtkachel. (Waar we dan wel weer minstens twee jaar gedroogd 'schoon' hout of houtpellets in stoken.) En een elektrische auto zit er financieel gezien nog niet in, helaas.

Vrijwilligerswerk doe ik juist weer op het sociale vlak.

Ik ben benieuwd hoe jij bijdraagt aan duurzaamheid.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

E-bike, met z'n 4tjes maar anderhalf persoon aan water en energie verbruiken, 80% van de tijd vegetarisch eten, alles zo veel mogelijk 2e hands en zo veel mogelijk zelf recycelen.
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

Terug naar “Introductie”