Beste allemaal,
Ik ben een vrouw van 32. Een coach raadde me aan om eens op dit forum te kijken om gelijk gestemden te leren kennen. Ze heeft een onderzoek gedaan (geen IQ-test) om te bepalen of ik hoogbegaafd ben. Volgens haar heb ik alle kenmerken van hoogbegaafdheid. Haar uitleg van HB was een feest van herkenning: de eenzaamheid die je kunt voelen, vooral omdat ik veel idealistischer ben dan veel mensen (ook een HB-kenmerk), de faalangst en het aanpassen aan klasgenoten op school, en enorm leeg lopen op het praten over koetjes en kalfjes. Anders zijn. Mijn broer had problemen op school en is uitgebreid getest. Ik was extreem aangepast, en kreeg alleen wat extra werk, en via mijn rapport de boodschap dat ik te introvert was.
Ik werd sociaal psycholoog omdat de mens mij het meest intrigeert. Mijn werk is zeer afwisselend en ook uitdagend, maar toch kreeg ik een paar jaar terug een burn-out/depressie omdat ik continue het gevoel had tekort te schieten, en omdat ik de zin van het leven niet zag. Ik ben nu op zoek naar hoe een echt passende baan er uit zou zien. Verder geef ik zin aan m'n leven door toe te geven aan mijn idealisme, ook al wijk ik daardoor nog meer af van de meeste mensen.
Zijn er hier meer mensen die zich inzetten voor zaken als duurzaamheid (milieu)?
Groet!
Geerte